13 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg mee!

2 jaar geleden

Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad. Hoewel het voor de baby het fijnste is als hij/zij de geur van mama goed kan ruiken. Jouw geur is herkenbaar vanuit de baarmoeder en heeft ook een rustgevende werking op je baby als ze die kunnen ruiken. Dan voelen ze zich veilig. Dus als die overspoelt wordt door een geurstokje zou dat hooguit jammer zijn of zo maar niet schadelijk 😊

2 jaar geleden

Ik zou het zelf persoonlijk niet doen, meer omdat het toch ‘kunstmatig’ is en vol met toxines en die wil ik zelf graag zoveel mogelijk vermijden in huis, al helemaal voor een baby, waarbij alles natuurlijk nog extremer binnenkomt. Of het echt kwaad kan durf ik niet te zeggen. Dit is in ieder geval voor mij persoonlijk, dus doe ermee wat je zelf wil 😁🥰

2 jaar geleden

Iris de goede heeft hier een topic over in haar highlights op insta. Zij adviseert er sterk tegen.

2 jaar geleden

Er staat meer info in haar highlights mocht je geïnteresseerd zijn

2 jaar geleden

Reactie op Loates

Iris de goede heeft hier een topic over in haar highlights op insta. Zij ad ...
Ik was dit idd net aan het opzoeken, stond me iets van bij dat zij het pas gedeeld heeft ja 😋

2 jaar geleden

Geurstokjes kunnen geen kwaad dat kan je gewoon neerzetten. Geurkaarsen of waxmelts worden wel afgeraden omdat dit dus wordt opgewarmd/verbrand en dat schijnt niet goed te zijn voor je. Maar dat is ook niet erg als je dat in woonkamer af en toe doet bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Mijn baby moest na de geboorte direct niezen. De kraamhulp vertelde dat t een reactie is op stofjes/ geurtjes die nieuw zijn. En dan hadden we helemaal geen extra parfum oid op. Geurstokjes zou ik dan ook na de bevalling weghalen of dat niet niet extra te prikkelen

2 jaar geleden

Ik heb dit nooit gedaan en de eerste weken ook echt geen parfum gedragen. Je kleintje is dan nog zo gevoelig voor parfum en sterke geuren

2 jaar geleden

Zeker niet doen! Dat spul is echt gif. Ook voor jouzelf.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ze zeggen idd dat het ook voor jezelf niet goed is, al die chemische geurtjes, zeker niet op de slaapkamer. Ik doe het niet, af en toe het raam open zetten om te verfrissen. 🤷

2 jaar geleden

Zou het niet doen.. sws geurstokjes en geurkaarsen zijn eigenlijk heel chemisch en hebben een slecht effect op ons zenuwstelsel. Laat staan voor een baby.. ik laat de visite bijv ook geen parfum dragen als de kleine geboren is. Voor een fris geurtje in de kamer kan je 100% etherische oliën gebruiken in een difuser en dan niet te dichtbij het ledikantje zetten

2 jaar geleden

Reactie op micchhxo

Zou het niet doen.. sws geurstokjes en geurkaarsen zijn eigenlijk heel chem ...
Ja helemaal eens! En zelfs met 100% etherische oliën wordt afgeraden om dit te gebruiken onder de 6 weken van je baby, ivm de sterkte van de geuren voor een pasgeboren baby