250 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter is geboren op 7-10-23 met 30+6❤️
Uitgerekend op 10-12-23.
Na een weekje op de NICU in het EMC is ze verplaatst naar het Albert Schweitzer in Dordrecht waar ze op de High Care ligt. Ze doet het heel goed! Sinds gister van de optiflow af (zuurstof) en ze heeft geen infuus meer en krijgt borstvoeding via de sonde. Gelukkig heeft ze helemaal geen kunstvoeding hoeven krijgen omdat ik al colostrum in de vriezer had🥰
Ik werd rond 4 uur 's nachts wakker met weeën, ik ben ze gaan bijhouden en rond 6 uur de verloskundige gebeld. Toen ze kwam had ik helaas al 6 cm ontsluiting en is de ambulance heel snel gekomen. Om 7 uur in de ambulance en om 8:26 is ons meisje geboren. De bevalling was echt verschrikkelijk omdat ik compleet vast zat aan vanalles. Maar gelukkig duurde het niet heel lang. Na 2 pers weeën was ze er uit, en gelukkig huilde ze gelijk. Ze hebben haar in een plastic zak gestopt (doen ze altijd bij preemies, dat houd ze blijkbaar het beste warm😅😅) en meegenomen. Er stond een heel groot team van kinderartsen klaar en ze hebben haar gelijk vanalles toegediend en dingen met haar gedaan... Ik was hier zelf niet bij, mijn man gelukkig wel. Super heftige en traumatiserende ervaring voor ons allebei. Maar gelukkig doet ze het fantastisch en kunnen we nu van haar genieten tijdens het buidelen (zo noemen ze huid op huid contact met preemies in het ziekenhuis) ze moet tot minimaal 35 weken in het ziekenhuis blijven, daarna gaan ze kijken hoe het gaat en dan mag ze misschien al mee naar huis. Daar hopen we natuurlijk op!
Het doet heel veel pijn om opeens mijn zwangerschap zo snel kwijt te zijn, en op zo'n onnatuurlijke manier opeens een kindje te hebben dat dag en nacht zonder jou, alleen in een bedje ligt... Maar we zijn super dankbaar dat ze leeft, dat ze (naar omstandigheden) heel gezond is en dat ze het zo fantastisch goed doet en dat ze zo sterk is! Het is nu elke dag heel druk en zwaar, met proberen zo veel mogelijk in het ziekenhuis zijn, een zoontje van 14 maanden wat de hele dag aandacht vraagt, plannen met zijn dutjes... En mama die elke 3 uur moet kolven.
Dus ik hoop dat jullie kindjes allemaal lekker blijven zitten en mogen groeien in jullie buikjes! Het is echt niet leuk een vroeggeboorte, maar het kan gelukkig allemaal goed komen! Geniet nog van die schopjes in je buik voor mij alsjeblieft! Ik mis die zo❤️

2 jaar geleden
Op 30 oktober 2023 is met een termijn van 34+6 weken zwangerschap mijn dochter Sanne Jasmijn geboren! Ze is 38 cm lang en weegt 1330 gram.
Door zwangerschapsvergiftiging (pre-eclampsie) is ze heel klein, maar het is klein vechtertje! Ze doet het supergoed aan de optiflow, heeft een sonde en een infuusje via de navelsteng.
Mijn bevalling ging heel soepel! Vanwege de zwangerschapsvergiftiging (en hierdoor nagenoeg groeistilstand bij de kleine) zijn ze afgelopen zondag (met 34+4 dagen) gestart met inleiden d.m.v. een ballonnetje. 12 uur na het plaatsen van het ballonnetje viel deze eruit. Op maandagochtend rond 7.30 uur zijn mijn vliezen gebroken, is gestart met weeenopwekkers en is even later ook een ruggenprik gezet. Door de ruggenprik ben ik echt fluitend door m'n bevalling heengegaan, helemaal geen pijn gehad. De ontsluiting ging de eerste uren heel mooi gelijkmatig met 1 cm per 1 a 2 uur. Nadat er rond half twee 's middags dipjes waren te zien op de CTG is er een bloedgastest gedaan om kwart voor twee, deze waarde was nog goed. Zat op dat moment op 6-7 cm ontsluiting. De dipjes in de CTG waren even weg, maar kwamen toen ineens weer terug in alle hevigheid. Wat bleek, in minder dan driekwartier had ik volledige ontsluiting gekregen! Na 10 minuten persen was de kleine meid daar!

2 jaar geleden
Op 02-11-2023 is onze zoon Job geboren 💚. Na dat het al eventjes rommelde en ze op 01-11-2033 er achter kwamen dat mijn baarmoederhals wat verkort was, braken die nacht spontaan mijn vliezen en is Job met 34+6 geboren. Hij doet het super, weegt 2152 gram en ligt sinds net heerlijk bij ons op de kamer 💕
2 jaar geleden
Melle is zondag via een keizersnede en na een lastige zwangerschap met type 1 diabetes en zwangerschapsvergiftiging geboren op 05-11-2023 (32+3, 2685 gram). Hij moet nog een aantal weken in een couveuse blijven maar doet het al heel goed. Wij zijn super trots op hem! ♥️
2 jaar geleden
Sem is vandaag 11-11 om 00:28 geboren nadat mijn vliezen waren gebroken op 36+5. Ik had het niet door omdat het een hoge vliesscheur was, ik dacht steeds dat ik in mijn broek plaste. De bevalling is snel gegaan omstreeks 20:00 kreeg ik de ontsluitingsweeen en om 21:00 de ruggeprik omstreeks 23:00 had ik 5cm en omstreeks 00:15 had ik volledige ontsluiting. Na 6 minuten persen werd hij geboren 💙🩵 hij wilde helaas niet goed doorademen en ligt momenteel aan het zuurstof op de medium care, mogelijk dat hij nog naar de NICU moet omdat hij erg veel moeite moet doen.
2 jaar geleden
Lily is vandaag 13-11 om 02:29 geboren door keizersnede. Na heel lang moeten wachten op 7 cm ontsluiting vond onze dochtertje het niet fijn met weeën opwekkers. Door mijn koorts (waarschijnlijk ivm ruggenprik) is er besloten om toch last minute een keizersnede te doen. Helaas door mijn zwangerschaps diabetes was ze na de geboorte heel slaap moest ze onder monitor, lamp, glucose en antibiotica. Op dit moment heeft ze nog alleen de antibiotica en glucose. Met beetje geluk mogen we woensdag naar huis. 💜
2 jaar geleden
Gistermiddag 13-11-2023 is onze dochter Vere geboren met 35,2. Mijn vliezen braken spontaan om 17.00 uur op 12-11, om 18.00 uur opgenomen in het ziekenhuis. 01.00 uur snachts begon het te rommelen en smiddags om 13.05 is ze geboren🩷
Nog een paar dagen moeten we in het ziekenhuis blijven ivm alle controles, maar tot nu toe doet ze het heel goed!
2 jaar geleden
Gisteravond op 16-11 is onze zoon en broertje Samuel Marco, met als roepnaam Sem, geboren.
Hij is met een termijn van precies 37 weken geboren en weegt 2680gram.
Nog even en dagje ter observatie blijven ivm langdurig gebroken vliezen, maar tot nu gaat alles goed met de kleine man en is het wederom een heerlijk ventje😍😍

2 jaar geleden
Gistermiddag om 15:39 uur is onze dochter en zusje Lily geboren. 💖
Ingeleid met precies 38 weken ivm macrosomie, ons meisje weegt een flinke 4100 gram💖🙈
Bevalling wederom als positief ervaren en het persen ging erg gemakkelijk, met 10 minuutjes was ons meisje er al.
We verbleven een nachtje in het ziekenhuis voor haar glucose (ivm de macrosomie) en hopen vandaag lekker thuis te gaan genieten met elkaar💖💙
2 jaar geleden
Onze Jonathan is er, half Nederlands en half Iraans! Gisteravond om 9 uur braken mijn vliezen met precies 38 weken, zonder enige waarschuwing of weeën. Het was echt een stortvloed, daarom mochten we van de gyn niet thuisblijven en moesten we komen. Ik woon in Azerbeidzjan en ze hebben hier andere protocollen dan in NL. Niks afwachten, gelijk prostaglandine. Eerste dosis gaf alleen kramp en harde buiken maar ontsluiting bleef op 1cm hangen. 3.5 uur later tweede dosis en toen kwamen er wel weeën. Na 3 uur werk nog steeds 1 cm, maar bij de volgende check was het ineens 8cm. Dat was een verrassing, ik had erg tegen de pijn van de bevalling opgezien maar vond het tot dan toe goed te doen. Omdat mijn weeën voor de laatste 2cm niet echt sterker werden beetje oxytocine erbij, dat werd wel een pijnlijker verhaal. Uiteindelijk mocht ik persen maar toen ging het mis. De kleine zat met z'n hoofd vast in een verkeerde hoek en we hebben van alles geprobeerd, maar niks hielp (au). Uiteindelijk werd het gevaarlijk voor mijn blaas en voor zijn hartslag, dus werd het alsnog een spoedkeizersnede. Ongelooflijk hoe snel dat gaat, hup naar de OK, 10 man er bovenop en met 5 minuten vissen ze de baby eruit! Gelukkig gelijk huilen en hij doet het geweldig, groot en sterk. Ik ben wel een beetje gammel na en een bevalling en een keizersnede, maar dat komt ook wel weer goed. Een dankbare mama hier!

2 jaar geleden
Vandaag om 11:58 uur geboren via een geplande keizersnede. 36 weken en 2 dagen. Gewicht 2790 g. Ze hebben hem nog niet gemeten. Onze TED🩵

2 jaar geleden
Gefeliciteerd allemaal, mama’s!
Maandag 13-11 is onze zoon Ezra geboren 🩵
Ik grapte zondag nog: ‘ik ben nu 37 weken, dus vanaf nu mag het’ maar niet gedacht dat maandag ochtend om 6u het bed ineens nat zou zijn 😅! Volgens mij zijn mijn vliezen gebroken. Even aangekeken en om 7u toch naar de verloskundige gebeld. Toen nog geen last van weeën dus snel nog even de laatste dingen gedaan en een koffer gepakt. Tijdens het douchen kreeg ik al snel vrij regelmatige weeën en vanaf 9u kwamen ze al elke 2 tot 3 minuten. Om 11u was de verloskundige bij ons thuis. Na een korte check zat ik al op 4cm! Besloten om meteen richting het ziekenhuis te gaan en dat was maar goed ook! Om 12u aangekomen waren de weeën direct al heel intens! Tijdens het checken kwamen we erachter dat ik binnen een uur van 4 naar 10 cm was gegaan! Een paar persweeën later en om 13:30 was Ezra er al! We hebben nog 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven ivm te veel rode bloedcellen en 2 dagen onder de blauwe lamp tegen het geel zien. Maar nu heerlijk thuis met zijn drieën 🥰

2 jaar geleden
Onze zoon Sil is op 13-11 geboren met een gewicht van 2740 gram, 34+6 weken ✨💙
Mijn hele zwangerschap ging super goed, weinig klachten gehad. Zondag 12-11 hadden vriendinnen een mom blessing georganiseerd, hebben we een gipsbuik gemaakt en veel foto’s met mn buik. Niemand die had gedacht dat dat de laatste dag met mn buik was haha!
Maandagnacht voelde ik om 00:30 uur wat nats tussen mn benen, ik stond op uit bed om naar de wc te gaan en het water stroomde eruit. Ik wist gelijk, mn vliezen zijn gebroken. Een beetje in paniek en overdonderd mn vriend wakker gemaakt en hij belde gelijk naar het ziekenhuis. We moesten gelijk komen. Ik zei de dag ervoor nog “morgen begin ik met de vluchttas inpakken”. Die stond dus nog niet klaar. Van alles erin gegooid, ik voelde me verder prima alleen het water bleef maar stromen.
In het ziekenhuis aangekomen om 1:00 uur gelijk een ctg op mn buik, alles met de baby was goed. Ze zagen dat ik wat harde buiken kreeg maar die voelde ik zelf nog niet. Afwachten wat er ging gebeuren. In het ziekenhuis was helaas geen plek om te blijven dus overgebracht naar ander ziekenhuis, gelukkig dichtbij. We kwamen gelijk op de verloskamer “probeer maar wat te slapen, we maken een normale kamer klaar dan kunnen jullie daar straks naartoe”. Maar zijn niet meer van de verloskamer afgekomen want een paar uurtjes daarna (rond 5/5:30 uur) begonnen toch echt de weeën. De weeën vond ik heftiger dan verwacht maar alles zonder pijnstilling doorstaan, zoals ik wilde. In bad bevallen mocht helaas niet met dit termijn maar wel nog weeën opgevangen in bad, dat vond ik heel fijn. Uiteindelijk is om 15:23 uur Sil geboren na een uur persen. Hij begon gelijk te huilen dus hij ademde zelf! De kinderarts stond al klaar en hij werd eigenlijk gelijk bij mij weggehaald omdat zn ademen toch inkakte. Mn vriend is constant bij hem gebleven en hij werd overgebracht naar de neonatologie afdeling. De volgende ochtend mochten we hem pas vasthouden. Dat was wel even anders dan ik in gedachten had. Hij had moeite met ademen dus heeft twee daagjes wat extra zuurstof gekregen. De dagen erna was het vooral monitoren of hij zonder zuurstof kon blijven en dat ging allemaal super goed. We liggen inmiddels nog steeds in het ziekenhuis maar wel op een kamer met zn drietjes. Hij is vandaag losgekoppeld van de monitor en heeft nu alleen nog een sonde omdat hij nog niet alle voedingen zelfstandig drinkt. Kolven gaat super goed dus hij krijgt al een aantal dagen volledige borstvoeding. Het is per dag bekijken hoe het zelfstandig drinken zich verbetert maar hij maakt echt grote stappen! Nu al super trots op hoe hij alles doet en ik kijk positief terug op de bevalling 🥰