173 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Oh heel herkenbaar! Mijn zoontje had dit ook. Een ruime week. Was echt niet ...
Hoi dank je wel voor je reactie. Het geeft inderdaad stress als je al zoveel hebt gedaan en meegemaakt mbt matige intake... Het ging net een tijd goed en ze dronk 4 x 180 / 190. 😞 Soms weleens 200/210 bij een fles. Van mij hoeft ze dat echt niet iedere keer te drinken. Ben al blij met 5 x 150 of 4 x 180. Maar biedt soms ruimer aan zodat als ze wel zin heeft meer kan drinken. Vandaag zitten we met veel tussendoor aanbieden op 560 cc en hoop haar zo nog de rest van 100 cc te geven voor het slapen gaan - als ze wilt 😬

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Hmm dst is wel lastig.. snap je gevoel!! Dan is het wel even zoeken hoe ze ...
Dank voor je reactie. Net pompoen en erna banaan gegeven, maar ze nam paar hapjes trok een vies gezicht 😏😆😅 en wilde niet meer (ze heeft al paar keer die smaken gehad). Ik ga dan niet doorpushen… Ik geef wel flesvoeding ijsje middels een ‘fruitspeen / fruitlolly’ en dat is natuurlijk verkoelend en tegen de pijn. Daar sabbelt ze wel een beetje op.

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja dat herken ik heel erg, de druk voelen op het eten van vast voedsel. Daa ...
Ja precies dat! En wat zeiden ze ??

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Dank voor je reactie. Net pompoen en erna banaan gegeven, maar ze nam paar ...
Doorpushen moet je zeker niet doen, dat werkt averechts. Blijven proberen denk ik 😊 zs geven zelf wel aan wanneer het genoeg is. Hier hebben Chamodent, bijtringen voor in de koelkast, broodkorstjes en hydrofiel natmaken met water zodat ze er op kon sabbelen enorm geholpen.

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Doorpushen moet je zeker niet doen, dat werkt averechts. Blijven proberen d ...
Die chamodent is dat volledig natuurlijk? (Ken het niet en lees er net wat over) En had je de druppels of de gel?

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Die chamodent is dat volledig natuurlijk? (Ken het niet en lees er net wat ...
Eh volgens mij wel. Is homeopathisch, dachr ik. Kan straks de verpakking even checken. Ik heb de gel, die deed ik op m’n pink en dan in haar mondje

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Eh volgens mij wel. Is homeopathisch, dachr ik. Kan straks de verpakking ev ...
Ja had je die van VSM toevallig? Het goede nieuws is ze heeft vanochtend na een badje supergoed gedronken, 200 cc ☺️💖🙏🏻🔥 Kennelijk kreeg ze er veel honger van. Nu aan één kant een heel rood wangetje en warm en daar is het ook verdikt en zit ze met dr handjes in de mond. Dus echt duidelijk dr tandjes

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Ja had je die van VSM toevallig? Het goede nieuws is ze heeft vanochtend n ...
Ja die inderdaad! Zo’n blauwe verpakking. Wat fijn! 🥰 je maakt je altijd snel zorgen he.. ik herken het helemaal! Wij hadden vrijdag allemaal flesjes van max 100/110… maargoed, gisteren weer een mega goede dag. Het wisselt nog wel eens. Ja wij zien boven ook al witte vlakjes en ze zit weer veeeel in haar mond met die handjes. Hopelijk zijn ze heel snel door! Maar het is wel heel herkenbaar en vervelend.. gelukkig roepen ze echt wel als ze honger hebben, is onze ervaring

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja die inderdaad! Zo’n blauwe verpakking. Wat fijn! 🥰 je maakt je altijd ...
Net weer een 2e fles van maar 120 cc en later nog restje van 100 erin gekregen. Toch weer in deelvoedingen. Maar als het er maar in gaat… Vaker aanbieden. Ik ga morgen chamodent in de winkel kopen. Thanks voor de tip 💖🙏🏻🔥

2 maanden geleden

Hier krijg ik groente er echt niet in, fruit daarin tegen hele bakken. Kan ik het gaan mengen? Ook komt ze ineens in de nacht voor een fles.. gemidd 850/950 cc melk per dag

2 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Ja precies dat! En wat zeiden ze ??
Gewoon zo doorgaan zeiden ze! Hij drinkt 4-5 flessen op een dag en dat was prima. Voedsel gewoon blijven aanbieden, is niet erg als er nauwelijks wat naar binnen gaat. Dus helemaal gerustgesteld!

2 maanden geleden

Zoontje drinkt momenteel erg veel. Zeker een liter, soms 1.1 liter. Zit in een sprong en lijkt bijna onverzadigbaar. Gisteravond voor de nacht heeft hij gewoon 300cc weggekloekt. Echt bizar en dat wil ik natuurlijk niet te vaak.. Hij had zijn normale fles (210+7) op en was echt aan het schreeuwen voor meer. Overdag krijgt hij 180+6, ik zit er over na te denken om te verhogen naar 210+7, maar dat lijkt mij wel heel veel 😅

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Zoontje drinkt momenteel erg veel. Zeker een liter, soms 1.1 liter. Zit in ...
Ik bied 4x 210+7 aan. En voor de nacht nog een deel voeding van 120x4. Anders heeft hij echt niet voldoende. Komt heel soms nog snachts. Dan krijgt hij 120+4. Als de hapjes er goed in gaan (meestal niet) dan is 180+6 ook voldoende tijdens de overdag flessen.

2 maanden geleden

Geven jullie opvolgmelk? Gezien daar de "max" van 800ml op staat ipv 1000ml, maar ik weet ook nooit wat nou goed is. Ik hoor ook mensen die nog maar 3x 160 geven en de rest hapjes (bij 8mnd, mijne is nu 7mnd en zit op 4x180+6)

2 maanden geleden

Reactie op oudaen

Ik bied 4x 210+7 aan. En voor de nacht nog een deel voeding van 120x4. Ande ...
Fijn dat ik niet alleen ben met een grote drinker haha! Het is bij ons ook heel anders geweest (flesweigeren) waardoor ik al lang blij ben dat het zo goed gaat met drinken. Hoe doe je dat met de deelvoeding? Is dat de laatste fles?

2 maanden geleden

Reactie op Loes9

Geven jullie opvolgmelk? Gezien daar de "max" van 800ml op staat ipv 1000ml ...
Mijn zoontje krijgt neocate, koemelkvrij. We hoeven niet te switchen naar opvolgmelk. Pas na 12 maand.

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Fijn dat ik niet alleen ben met een grote drinker haha! Het is bij ons ook ...
Yes de laatste fles inderdaad. Eerst hapje om half 6 afhankelijk van hoeveel hij eet bepaal ik de hoeveelheid melk die hij daarna nog krijgt. Max 120. Half 7 de nacht in met de laatste fles van 210. Die gaat altijd op 😅. Meneer groeit als kool, in lengte en gewicht prima op zijn eigen +2 curve.

2 maanden geleden

Vanaf welke leeftijd kan je overgaan op 3 flesvoedingen per dag? Ons zoontje krijgt 4 voedingen maar we merken dat hij steeds vaker (grote) delen van zijn flessen laat staan. Vooral de ochtend en middag flessen. Hij eet best veel vast voedsel omdat hij dit heel lekker vind en het allemaal goed naar binnen gaat. Maar ik weet dat flesvoeding/borstvoeding de hoofdvoeding is tot 1 jaar. Zouden jullie in ons geval een fles afbouwen zodat we op 3 flessen zitten of toch nog even doorgaan op deze tour?

2 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Vanaf welke leeftijd kan je overgaan op 3 flesvoedingen per dag? Ons zoontj ...
Op het blik staat vanaf 8 mnd, dus ik denk dat het wel zou kunnen

2 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Vanaf welke leeftijd kan je overgaan op 3 flesvoedingen per dag? Ons zoontj ...
Misschien eens proberen hoe dat gaat? Wellicht wil hij iets minder vaak drinken op een dag maar drinkt hij met 3 flesjes wel goede hoeveelheden op. Mocht je je afvragen of het dan met aankomen wel goed gaat zou je evt nog eens extra kunnen wegen bij het CB!