199 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Lizzietje007
We zijn er nog niet helemaal, maar ik heb toch sterk het vermoeden dat het ...
Zelfs met 8 maanden dus nog. Ik lees dat (verborgen) reflux nog tot en met 12 maanden kan duren zelfs … 🫠
Ben echt heel blij want ze had net in 2 keer 210 ml op en wilde echt de hele fles leegdrinken…. 🙌🏻😊🎉🎈Normaal de hele tijd ‘tuttebellen’ over 30 ml dan dronk ze de fles ook niet leeg. Wilde ze niet drinken…
Van mij hoeft ze echt niet steeds 210 maar ik bied nu maar even wat ruimer aan, we zaten op 4 x 180 en dan dronk ze eerst gewoon goed op…
Ze was ook maar 50 gram aangekomen in de afgelopen week.
Ik denk dat het nu weer steeds beter zal gaan en we zullen ook speltpap gaan proberen.
Heel blij 💖🙏🏻🔥
3 maanden geleden
Reactie op Loes9
Hoeveel ml kv drinken ze bij jullie nog? Ik hoor mensen over afbouwen prate ...
4x180 en soms zelfs s nachts ook een fles. Op het moment veel last van tandjes en eten gaat echt lastig met hem. Terwijl hij voorheen veel makkelijker at. Ik probeer nu over te gaan op 3x 210 ml... En pap in een fles ga ik proberen.
2 maanden geleden
Reactie op Juulie
Welke fles laten jullie vallen als jullie over gaan naar 3 flessen?
Hier k ...
Hier de fles van 15u laten vallen, want om 11 en 15 werd er krap 100 gedronken. Nu krijgt ze de fles na dr brood, rond half 1. ‘s Middags geef ik nu yoghurt (soms met fruit), maisvingers of tomaat/komkommer (daar zijn we nog mee aan het oefenen). Ze drinkt nu dr flessen weer stukken beter en rustiger. En de pap ‘s morgens vindt ze heerlijk! Flessen van 180
2 maanden geleden
Reactie op Juulie
Hier k ...
Hangt ook wel van de behoefte van je kindje af welke ze laten vallen.
Hier kreeg ze:
7.30 fles/pap
10.30 fruithap
12.00 fles
15.30 fles
17.30 avondeten
18.15 fles en naar bed
Nu ze goed eet liet ze de 18.15 fles juist steeds meer staan. We proberen de fles van 15.30 nu rond 16.15 te geven, en met het avondeten erin redt ze het dan prima tot de ochtend, ze komt 's nachts niet en ze wordt 's ochtends ook niet huilend wakker ofzo. Ik vind het zelf ook frappant, maar voor haar werkt dit blijkbaar het beste.
Krijgt je kindje tussendoor ook hapjes? Bij ons is ze om 11u echt nog niet toe aan een fles, dan gaat er echt niks in.
2 maanden geleden
Reactie op Juulie
Hier k ...
Ik heb nu sinds een paar dagen de fles van 15.00 laten vallen. Deze vervanging ik door een cracker/yoghurt of wat fruit nog. Fles van 11.00 uur opgeschoven tot na de boterham om 12.00 uur.
2 maanden geleden
Hier ook nog een beetje een tweestrijd. Hij drinkt socutends dan papfles tegen 7.00, tussendoor nog fruit en veel water. Maar we merken dat hij de 11.00 fles echt wel begint te laten staan. Boterham eet hij dan vaak wel tegen 13.00, maar is het dan beter om boterham gewoon te vervroegen en misschien wat mais vingers ofzo te gaan doen? Smiddags krijgt hij een Liga om 15.00 en savonds tegen 17.00 eet hij al zo goed als met de pot mee... En dan tegen 19.15 nog een keer zn laatste fles.
2 maanden geleden
Reactie op Juulie
Hier k ...
Wij hebben de middagfles laten vallen, dus die van 15:45 in jouw geval. De 11:00 uur fles is opgeschoven naar een uur of 13:00 na het brood eten. Na 1 jaar wordt dat dan een gewone beker melk.
Heb je ook al geprobeerd om eerst de hoeveelheid te minderen? Zo zijn wij langzaam naar 3 flessen gegaan.
2 maanden geleden
Reactie op Juulie
Hier k ...
Bij onze meid hebben we die van 11 laten vallen ivm het fruit en de havermout/brood die ze op de eerste helft van de dag krijgt. En aangezien de flesvoeding nog de hoofdvoeding is vinden we het wel fijn om daarmee te beginnen en eindigen. En ze krijgt de derde dan dus om 14:30 (in jullie geval 15:45)
2 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties!
We zijn inderdaad aan het afbouwen, al doet zoontje dit zelf eigenlijk al door veel van de fles te laten staan.
Vind het nog wel even lastig hoe ik de flessen dan ga indelen: wij gaven de flesjes bij wakker worden uit de dutjes en voor het ingaan van de nacht.
Altijd rustig op zijn kamer, anders is hij heel snel afgeleid. Om nou om 13:00 naar boven te gaan voor de fles voelt ook zo random. Voor de middagdut wil ik niet omdat we bang zijn dat het dan een slaap associate gaat worden.
Wbt de vraag of hij tussendoor hapjes aangeboden krijgt: zeker!
In de ochtend fruit.
Na de ochtend dut de fles, uurtje later een boterham.
Middagdut, daarna weer een fles.
Dan soms nog wat maissticks oid mocht hij trek hebben.
Daarna avondeten. Dan voor het slapengaan nog een fles.
Overigens komt zoontje de laatste 2 weken in de nacht nog wel voor een (kleine) voeding in de slaapregressie waar hij nu in zit. Dus hij drinkt echt vaak/veel. Soms nog wel 800 cc per dag.
2 maanden geleden
Reactie op H0bbezak
Zijn er al mensen die nog maar 2 flessen geven per dag geven aan hun baby? ...
Wij denk ik binnenkort. Hij drinkt ze echt niet meer leeg. We denken dat we sochtends en savonds alleen nog gaan geven. Hij krijgt genoeg vast voedsel en genoeg water binnen om dit te kunnen compenseren.
2 maanden geleden
Reactie op almabas
4x180 en soms zelfs s nachts ook een fles. Op het moment veel last van tand ...
Hij krijgt nu een dikke week pap en we zitten (plus pap) nu op 3x180 plus 1x 60... en tussendoor zo veel mogelijk vast voedsel. Bijvoorbeeld ochtend een mandarijn, of geprakte appel, peer, meloen, enzovoort. En middag halve avocado met brood of cracker of warme hap, en later op de middag stukjes cracker of komkommer en 's avonds wat avondeten...
2 maanden geleden
Hier gaat het echt wisselend.
We zijn over gegaan op 3x210 (neocate, dus heel erg licht verteerbaar) omdat mijn zoontje veel liet staan mbt zijn flessen. Omdat hij slecht sliep kreeg hij in de nacht ook soms een kleine voeding.
Maar er is niks veranderd: hij laat nog steeds erg veel van zijn flessen staan (50-100 cc), ook al krijgt hij er maar 3 overdag.
Ik zit er dus toch aan te denken om een 4e flesje weer toe te voegen, omdat hij anders wel heel weinig drinkt. Gisteren op de opvang kreeg hij tegen 13:00 en 16:00 (klein flesje), hij heeft echt veel beter geslapen dan normaal.
Geen idee of het toeval is…
Maar zouden jullie dan weer terug gaan naar het ritme als voorheen (om de 4 uur een fles)
Of gewoon ‘tijdelijk’ een klein flesje toevoegen ergens aan het eind van de middag?
2 maanden geleden
Reactie op Juulie
Hier gaat het echt wisselend.
We zijn over gegaan op 3x210 (neocate, dus h ...
Ik zou niet zo op uur en tijd gaan zitten maar dat flesje gewoon toevoegen aan het eind vd middag ja. Een ieder geval een moment dat voor hem en jullie goed werkt.
En gewoon even bijv een weekje uitproberen.
2 maanden geleden
Hai hai. Nieuwe flessen mama hier. Tot 8maand altijd borstvoeding gegeven. Nu sinds 1 week op volledig kv.
Nu zijn dat nog 4 flessen, vaak 180 maar soms laat ze ook wat staan.
Hoe is de indeling bij jullie met 8maand?
Ik wil die van 15u afbouwen, en wil de ochtend en avond houden met 180.
Ze mogen 600ml krijgen. Mag dat dan ook 4x 150 zijn? Of bijv 180-150-100-150/180. Kijken jullie daar heel strikt naar?
Beetje zoekende want met borstvoeding hoefde ik niet naar ml te kijken.
2 maanden geleden
Reactie op Daantjeee
Hai hai. Nieuwe flessen mama hier. Tot 8maand altijd borstvoeding gegeven. ...
Ik zou net als met borstvoeding gewoon je kindje volgen. Dus aanbieden, maar als ze laat staan is dat ook helemaal prima. Als je kindje al klaar is om naar 3 flessen te gaan is dat helemaal prima, maar als je kindje nog behoefte heeft aan 4 zou ik het niet te hard forceren.
Met 8 maanden gingen we zo'n beetje over van 3 naar 4 flessen. Bij ons dronk ze juist de laatste fles voor bed heel slecht, die liet ze steeds vaker staan, dus toen zijn we gaan proberen of ze zonder kon. Maar dat verschilt per kindje welke er als eerst afvalt, en hangt ook een beetje samen met hoeveel voedsel ze daarnaast al binnen krijgen.
Mijn tip is niet te hard over nadenken en niet te druk maken om de cijfertjes, net als bij bv geeft je kindje aan of ze meer of minder nodig hebben.