173 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Loes9

Op het blik staat vanaf 8 mnd, dus ik denk dat het wel zou kunnen
Maar hij natuurlijk nog maar 6,5 maand dus daarom twijfel ik een beetje

2 maanden geleden

Dus.. wij zijn laatst overgestapt op de opvolgmelk van puregoatcompany, omdat hij ruim 6 maanden is en ik dacht dat er alleen meer ijzer in zat, en ik dacht dat kan nooit kwaad. Nu is mijn zoontje echt al ruim een week als het er niet twee zijn, constant moe, begint na een uur al te jengelen heeft echt ziek donkere kringen onder z’n ogen en sinds vanavond begin ik me toch een klein beetje zorgen te maken. (Hij slaapt overigens verder gewoon goed, behalve dat ie ‘s nachts opeens weer een paar keer huilend wakker wordt, waarvan ik er 1x echt uit moet om hem te troosten (geen fles) maar valt dan vrij snel weer in slaap. Nu las ik op de achterkant van het blik dat de opvolgmelk onderdeel moet zijn van een gevarieerd eet patroon of zo iets. Gezien het feit wij de rapley methode doen is het echt puur nog spelen met eten. Hij zou nu toch niet bepaalde voedingstoffen missen of iets dergelijks? 🤔

2 maanden geleden

Vraagje over flesspenen. Wij hebben Hevea flessen. Ik ben niet heel erg fan van de spenen omdat de grootste maat 3-24 maanden is en omdat ze van natuurrubber zijn je ze best vaak moet vervangen. Nu passen de spenen van Dr Brown ook op deze flessen, dus die heb ik gehaald om te proberen. Past perfect, alleen ze zuigt er steeds vacuüm mee. De Hevea spenen zelf hebben een ventieltje, dat hebben de spenen van Dr Brown niet. Heeft iemand misschien een tip hoe het vacuüm zuigen te voorkomen, of misschien een ander merk spenen die geschikt zouden zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Vraagje over flesspenen. Wij hebben Hevea flessen. Ik ben niet heel erg fa ...
Difrax? Wij hebben de dr. Brown flessen maar met een Difrax speen. Als de Dr. Brown erop past, past de Difrax er misschien ook op? Geen idee hoor, ik ken de Hevea niet, maar misschien werkt het 😊

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Difrax? Wij hebben de dr. Brown flessen maar met een Difrax speen. Als de D ...
Ja qua grootte past dat waarschijnlijk wel. Ik vraag me alleen vooral af of we dan tegen hetzelfde probleem qua vacuüm zuiden aanlopen. Heb jij in de DrBrown fles dan wel nog zo'n ventielstuk erin? Of helemaal niet?

2 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Ja qua grootte past dat waarschijnlijk wel. Ik vraag me alleen vooral af of ...
Ja dat snap ik.. wij hebben dat in het begin gehad met de Difrax flessen. Die zoog ze steeds vacuüm dus overgestapt naar dr. Brown icm Difrax speen want de spenen van dr. Brown zijn te smal waardoor ze veel lucht meehapt. Wij hebben het ventielstuk er nog in, maar geen idee wat het zou doen als ik het eruit haal eigenlijk 🤣 Ze drinkt overigens nog uit de S - speen ook (de kleinste) en kan in 10 min de fles leegdrinken als ze trek heeft. Al hebbrn wij een meisje dat haar flessen nooit leegdrinkt eigenlijk 😊 maar ze doet het er hartstikke goed op.

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ja dat snap ik.. wij hebben dat in het begin gehad met de Difrax flessen. D ...
Thanks! Misschien ga ik het eens proberen met zo'n ventielstuk erin, dat dat het verschil maakt.

2 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Thanks! Misschien ga ik het eens proberen met zo'n ventielstuk erin, dat da ...
Succes! Ben benieuwd

2 maanden geleden

Ik zit hier nog steeds met dat baby maar de helft van de fles steeds wil en dat ik de andere helft warm moet zetten en binnen 1-2 uur erna geef. Dus onbedoeld 8 deelvoedingen op de dag en soms nog vaker… Dit is al bijna 2 weken zo. Anders krijgt ze echt te weinig binnen. Is dit herkenbaar bij anderen of niet??

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Ik zit hier nog steeds met dat baby maar de helft van de fles steeds wil en ...
Wij hebben dit ook wel een paar weken gehad ja. Het zat bij ons ook net in een periode dat we qua slaapritme en hapjes heel erg aan het zoeken waren. Nu hebben we een redelijk goed ritme opgebouwd (door gewoon dingen proberen en goed op signalen letten), en inmiddels gaat het met de flessen ook weer een stuk beter.

2 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Wij hebben dit ook wel een paar weken gehad ja. Het zat bij ons ook net in ...
Okay en hoeveel maanden was jullie baby toen?

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Okay en hoeveel maanden was jullie baby toen?
Onze meid is van 1 december. Zo tussen de 5,5 en 6,5 maand ging het even heel moeizaam met haar ritme, nu sinds een paar weken zit ze er weer lekker in.

één maand geleden

Mijn zoontje laat sinds gisteren ineens bij elke fles 50-100 cc staan. Hij krijgt 4x 210. We zijn sinds een aantal dagen toch weer een derde dutje aan het proberen. Dit lukt vaak niet en dan krijgt hij nog een kleine fles (dus een 5e), daarmee compenseert hij wel wat hij laat staan. Maar bijvoorbeeld bij de eerste fles drinkt hij maar 130cc. Terwijl hij geen nachtvoeding krijgt. Is dit een teken om een fles te laten vallen/ af te bouwen? Hoeveel krijgen jullie kindjes per dag?

één maand geleden

Reactie op Juulie

Mijn zoontje laat sinds gisteren ineens bij elke fles 50-100 cc staan. Hij ...
Ons zoontje krijgt nog maar 3 flessen. 2x 180 en 1x 210. Maar hij eet dan ook al heel goed. Fruithap, boterham, groente hap. Als hij ook al goed eet denk ik wel dat je er een kan laten vallen.

één maand geleden

Reactie op Lynnvdb1

Ons zoontje krijgt nog maar 3 flessen. 2x 180 en 1x 210. Maar hij eet dan o ...
Ja hij eet eigenlijk best goed, al durf ik de hoeveelheid niet echt goed in te schatten ivm rapley methode. Er beland veel op de grond namelijk. Hij krijgt in de ochtend fruit, tussen de middag eet hij driekwart boterham. Tussendoor soms een cracotte of maisfingers. En avondeten. Op welke tijden geef jij de flesjes?

één maand geleden

Reactie op Juulie

Mijn zoontje laat sinds gisteren ineens bij elke fles 50-100 cc staan. Hij ...
Hier 4x180, maar drinkt ze eigenlijk nooit leeg. Ze eet wel fruit, boterham, avondeten, tussendoor en drinkt water. We moesten vandaag naar het CB en wilde dit voorleggen om evt een fles te laten ‘vallen’, maar de arts was ziek. Misschien kun je de middagfles wat verkleinen? Ik wil die van 15 u ook iets gaan verkleinen want bij deze fles drinkt ze eigenlijk niet zo heel veel (120/130.

één maand geleden

Reactie op Juulie

Ja hij eet eigenlijk best goed, al durf ik de hoeveelheid niet echt goed in ...
Bij ons gaat nu ongeveer zo; 7:00 fles 180 10:00 fruithap 12:00 Fles 180 14:00 boterham 17:00 groentehapje 19:00 papfles 210ml + 3a4 lepels pap

één maand geleden

Reactie op Lynnvdb1

Bij ons gaat nu ongeveer zo; 7:00 fles 180 10:00 fruithap 12:00 Fles 180 14 ...
Oja en tussendoor water

één maand geleden

Reactie op Lynnvdb1

Oja en tussendoor water
Hoe kom jij dan ‘uit’ qua dutjes?

één maand geleden

Reactie op Anouk1994x

Hoe kom jij dan ‘uit’ qua dutjes?
Om 9 uur doet hij een dutje, meestal rond 12:30 en rond 16.00. Hoe lang een dutje duurt verschilt nog heel erg