11 Reacties

3 jaar geleden

Zoutoplossing neusspray / spoeling mag altijd, dat wordt zelfs voor baby's gebruikt.

3 jaar geleden

Je kunt sowieso je neus spoelen met een Rhinohorn, veilig voor jong tot oud. Kan met gewoon keukenzout, zonder jodium. Ik dacht dat het heel naar zou voelen, maar echt niet. Je mag zo vaak spoelen als je wilt. KNO-artsen adviseren dit ook. Je kunt na het spoelen eventueel een neusspray met zoutlossing gebruiken. Dat kan ook geen kwaad. Wanneer je bij de drogist of apotheek aangeeft dat je zwanger bent, weten zij ook goed wat wel/niet. Bij de Etos bijvoorbeeld (Kruitvat betwijfel ik...). Succes!

3 jaar geleden

Ik ben momenteel ook flink verkouden. Bijna ziek van. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik met 36 weken corona. Ik mocht toen paracetamol en neusspray. Deze niet langer dan 7 dagen gebruiken. Maar dit geldt voor iedereen. Ik gebruik daarom nu ook weer neusspray. Probeer het wel te beperken.

3 jaar geleden

Ah hier ook afgelopen week!! Zoutoplossing neusspray werkt hier niet, maar gebruik de kindervariant van xylometazoline. Die doet het prima. Volwassenversie mag ook, maar liever gebruik ik zo min mogelijk troep.

3 jaar geleden

Reactie op -Pip-

Ah hier ook afgelopen week!! Zoutoplossing neusspray werkt hier niet, maar ...
Xylometazoline mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Zoutoplossing is dus qua neusspray de enige mogelijkheid

3 jaar geleden

Je kunt naast zoutoplossing ook echinaforce nemen om je weerstand te verhogen. Alleen de 'extra forte' variant mag je niet tijdens de zwangerschap, de rest wel

3 jaar geleden

Reactie op Ridder0704

Xylometazoline mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Zoutoplossing ...
Dat dacht ik ook eerder, maar in de folder die ik kreeg van onze verloskundigenpraktijk van moedersvoormorgen wordt aangegeven dat het gebruikt mag worden. Via google ook meerdere bronnen dat dit veilig wordt geacht. Foto van de folder als bijlage.

3 jaar geleden

Ik ben al 2 weken snot verkouden en wil maar niet over gaan. Behalve spoelen met water en veel fruit eten neem ik ook niets.

3 jaar geleden

Loop er ook al 1,5 week mee馃ゲ. Wat bij mij flink geholpen heeft is stomen, echt wel vijf tot acht keer per dag. Mijn gezicht (neusholtes en net bij de ogen )deed echt ontzettend veel pijn. Door het stomen werd het verlicht en liep alle troep eruit.

3 jaar geleden

Stomen met kamille! En ik heb in overleg met vk Neusspray met xylomrtazoline gebruikt. Zo min mogelijk gebruikt en had de kinderversie.