199 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Daantjeee

Ah dankjewel. Hele fijne reactie, kan ik wat mee. Dacht ineens echt nu moet ...
Bij ons ging dat een beetje samen met de periode dat het 3e dutje er ook af ging, toen voelde het ook heel natuurlijk en logisch dat er een fles af ging. Wij bieden nu wel 3x180 aan, maar die drinkt ze bijna nooit helemaal leeg, en daarnaast eet ze al behoorlijk wat voedsel, dus dan is het ook logisch dat ze wat minder melk nodig heeft. Tuurlijk is het belangrijk dat ze genoeg vocht binnen krijgt, maar als ze dorst heeft laat ze zich echt wel horen ;)

2 maanden geleden

Help! Zoontje drinkt echt heel weinig.. We bieden 3x 210 ml aan en vaak nog een klein flesje in de nacht. Maar hij laat overdag echt 100 ml staan. Dat hij minder melk drinkt vind ik geen probleem, maar hij drinkt dus geen water oid. Krijg ik er met geen mogelijkheid bij hem in. Iemand tips?😅

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Help! Zoontje drinkt echt heel weinig.. We bieden 3x 210 ml aan en vaak no ...
Proberen om aan het water een klein beetje Slimpie siroop toe te voegen? Is suikervrij. Soms drinken ze het dan ineens wel

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Hier ook opeens! Ik bied nog 4 x 210 aan maar laat nu sinds een paar dagen rond of zelfs meer dan 100 per fles staan. Dacht, zou het met het eten te maken hebben, maar meneer wilde gisteren ook geen avond eten. Wel honger maar ging echt heel hard huilen toen hij de hap in z’n mond had 😟 (dacht miss te warm en of tandje 🧐) vandaag wel heel goed gegeten en ook de laatste fles van 18:30 die 210 helemaal op. Maar de rest van de flessen maar 100. Hij huilt ook sinds een paar dagen heel erg bij het naar bed gaan. Doet ie normaal echt noooooooit. Dus hij zal wel in een sprong zitten ofzo 🤨

2 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Proberen om aan het water een klein beetje Slimpie siroop toe te voegen? Is ...
Heb ik gekocht! Gaan we vandaag proberen. Op de opvang begonnen ze er vandaag toevallig over, dat ze het idee hadden dat hij water niet lust

2 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Hier ook opeens! Ik bied nog 4 x 210 aan maar laat nu sinds een paar dagen ...
Aaah ja sprong 6/verlatingsangst/slaapregressie is allemaal rond deze leeftijd. Hier toevallig ook 2 tandjes die tegelijk doorkomen. En hij is plots meer vast voedsel gaan eten (2 boterhammen als lunch ipv 1), dus misschien heeft hij ook minder zin in melk

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Wij lengen appelsap aan met water (30% appelsap 70Water zoiets). Dat zuipt meneer in 3 tellen op. Thee drinkt hij ook best goed, zowel lauw als kamertemperatuur. Slimpie zal ik zelf niet heel snel doen, zoet stoffen kunnen darmen flink irriteren (winderigheid, diarree). Maar doe vooral waar je je prettig bij voelt. Mijn kindje is nu 8 maanden en drinkt nog maar 1 papfles en in de avond voor het slapen gaan nog een fles van 180 of 210. Verder gewoon thee, of wat verdund appelsap.

2 maanden geleden

Reactie op Anouk’95

Wij lengen appelsap aan met water (30% appelsap 70Water zoiets). Dat zuipt ...
Hihi, ik had als kind juist last van diarree door appelsap (de hoeveelheid fructose werkt laxerend voor sommige mensen). Nog altijd drink ik het niet. Dus dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Hier ook slechte drinkers helaas...

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Heb ik gekocht! Gaan we vandaag proberen. Op de opvang begonnen ze er vanda ...
Ja ben benieuwd. Je hoeft er maar een mini beetje in te doen. Net dat het water een smaakje heeft. Mijn dochter dronk ook heel slecht water totdat we dit deden. Inmiddels is ze drie en drinkt ze tussendoor wel gewoon water. Maarja dat kind drinkt alles 😂. Ze vraagt nu soms om cola 🥲 omdat mijn man het heeft laten proeven. Super slecht maar ze krijgt dat nu heel soms een half bekertje met speciale gelegenheden zoals verjaardagen enzo. 🙈

2 maanden geleden

Reactie op H0bbezak

Ja ben benieuwd. Je hoeft er maar een mini beetje in te doen. Net dat het w ...
Haha ah niet te druk om maken hoor! Dochter van een vriendin had een slokje redbull op omdat ze per ongeluk het blikje dat net geopend was had laten staan toen ze zelf naar de wc ging 😂 Maar ranja wil hij dus wel! Heel voorzichtig, misschien 3 slokjes per keer. Maar dat is in ieder geval al meer dan dat hij deed met water drinken. Afgekoelde rooibos thee vond hij ook prima volgens mij, vanochtend een slokje van gegeven!

één maand geleden

Reactie op H0bbezak

Proberen om aan het water een klein beetje Slimpie siroop toe te voegen? Is ...
Suikervrij.. maar met zoetstoffen. Zoetstoffen die qua hoeveelheid veilig zijn voor volwassenen maar al snel te veel zijn voor kinderen en al helemaal voor baby's. Dan kan je beter een lepeltje diksap toevoegen..

één maand geleden

Gelukkig hoef je ook niet zoveel te gebruiken als een volwassenen. Maar iedereen moet zijn eigen keuze maken. Het 1 is niet per se beter dan het andere.

één maand geleden

Reactie op Baby1986

Suikervrij.. maar met zoetstoffen. Zoetstoffen die qua hoeveelheid veilig z ...
Mijn zoontje wil geen diksap, geen water en ook geen thee (heel af en toe een slokje.) Dus hier is het wel suikervrije ranja. Liever dat dan dat hij helemaal niet drinkt. We doen er maar heel iets in, voor de smaak. Had ik dit van tevoren bedacht? Nee, ik was al sinds 6 maand bezig met hem water te leren/laten drinken. Maar dat wil hij niet. Nu hij ook minder behoefte heeft aan flesvoeding, zullen we toch ergens zijn vocht vandaan moeten halen.

één maand geleden

Zijn hier ook meer kindjes die echt nog heel weinig kunstvoeding willen drinken? Onze meid (bijna 10 maanden) eet enorm goed, maar als het aan haar ligt zou ze nu al nooit meer uit de fles drinken 🙈 's ochtends maken we pap van de fles en geven we met een lepel. Dat ging goed tot een paar dagen geleden, want zodra ze ziet dat wij en haar grote zus brood eten weigert ze de pap en wil ze alleen maar brood. Zelfde rond het middaguur. Na het middagdutje is eigenlijk het enige moment dat ze nog een flinke fles wil drinken, maar dat is dan ook de enige. Water en lauwe thee drinkt ze wel een paar slokjes, maar qua vochtinname is dat natuurlijk niet te vergelijken met een fles van 180ml. Ruim een maand geleden waren we bij het CB en die zeiden dat het wel een hele natuurlijke overgang was de komende maanden om steeds meer te eten en steeds minder kv te drinken, maar dit gaat me wel heel snel zo 🙈 Zitten anderen ook al in deze fase?

één maand geleden

Reactie op Ryrywire

Zijn hier ook meer kindjes die echt nog heel weinig kunstvoeding willen dri ...
Hoe gaat het nu? Ik merk dat ze hier ook begint te laten staan. Net bij het CB geweest en qua leeftijd zou het prima zijn om af te bouwen. Hier krijgt ze in de ochtend ook pap (150+5). Laat ze soms wat staan. In de middag 150+5, deze drinkt ze wel nog steeds leeg. Avondfles van 180+6 laat ze steeds meer staan.. Maar ze is ook snip verkouden, last van tandjes en verhoging. Dus kijk het nog even aan voordat we gaan minderen. Ze drinkt daarentegen wel ook prima tijdens de andere eetmomenten. Weet je hoeveel ze ong binnen krijgt aan water/thee? En in de ochtend eerst een broodje samen eten en daarna een fles nog een idee?

één maand geleden

Reactie op Leeuwtje91

Hoe gaat het nu? Ik merk dat ze hier ook begint te laten staan. Net bij he ...
Nog steeds aardig hetzelfde. In de ochtend geef ik haar nu een fles terwijl mijn man de oudste uit bed haalt, daar drinkt ze meestal rond de 100 van. Dan nog een broodje en soms nog een stukje rijstwafel, dus honger heeft ze echt wel, maar zodra ze iemand iets ziet eten weigert ze de fles meteen. 's Middags nog een fles waar ze wel vaak 120-150 uit drinkt. En bij elke maaltijd en tussendoortje bieden we water of lauwe thee aan, maar dat zal max 50ml op een dag zijn. Verder eet ze echt gigantisch goed, en met fruithapje en een beetje kwark na het avondeten krijgt ze ook wel wat extra vocht binnen. Het is wat het is, ze eet veel en volgens mij heeft ze een enorme groeispurt, en alle luiers zijn goed, dus ik probeer de zorgen wat los te laten en haar te volgen.

één maand geleden

Weet iemand nu hoeveel totaal drinkvocht een baby van respectievelijk 9 of 10 maanden moet binnen krijgen elke dag?? Dus niet enkel flesvoeding maar alles bij elkaar aan drinkvocht. Ik kan dit op internet niet zo snel vinden.

één maand geleden

Reactie op Lizzietje007

Weet iemand nu hoeveel totaal drinkvocht een baby van respectievelijk 9 of ...
Volgens mij is het rond 1 jaar zo'n liter per dag. Maak je je zorgen om de totale vochtinname? Hier staat ook nog de 150 ml per kg lichaamsgewicht genoemd: https://www.24baby.nl/baby/voeding/baby-water-geven/

één maand geleden

Reactie op Leeuwtje91

Volgens mij is het rond 1 jaar zo'n liter per dag. Maak je je zorgen om de ...
De 150 ml klopt volgens mij niet meer want dan zit je met een gewicht boven de 8 kg al ruim op 1200 ml Dus wslk is het nu 100 ml per kg lichaamsgewicht?? Nou hier gaat het drinken moeizaam altijd al zo geweest (eerder heftige reflux gehad) Nu is het bij goede dagen rond de 700 ml per dag en bij matige dagen max rond 550-600 ml per dag. Ik bied verdund diksap / water aan, maar drinken anders dan normale speenfles is zeer lastig. Gewone beker / glas gaat alles ernaast. 360 graden snapt ze nog niet. Tuitbeker vindt ze leuk om mee te spelen maar drinkt er weinig uit (paar slokjes) is meer spelen dus… normale speenfles (dr Brown) drinkt ze ook niet veel water of diksap uit. Ik moet het ivm reflux nog steeds licht indikken met Johannesbroodpitmeel. Dus ja ik zou willen dat ze meer drinkt. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik ga dus nog zeker niet heel erg afbouwen met de melk want ze drinkt dat juist nog goed.

één maand geleden

Reactie op Lizzietje007

De 150 ml klopt volgens mij niet meer want dan zit je met een gewicht boven ...
Ik ga mogelijk nog een rietjesbeker en 360 graden beker van Hegen proberen. Mogelijk dat dat beter gaat? Iemand ervaring daar mee? Iemand tips voor het drinken??