20 Reacties

2 jaar geleden
Ik moet de 20ste naar de gynaecoloog en vanaf dan ook gaan spuiten, dus ik ben benieuwd! Spuit je wel op een 'dikkere' plek?

2 jaar geleden
Reactie op simonevandenberg
Ik moet de 20ste naar de gynaecoloog en vanaf dan ook gaan spuiten, dus ik ...
Ik ben sowieso al niet slank, dus m'n hele lijf is al een dikkere plek😉. Maar ik heb een goeie huidplooi van mn buik genomen om in te spuiten.
Ik heb nu een koelpack op de plek, misschien dat vooraf koelen ook een optie is. Ik ga Google er nog even op loslaten.

2 jaar geleden
Hier ook Fragmin gebruiker🙋🏼♀️. Ook ik dacht na alle ivf spuiten er vanaf te zijn en toen kwam de Fragmin. Deze heeft een duidelijk dikkere naald dan de ivf spuiten die ik heb gehad.
Na twee maanden gebruiken went het, maar vind het nog steeds niet prettig, ik tel de laatste 28 dagen dan ook heel hard af! Mijn ervaring in het begin was ook een pijnlijke plek, jeuk, irritatie en soms blauw. Heel licht inmasseren heeft mij geholpen toen. Dit was op advies van een arts dus overleg dat even met je eigen arts omdat te hard masseren weer blauwe plekken kan veroorzaken.
Succes en hopelijk gaat het steeds beter met de spuitjes!

2 jaar geleden
Reactie op KikiVis
Hoi! Zou ik mogen vragen waarom je moet prikken? Is dat vanwege bedrust? Ik ...
Ik moet gaan spuiten omdat ik een bloedafwijking heb waardoor ik te weinig anti stolling aan maak! En dan loop je tijdens je zwangerschap een veel hoger risico. Ik zal dan ook de rest van mijn zwangerschap moeten spuiten

2 jaar geleden
Ik spuit ook Fragmin sinds de 5e week (ben nu bijna 15 weken). Ik moet ze spuiten in verband met eerdere trombose bij mijn lever 2 jaar geleden. Er is toen geen oorzaak gevonden. Nu is het spuiten dus ook puur preventief. Het spuiten is niet echt leuk, sommige doen even gemeen pijn, de meeste keren gaat het echter redelijk soepel. Ik wissel bovenbenen en buik af. Ik heb flinke blauwe plekken ook. Ik moet de gehele zwangerschap spuiten tot 6 weken na de bevalling. Door het spuiten moet ik 1 of 2 weken eerder bevallen in het ziekenhuis. Ik word dan ingeleid.

2 jaar geleden
Ik moet ook preventief fragmin spuiten i.v.m een trombose been in het verleden. Mijn benen zijn nu al echt enorm gezwollen van het vocht (12-6 zwanger). Spuit zelf valt mee maar inderdaad die plek daarna doet even zeer. Worden jullie ook allemaal ingeleid?

2 jaar geleden
Reactie op Emmy W
Voor zover ik weet word ik niet ingeleid. Maar het zou kunnen dat ze me dit ...
Dat zal er ook aan liggen tot wanneer je fragmin moet blijven spuiten. Ik moet gedurende de gehele zwangerschap en daarna ook nog. Om de kans op bloedingen te voorkomen tijdens de bevalling moet je tijdelijk stoppen en word je ingeleid.

2 jaar geleden
Reactie op Emmy W
Omdat ik een risico loop vanwege mijn leeftijd, bmi, 1e zwangerschap en ivf ...
Is dat nieuw tegenwoordig? Ik heb 4 kids gehad met hoog bmi. Nu zwanger van nr 5 en ze wouden mij ook preventief bloedverdunners laten nemen.. heb geweigerd.. zou ook niet weten waarom🤷♀️ ben overigens 36

2 jaar geleden
Reactie op Flower1987
Is dat nieuw tegenwoordig? Ik heb 4 kids gehad met hoog bmi. Nu zwanger van ...
Het is de combinatie van meerdere factoren die de kans kunnen verhogen.
Waaronder bij mij dus mijn hoge bmi, mijn leeftijd van 40, en dat het mijn 1e zwangerschap is. Zowel de aspirine als de trombose spuitjes kunnen geen kwaad voor de baby, maar wel een boel ellende voorkomen. Als ik het niet zou doen en toch een complicatie krijg die ik had kunnen voorkomen, dan zou ik mezelf echt voor m'n kop slaan. Dus liever voorkomen dan genezen.

2 jaar geleden
Reactie op Emmy W
Ik moet tot of t/m week 36 spuiten
Bij de volgende afspraak zal ik vragen n ...
Ohh dan denk ik niet dat je ingeleid hoeft te worden. Als je maar tot 36 of t/m 36 weken hoeft te gebruiken. Volgens mij is de verdunnende werking al na 1 of 2 dagen niet meer spuiten gestopt, dus is er geen risico meer op extreem bloedverlies met de verwachting dat je met een 'gewone' aantal weken gaat bevallen.

2 jaar geleden
Ik moet tot 10 weken na de bevalling spuiten en wordt ook niet ingeleid (wel indicatie om in het ziekenhuis te bevallen). Ik beval ook gewoon onder begeleiding van mijn eigen verloskundige.
Advies was om als er vermoeden is van een startende bevalling die dag niet te spuiten. Daarom spuit ik in de avond, want mijn bevallingen zijn allemaal in de avond begonnen. Vorige keer is dit perfect gegaan en ik had eigenlijk juist heel weinig bloedverlies.

2 jaar geleden
Reactie op Emmy W
Het is de combinatie van meerdere factoren die de kans kunnen verhogen.
Wa ...
Ja dat snap ik, maar ik persoonlijk ben geen fan om zo wat te nemen terwijl ik 4 kids gehad heb met hoog bmi. Zie de reden van waarom nu wel niet. Vandaar mijn vraag of het nieuw is.. ken dit namelijk niet.

2 jaar geleden
Ik moet sinds week 9 fraxiparine spuiten tot 6 weken na de bevalling, omdat ik twee jaar geleden longembolieën gehad heb. Ook heb ik hierdoor een medische indicatie gekregen. Erg balen want de zorg bij mijn verloskundige was toch een stuk persoonlijker dan in het ziekenhuis, maar natuurlijk alles voor een zo veilig mogelijke zwangerschap en bevalling. Ik heb ook niets gehoord over eerder inleiden.