199 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Anouk1994x
Geef je niet te veel? Als in ‘overvoeden’? Wij hebben dit ook gehad rond 3/ ...
Het klinkt erg krom ‘overvoeden’ want ze drinkt juist te weinig. Maar ik snap wat je bedoelt het is waarschijnlijk niet helpend om te vaak aan te bieden en toch de 4 uur ertussen te houden? Ik ben dan bang dat ze te weinig krijgt en ook met dat warme weer. Door de reflux was dit ook eerder een probleem en ze is juist eerder tiny dan te dik. En ze eet nog niet veel vaste voeding.
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Ja ik snap wel wat je bedoelt maar ze begint al met 100 ml en ik begrijp ni ...
Het Cb heb ik laatst gesproken omdat er hier 3 tanden kwamen en toen dronk ze ook niet fantastisch. Maar als ze goed eten is 3x een fles van 150 al voldoende. Wat mij toendertijd geholpen heeft is dat ze hier echt wel schreeuwt als ze honger heeft, dus dan kwam ze wel ‘s nachts. Nu overigens niet meer, maar ze eet wel genoeg.
600cc is prima lijkt mij. Met 8 maanden mag je naar 3 flessen afbouwen, dus dat lijkt me geen probleem. Geen idee waarom het verschil tussen kv en bv, ik heb altijd kv gegeven 😊 Heb het ook echt moeten loslaten hoor.. zo lastig!
Hier krijgt ze nu pap van Olvarit, die fijne granen pap. Speltpap vond ze hier niks, die fijne granen is wat dunner. Ik maak een pap met 90/3 en daarna een fles 90/3, probeer het wel op te bouwen. Je kan natuurlijk ook in 1x een grote pap geven, maar zo eerst even kijken of ze het lust überhaupt, maar zou fijn zijn als ze zo wel al melk binnen krijgt!
Hier hielp het totaal niet om steeds aan te bieden, ze raakte er steeds gefrustreerder van en boos. Sommige baby’s drinken in delen, onze dochter drinkt wat ze wil en dan is het klaar. Dat is hier een kwestie ban accepteren geweest en daar zijn we nu. Hier zit er 4-4,5 en soms 5 u tussen, we voeden enigszins op verzoek (beetje 7-11-15-19, maar als ze slaapt dan gooi ik het wat om).
Heb je toevallig al eens een kleinere speen geprobeerd? Hier drinkt ze uit de S speen van Difrax. We hebben - toen we ook zó gefrustreerd waren toen ze zo slecht dronk - de M geprobeerd en toen dachten we Yes dit is het!! Maar niets was minder waar, ze ging steeds minder drinken. Ging te snel voor dr. Misschien toch een optie om te proberen?
Onze meid is ook dun, een lange dunne. Laatste x was ze 7090 gr en 68,5 cm (2 weken terug). Dus klein smurfje 😊 maar is vrolijk, drinkt soms goed en soms minder, eet wat ze wil. Loslaten is mijn mantra 🤣
3 maanden geleden
Reactie op Anouk1994x
Het Cb heb ik laatst gesproken omdat er hier 3 tanden kwamen en toen dronk ...
Ja maar volgens mij die van jou eet al heel veel toch qua vaste voeding?? Die van mij dus niet. 🫠
Ik ben daarom ook zoekende en het loopt echt niet lekker…
Ze heeft altijd al gedoe met spenen gehad (ik zal details besparen ) maar dat kon enkel met een papspeen eerder vanwege flinke indikking Johannesbroodpitmeel
Ze moest dus ook leren dat een speen sowieso loopt want ze was een Y speen gewend dus pas als ze zoog kwam er wat uit. Die speen sleet heel snel die verving ik dan zeer vaak (koste ook veel geld) maar anders kreeg ze het er niet uit. Drama.
Als ik lager speentje doe dan duurt het heel lang… beetje luie drinkster zeg maar. Ik zie wel dat ze speen 3 goed aankan. Loopt niet te snel (is vanaf 6 maanden) weet waar ik op moet letten dankzij logopedist- maar dank voor de tip 💖🙏🏻🔥
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Ja maar volgens mij die van jou eet al heel veel toch qua vaste voeding?? D ...
Ene dag wel, andere dag minder maar prima. Boterham gaat wel vaak op en fruit ook. Avondeten wisselt, wil ze vooral zelf doen dus dat laten we nu ook gebeuren.
Snap ik!! Lastig.. blijft zoeken he.. heel veel succes!! Fijn dat deze speen wel goed werkt. Popte ineens nog op 🤣
3 maanden geleden
Reactie op Anouk1994x
Ene dag wel, andere dag minder maar prima. Boterham gaat wel vaak op en fru ...
Nou wat denk je, zojuist heb ik er tussen de 4-5 uur tussen laten zitten met de voorgaande fles. Het leek dat ze huilde om de fles. Dus fles maken en wat denk je… dan drinkt ze dus maar 70 ml (en dan nog speen er paar keer uit gooien) en nu wil ze niet meer. Schiet mij maar lek… nu weer 4-5 uur wachten en dan weer zo een intake?? (Dat is dan mijn angst)
Ik weet niet waarom dit zo is… tandjes? Ja maar het is al weken zo
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Nou wat denk je, zojuist heb ik er tussen de 4-5 uur tussen laten zitten me ...
Ze maakt ook smakgeluiden nu - is dat herkenbaar? Tandjes??
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Nou wat denk je, zojuist heb ik er tussen de 4-5 uur tussen laten zitten me ...
Ja dit klinkt gek… als ze er zo lang tussen heeft laten zitten. Bijzonder! Wij hadden dat ook, maar dan zit je op 6-7 flessen nog en nu hebben we er maar 4 dus de intake is wel iets noodzakelijker.. snap heeeel goed dat dat je angst is. Wat lastig! Heeft ze nog wel plasluiers etc?
Nee tandjes lijkt me niet zo lang te kunnen duren.. althans. Hier is het met 2/3 weken vaak wel door en weer klaar. Oh wat vervelend! Voed je op verzoek of gezette tijden? Probeer alleen even mee te denken 🙈
3 maanden geleden
Reactie op Anouk1994x
Ja dit klinkt gek… als ze er zo lang tussen heeft laten zitten. Bijzonder! ...
Ja goede plasluiers maar komt omdat ik voeding tussendoor aanbiedt steeds zodat ze nog redelijke intake heeft per dag.
Net huilde ze en wilde ze drinken dus ik bood haar aan, heeft ze weer 70 ml gedronken… ze wilt dus wel maar steeds deelvoedingen.
Ik vind het nu met dit hele hete weer niet verstandig om er nu weer 4-5 uur tussen te laten en het dan bij 70 ml te laten… ik probeer dat wel weer uit als het minder warm is.
Er is verder niets met haar aan de hand dan mogelijk tandjes (ik voel puntjes in haar tandvlees en ze zit zelf geregeld met handjes in de mond). Verder is ze meestal rustig en erg vrolijk. Slaapt goed etc.
Als ik de huisarts hiervoor bel heeft die ook geen oplossing die zou ook zeggen vaker aanbieden.
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Ja goede plasluiers maar komt omdat ik voeding tussendoor aanbiedt steeds z ...
Ken ook andere baby’s waarbij het lang duurt eer er tandjes doorkomen dus ja elk kindje is anders.. Het is alleen erg vermoeiend en hele ritme raakt zoek.
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Ja goede plasluiers maar komt omdat ik voeding tussendoor aanbiedt steeds z ...
En de melk aanbieden uit een beker of een glas? Dat werk hier ook geadviseerd door het cb, wij hebben weken ellende gehad met drinken toen we van voeding 1 naar 2 zijn gegaan er ging niet meer in dan 40/50 of 60/70 ml. Ook ik probeerde tussendoor aan te bieden maar ze werd alleen maar bozer. Nadat ik al heel vaak bij het cb had aangegeven dat ze slechter was gaan drinken door de nummer 2 voeding werd dat weg gestopt want dat kon allemaal niet. Tot ik een lieve verpleegkundige sprak die zei ga lekker terug naar nummer 1 en onze dochter is weer gaan drinken, hier proefde ze het verschil tussen de 1 en 2 en de 2 vond ze dus niet lekker. Is er verder een grote verandering geweest in voeding dan alleen de afbouw van de Johannes broodpitmeel?
3 maanden geleden
Reactie op bAmbiee
En de melk aanbieden uit een beker of een glas? Dat werk hier ook geadvisee ...
Dank voor het meedenken
💖🙏🏻🔥
Mijn man zei vandaag ook al, ze vindt de voeding toch wel lekker?
Wij geven biologische flesvoeding van Hipp biocombiotik. We zijn al over van 1 naar 2 toen ze net 6 maanden was. (Toen was het blik op en direct overgegaan 😊) Morgen is ze 8 maanden dus ik denk niet dat dat het is… ze heeft al een tijdje eerder de 2 dus wel goed / beter gedronken…
De johannesbroodpitmeel heb ik echt afgebouwd van 1/2 schepje per fles naar 1/4 schepje en toen naar laatste fles nog met en de rest niet, om de darmen ook te laten werken en ook daarvoor dronk ze al slechter. Het is nu sinds 5 weken ongeveer zo.
Dus dat kan het ook niet zijn lijkt me… En er is geen reden meer om dat wel te geven (ze geeft bijna niet / niet meer terug).
Ze heeft nu wel van die typische tandjespoep, volgens mij - normaal in ochtend breiig , vastere ontlasting (ook door het hapje) - maar nu van die dunne ontlasting die tot op de rug zit…
3 maanden geleden
Reactie op bAmbiee
En de melk aanbieden uit een beker of een glas? Dat werk hier ook geadvisee ...
Ik heb ook 360 graden beker en tuitbeker geprobeerd de 360 graden snapt ze nog niet. Tuitbeker als je die bijv liggend geeft drinkt ze weinig en valt de rest rondom haar nek (loopt ze gewoon te spelen…) en in kinderstoel proberen we weleens water te geven maar dan verslikt ze zich vaak en / of het loopt langs haar kin ook weg…. 🙈
Moet ik dan een normaal glas proberen of??
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Dank voor het meedenken
💖🙏🏻🔥
Mijn man zei vandaag ook al, ze vindt de ...
Werken = wennen
Om de darmen te laten wennen
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Ken ook andere baby’s waarbij het lang duurt eer er tandjes doorkomen dus j ...
Eigenlijk hoe het nu gaat loopt het echt totaal niet natuurlijk… daarom weet ik t ff niet meer…
Langer weer ertussen laten zitten durf ik wel aan als het minder warm is, maar nu met dit hele hete weer niet…
Evt nog een blik 1 terug proberen kunnen we proberen..
3 maanden geleden
Inmiddels toch weer wat wijzer en proberen… wilde speen 2 toch nog proberen, maar sinds ik de indikking er helemaal af heb gehaald lijkt het steeds minder te gaan en wat wij zien sinds paar dagen dat ze dan een heel klein beetje soms spuugt en dit is dan lijkt wel zurig en beetje melk in afgebroken vetdeeltjes. Dus lijkt wel dat er maagzuur mee omhoog komt… Zou het dan toch nog verborgen reflux klachten zijn en daarom steeds maar weinig willen drinken…??
Ik zoek op de symptomen en het lijkt wel dat het dat kan zijn. Ze heeft ook best vaak de hik bijv zie ik er ook bij staan.
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
Inmiddels toch weer wat wijzer en proberen… wilde speen 2 toch nog proberen ...
Ik herken dit heel erg van mijn zoontje. Hij is van 21 december. Hij heeft vanaf 9 weken al last gehad van tandjes. Uiteindelijk brak zn 1e tandje pas rond 25 juni door. Het waren een aantal helse weken 🥲.
Ook hij heeft behoorlijk last van reflux. We hebben wel de kruidvat voeding maar gebruiken de Philips Avent flesjes met die reflux klepjes erin. Ook hebben we johannesbroodpitmeel.
Hij krijgt 3 fles voedingen per dag, beginnen om 07.00 met een papfles 180 +6 + pap. Tegen 9.30 krijgt hij fruit en water/diksap in zn 360 beker. Het is echt wennen voor ze, maar hoe stom het ook klinkt, aanhouder wint. Ze leren het echt wel. Tegen 11.00 krijgt hij nog een 180 cc +6 fles op met 2 schepjes johannesbroodpitmeel. 13.00 een boterham met water/diksap. 15.00 een ligakoekje of wat fruit en tegen 17.00 eet hij zn avondeten. Echt wel een aardappeltje of rijst of pasta geprakt met wat voedsel. Meneertje wil uitdaging in zn eten dus houdt ook echt niet van de gepureerde potjes. Dan krijgt hij om 19.00 nog 1 flesje van 180+6 met 2 schepjes johannesbroodpitmeel en dan meldt hij zich ook niet meer tot 6.00/7.00 s ochtends. Ook omdat we hem veel water aanbieden tussendoor, merken we wel dat hij minder jengelt om een fles. Om de regelmaat erin te houden, houden we wel de tijdstippen aan. Soms kan er wel een beetje verschil in zitten.
Ik zou blijven proberen aan te bieden met gewoon water. Het kan ook gewoon zijn dat ze gewoon dorst heeft. Dat ze net als die van mij, aan een paar slokken echt wel genoeg heeft.
3 maanden geleden
Reactie op chantal30895
Ik herken dit heel erg van mijn zoontje. Hij is van 21 december. Hij heeft ...
En hier nu inmiddels 4 tanden en nr 5 is ook al onderweg. Dat ging overigens wel heel soepel allemaal. Af en toe alleen niet willen slapen wanneer we hem in bed leggen.
3 maanden geleden
Hoe is het overgaan van 4 flessen naar 3 flessen bij jullie gegaan? Vandaag was de allereerste dag dat mijn zoontje genoeg had aan een klein tussendoortje zonder de fles erbij. Dan zit ik natuurlijk weer met allerlei vragen: krijgt hij nu wel genoeg vocht (want water drinkt hij niet), kan ik nu de 4-uurfles altijd weglaten, hoe pak ik dit aan?
3 maanden geleden
Reactie op Wytskee2023
Hoe is het overgaan van 4 flessen naar 3 flessen bij jullie gegaan? Vandaag ...
Wij hebben als eerste de 15.00 fles weggedaan. Ook elke 4 uur aangehouden. De 23.00 fles hebben we al heel snel weggedaan omdat hij zo vast sliep dat we gewoon hebben gekeken wat er zou gebeuren. En dit bleek goed te gaan.
We vonden de fles van 15.00 echt wel spannend hoor. We hebben verder niet echt veel veranderd, behalve dan ipv het flesje dus een ligakoekje of zon andere aan te bieden of fruit met water.
Wij zijn gewoon begonnen met de 360 graden beker. En hij dronk af en toe al een beetje water mee uit ons glas. Toen hij het door had vond hij het ook leuk. Maar het is echt wel een kwestie van wennen en geduld hebben. Het duurde ongeveer 2 dagen hier voor hij precies doorhad hoe het werkte. Af en toe een keer verslikken en knoeien hoort er helaas bij. En anders misschien proberen met een beetje diksap? En dan steeds een beetje meer verdunnen? Ik combineer het heel veel, dat hij niet alleen diksap wil maar ook gewoon normaal water. Maar dat is voor ieder kind natuurlijk anders ☺️
2 maanden geleden
We zijn er nog niet helemaal, maar ik heb toch sterk het vermoeden dat het inderdaad verborgen reflux is… Nu weer terug op indikking tussen 1/2 en 1/4 klein schepje en nu gaat het al beter… dwz ze heeft net voor het eerst 140 ml zo goed als, achter elkaar gedronken… Ze meldt zich nu meer voor een fles en ik zie haar meer gretig drinken, dat ze echt zin heeft om te drinken en ‘honger / trek’ heeft… Dat was er helemaal niet meer… Dus voor andere ouders ook. Ook al is het spugen grotendeels gestopt het kan dus ook nog verborgen reflux zijn.