13 Reacties
4 maanden geleden
Misschien vind je meer herkenning bij je geboortegroep van wanneer je binnenkort moet bevallen. Daar ga je misschien sneller herkenning vinden dan bij mensen die in december 2023 zijn bevallen.
Ik kan mij wel vaag herinneren dat ik op het einde van mijn zwangerschap ook nergens meer heen wilde.
4 maanden geleden
Reactie op Poogie
Misschien vind je meer herkenning bij je geboortegroep van wanneer je binne ...
Hey bedankt voor je berichtje , heb dus echt geen verstand zie ik hahah ..
4 maanden geleden
Je moet niets, maar ik weet wel dat het voor jou en je ongeboren kindje gezond is om minimaal 30 min buitenlucht te hebben, beweging (gelukshormoontjes en ontspanning) en vitamine d van de zon. Meestal heb je geen zin vooraf maar eens je start aan je wandelingetje voel je dat het helpt en toch een goed gevoel geeft :)
4 maanden geleden
Reactie op Evitalala
Je moet niets, maar ik weet wel dat het voor jou en je ongeboren kindje gez ...
Bij mijn eerste liep ik de dag voor de geboorte nog 8,5km. En heb ik tot het eind krachttraining gedaan en gesport. Bij de 2e kon ik de laatste 2 maanden zowat niet meer van de bank af. Ik denk dat het het allerbeste is om naar je lichaam te luisteren.
Ik zie dat je berichtje heel vriendelijk is hoor. Maar ik dacht ook het kan ook onzeker maken als je het idee hebt dat het voor het welzijn van je kindje nodig is. Wat fysiek niet goed gaat, moet je vooral laten. En alles wat wel gaat vooral doen. Maar in de praktijk heb je daar gewoon weinig invloed op.
4 maanden geleden
Reactie op Jurst
Bij mijn eerste liep ik de dag voor de geboorte nog 8,5km. En heb ik tot he ...
hoii bedankt voor jou bericht , Ja dit is dus bij mij ook het geval geweest. bij m’n eerste was ik toch anders kwa beweging en liep ik nog de laatste paar maanden overal en nergens naar toe , en ik kon makkelijk elke dag stukje wandelen.. het waren wel koude dagen wat lekkerder aanvoelt als je bij het einde van je zwangerschap zit. ik heb namelijk last van het heel erg warm hebben maar echt heel warm .. ik heb het idee dat het 30 graden is elke dag zo veel warmte voel ik en hele hele erge zweet aanvallen , was toen in december eind uitgerekend .
nu is het een hele andere periode vind ik het is elke dag wel benauwd en ik transpireer echt heel heftig ben in chock.. en me bul is dubbel zo groot als bij m’n eerste en ik voel me ook gewoon niet lekker.. dus ik snap heel goed wat jij bedoeld dat je bij de 2e de laatste maanden bijna niet meer van de bank af kwam
4 maanden geleden
Reactie op Jurst
Bij mijn eerste liep ik de dag voor de geboorte nog 8,5km. En heb ik tot he ...
Je hebt gelijk hoor!! het maak natuurlijk wel onzeker.. Maar wat je zegt is wel zo zeker weten. en ik doe echt me best om toch elke dag te bewegen en even naar buiten te gaan als is het 15 minuten en natuurlijk thuis schoonmaken koken etc.. maar echt met een peuter van 19 maanden is en voelt alles zwaarder. haar elke dag vermaken entertainen natuurlijk
4 maanden geleden
Reactie op Jurst
Nou het is ook gewoon best goor weer, ik ben hekkensluiter niet zwanger, m ...
het is echt niet te doen soms maar denkt at het bij mij toch echt de hormonen zij
4 maanden geleden
Reactie op hajarmhdi123
hoii bedankt voor jou bericht , Ja dit is dus bij mij ook het geval geweest ...
Mijn 2e was juist in december en de eerste in september. Maar ik had niet zoveel last van de warmte. Nouja anders dan wanneer ik niet zwanger ben, maar dat ging wel. En bij mij ook gigantische buik 2e keer, maar echt een dikker kindje en erg veel vruchtwater (en nee geen suiker). Dus mijn kindje draaide echt op het eind nog rondjes, daalde niet in ook. Dus alles was enorm en bleef zo hoog zitten. Ik heb echt 19 weken lang een harde buik gehad zowat, terwijl bij de eerste geen een keer. Als ik opstond was hij gelijk al hard. Geen doen. Dus, luister naar je lichaam en zorg goed voor jezelf en je andere kindje, maar vraag daar zonodig ook hulp bij he.
4 maanden geleden
Reactie op hajarmhdi123
Je hebt gelijk hoor!! het maak natuurlijk wel onzeker.. Maar wat je zegt is ...
Hey, het is niet de bedoeling je onzeker te maken of druk aan te praten, net het omgekeerde. Ik heb ook een peuter van 19 maanden en ben zwanger van een tweeling, daarnaast is dit mijn vijfde zwangerschap. Ik weet dus als geen ander wat de beperkingen van het lichaam zijn. Mijn zwangerschap nu is emotioneel en vooral fysiek heel zwaar. Maar ik weet ook dat binnen blijven vaak ervoor zorgt dat angsten, negatieve gevoelens etc groter worden. Als je een klein beetje beweegt in buitenlucht (een ommetje doet bvb) dan maak je endorfines aan die je iets meer moed en zelfvertrouwen geven. De boodschap is áltijd naar je lichaam luisteren (dus als je dokter zegt platte rust, vooral doen, maar zo klinkt het niet uit je berichtje?), maar ik weet dat hoe langer je bvb luistert naar negatieve gedachten (en dus geen fysieke belemmeringen) hoe moeilijker het is er nog tegen te vechten. De kracht van een mini beetje wandelen per dag is echt immens. Als ik twijfel om binnen te blijven dan probeer ik echt goed na te gaan waar die twijfel vandaan komt… en vaak als ik dan toch ga wandelen dan blijkt dat een goeie beslissing geweest te zijn. En indien niet dan voel ik het ook snel en keer ik terug.
4 maanden geleden
Reactie op Evitalala
Hey, het is niet de bedoeling je onzeker te maken of druk aan te praten, ne ...
Ik ga bvb wandelen met mijn dochter in de buggy, we rusten dan samen even in het park etc. Win win: we zijn beide buiten en eventjes uit de ‘routine’/het huishouden. Want dat laatste ontvluchten dat heb ik écht soms nodig.
4 maanden geleden
Reactie op Jurst
Mijn 2e was juist in december en de eerste in september. Maar ik had niet z ...
oh wauw ! dit herken ik heel goed .. de vruchtwater en een groter kindtje. Hoe groot was je kleine uiteindelijk , want ze hebben mijn zoontje op 200kg en 240 geschat bij 31 weken zwangerschap.. dat was wel even schrikken.. ik begreep toen waarom ik het al wat eerder zwaarder ervaarde de zwangerschap omdat de kleine natuurlijk 2 weken voor op lioopt en dat betekend dat je dat ook echt zelf voelt