199 Reacties

3 maanden geleden

Meer baby's die nog 5x drinken per dag? Hapjes gaan goed, flink fruit, 1 boterham, groente ongeveer 150-200 gram. Probeerde fles van 11uur uit te stellen tot 12uur brood, maar dan heeft ze hongerrrrrr. Ze drinkt steeds maar 120-150 dus er zou wat af moeten kunnen denk ik. Fles van 19.00uur drinkt ze vaak maar weinig (want vol van groentehap). Nacht drinkt ze ook meestal 120+4, heeft dan ook wel echt trek. Zijn er mensen die groente in de ochtend geven bijvoorbeeld?

3 maanden geleden

Ik denk dat ze qua hoeveelheid niet eens zo gek hoog zit dus, maar wel vaak kleine beetjes (deed ze als baby ook)

3 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Meer baby's die nog 5x drinken per dag? Hapjes gaan goed, flink fruit, 1 bo ...
Yes hier ook, had al even gereageerd op je andere berichtje maar ik geef idd groente in de ochtend, dan heeft ze meer energie en een baby maakt het echt niet uit wanneer ze wat krijgt. Is meer soort van Nederlandse traditie denk ik kwa schema.

3 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Meer baby's die nog 5x drinken per dag? Hapjes gaan goed, flink fruit, 1 bo ...
Ja hier ook nog 5 flessen. hebben even 4 (grotere) geprobeerd maar dan heeft ie toch steeds honger. Hij eet echt goed vast, maar drinkt ook met gemak 800ml per dag.

3 maanden geleden

Vandaag op inloopspreekuur bij het cb geweest, onze dochter heeft problemen met haar ontlasting (heeft hier al wat voor van de huisarts) en drinkt slecht. Op advies van hun een proef blik nutrilon omneo gekregen, wij gebruiken normaal Kruidvat. Ik zit nu al voor de 2e keer met haar op me arm omdat ze continu krampjes heeft ze strekt zich helemaal uit en schreeuwt het uit. Hoelang duurt het voordat een buikje hier aan gewend is? Heb bijna spijt dat ik dit ben gaan proberen

3 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Vandaag op inloopspreekuur bij het cb geweest, onze dochter heeft problemen ...
Ah wat zielig he! Wij hebben best lang omneo gebruikt maar we mixten het met de normale kunstvoeding. Alleen de omneo was ook teveel van het goede. Wij deden 50/50 en uiteindelijk afgebouwd en moet wel zeggen dat ik daar heel erg blij mee ben want vond het toch nooit zo geweldig maar het hielp haar destijds wel met de verborgen reflux en krampjes.

3 maanden geleden

Reactie op EllaNaz

Ah wat zielig he! Wij hebben best lang omneo gebruikt maar we mixten het me ...
Hoe bedoel je dat je de omneo teveel van het goede vond? Het was zo sneu, ze schreeuwde ook gewoon 😔 gelukkig slaapt ze nu al wel een tijdje maar zie op tegen de fles van straks. Ze wilde dat we dit gingen proberen omdat ze hier zo’n moeite heeft met haar ontlasting en nu al een tijdje medicijnen gebruikt die de huisarts heeft voorgeschreven om het zacht te houden maar ook dit helpt nog niet altijd en ze zakt ook wat naar beneden met haar gewicht (6610 kg). En ben ook echt wel van het proberen hoor en misschien moet ze er even doorheen en werkt dit voor haar gewoon heel goed uiteindelijk & als het niet werkt we dan wel weer gaan overleggen wat dan wijsheid is.

3 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Hoe bedoel je dat je de omneo teveel van het goede vond? Het was zo sneu, z ...
Nou ik merkte dat zij in het begin ook best heftig op de omneo reageerde, hetzelfde als wat jij beschrijft en ze had op dat moment ook al overal last van. Dus toen 50/50 gedaan en dat bleek voor ons de juiste verhouding voor een aantal maanden. De ontlasting gaat wel heel erg stinken en wordt en blijft groen door de omneo voeding dus dan weet je dat alvast. Echt een hele sterke aparte geur heeft het. Wij merkten eigenlijk niet dat het hielp met verstopping maar op dat moment gebruikten wij ook nog eens de jbpmeel voor de reflux dus denk dat ze daar voornamelijk door verstopt raakte. Je gebruikt dus al van die vezelzakjes via de huisarts als ik het goed lees he? En dat helpt onvoldoende begrijp ik. Echt lastig.

3 maanden geleden

Reactie op EllaNaz

Nou ik merkte dat zij in het begin ook best heftig op de omneo reageerde, h ...
Moet zeggen dat ze vandaag wel relaxt is, alleen gisteravond heeft ze veel last gehad. Wij moeten het nu even volledig geven, maar wellicht dat we straks mogen mengen. Ze heeft vandaag wel veel gepoept, rook voornamelijk naar wortel 😂 ben benieuwd of het nog van kleur gaat veranderen. Ze heeft gisteren en vandaag geen zakje gehad en ze heeft op eigen kracht dus veel gepoept weet niet of het door de voeding komt of dat het toeval was, ze krijgt forlax dat is een andere naam voor macrogol zijn geen vezels maar gewoon wit poeder. Het hielp enigszins om het wat zachter te maken maar we moesten toch soms 1 a 2x in de week een klysma geven omdat ze het er niet uit kreeg dus toen ik gisteren bij het cb was vonden ze dit het proberen waard

3 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Moet zeggen dat ze vandaag wel relaxt is, alleen gisteravond heeft ze veel ...
Hoop dat het voor jullie werkt! Wij hebben ook een periode de forlax gegeven ! Heb het nog in huis maar gelukkig gaat het hier inmiddels wel wat beter. Succes!!

3 maanden geleden

Reactie op EllaNaz

Hoop dat het voor jullie werkt! Wij hebben ook een periode de forlax gegeve ...
Ik heb ook nog een hele dichte doos in huis, maar nu al 2 dagen niet hoeven geven en tot nu toe gaat het goed “afkloppen” het was zo ontzettend sneu om je dochter zo de drang te zien hebben om te poepen en dat het dan niet lukt. We hebben zelfs dagen gehad dat ze zowel de forlax als een klysma kreeg omdat het gewoon zo hard was. Gebruiken jullie nu helemaal geen omneo meer?

3 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Ik heb ook nog een hele dichte doos in huis, maar nu al 2 dagen niet hoeven ...
Heel erg zielig inderdaad voor die kleintjes. Nee wij gebruiken helemaal geen Omneo meer. Gebruiken denk ik vanaf maand 5 volledig de Hipp voeding en daar doet ze het onwijs goed op. Wel nog zeker af en toe obstipatie of harde ontlasting maar niet zo erg meer dat ze het er echt van uitschreeuwt gelukkig.

2 maanden geleden

Hoeveel ml kv drinken ze bij jullie nog? Ik hoor mensen over afbouwen praten maar onze kleine drinkt alles nog met gemak leeg, ondanks dat hij ook al heel goed vast voedsel eet

2 maanden geleden

Reactie op Loes9

Hoeveel ml kv drinken ze bij jullie nog? Ik hoor mensen over afbouwen prate ...
Mijn zoontje van 8 maanden drinkt 600cc per dag. Bij jou?

2 maanden geleden

Reactie op Loes9

Hoeveel ml kv drinken ze bij jullie nog? Ik hoor mensen over afbouwen prate ...
Bij ons 2 flesjes van 180 en 1 van 210

2 maanden geleden

Kunnen mamma’s even met me meedenken: Ivm doorkomende tandjes is het hier al wekenlang drama met drinken… We zaten eerst op 5 x 150 en toen naar 4 x 180-190 per dag en dat werd redelijk opgedronken. Komen van heftige reflux af onder controle met johannesbroodpitmeel. Inmiddels nu helemaal kunnen stoppen met de Johannesbroodpitmeel dus dat is er ook af. Ik geef uit glazen dr Brown flessen met speentje 3 dit gaat goed. Nu sinds ongeveer 5 weken wilt ze maximaal 100-120 ml drinken per keer… en als het echt slecht gaat maar 30-50 ml per keer bijv. 😞 Gevolg is om er voldoende binnen te laten krijgen ook qua vocht ben ik de hele dag nu met flesvoeding bezig en aan te bieden (ik houd het warm in de warmhouder) Als ik te vaak aanbied gaat de hongerprikkel weg van om de 3-4 uur (we zaten eerst om de 4 uur) als ik dat niet doe drinkt ze soms een fles redelijk goed 170-180 ml maar de andere flessen slecht en gaat ze echt teveel missen…! Bijv na een nacht slapen wil ze geregeld maar 100 ml. Wat moet ik nu doen met het schema. Hoeveel zouden jullie geven en hoeveel per dag?? Schema’s CB zeggen 600 ml per dag La leage leche zegt 100 ml x gewicht zou 770 ml zijn?? Hapjes gaan nog niet zo denderend 1/2-1/4 hapje lukt per dag…

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Kunnen mamma’s even met me meedenken: Ivm doorkomende tandjes is het hier ...
Paracetamol zetpil al geprobeerd en verdovend middeltje voor tandvlees ook. Niets helpt... Zit met mn handen in het haar. Lijkt net alsof haar maagje ook kleiner is geworden ofzo. Na 100 ml gooit ze de speen eruit en wilt ze echt niet meer… 😮‍💨 Soms al veel eerder… het loopt dus echt voor geen meter en soms ben ik 4-5 keer met 1 fles bezig aan te bieden om deze enigszins op te krijgen … Help!

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Paracetamol zetpil al geprobeerd en verdovend middeltje voor tandvlees ook. ...
Geef je niet te veel? Als in ‘overvoeden’? Wij hebben dit ook gehad rond 3/4 maanden. Elke keer maar aanbieden, anders ‘krijgt ze te weinig’. Toen zei het CB, je bent aan het overvoeden. Drinkt wat ze drinkt en dan is het klaar. Dan had ze waarschijnlijk niet zoveel honger. Dat klonk toen voor mij heel gek, maar was het wel. Het gaat hier ook met ups en downs, maar als ze klaar is met drinken bied ik niet extra aan. Vast eten gaat hier overigens wel aardig… en pap maken van melk ‘s morgens? Dan krijgt ze wel melk maar op een andere manier? Sowieso is La Leche League van borstvoeding geloof ik. Hier drinkt ze 500 - 600 cc melk per dag. We zijn aan het proberen om de fles van 11 naar 12 te krijgen maar daar is ze nog niet aan toe. Gevolg is dat ze rond 11 en 15 120/130 drinkt, maar dat is prima. Ik weet het ook niet hoor, maar het klinkt een beetje wat wij hadden rond 3/4 maanden… wel heel lastig!!!

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Geef je niet te veel? Als in ‘overvoeden’? Wij hebben dit ook gehad rond 3/ ...
Ja ik snap wel wat je bedoelt maar ze begint al met 100 ml en ik begrijp niet waarom na een nacht van 8-10 doorslapen. Ik probeer nu er langer tussen te laten kijken wat ze doet… en net fruithapje gegeven wil ze maar 1/4 potje = 50 gram denk ik Maar is 600 ml voor flesvoeding per dag dan wel voldoende? Vanwaar het verschil met flesvoeding en borstvoeding?

2 maanden geleden

Ja speltpap wil ik gaan proberen maar is nog niet van gekomen. Supermarkten in de buurt hebben dat niet dus moet ik nog elders halen