14 Reacties
2 jaar geleden
Drinkt je zoontje je borst wel goed leeg? En heb je geen kloven?
Ik raad vooral contact met een lactatiekundige aan, meer dan gelijk naar de facebookgroep te gaan. Is wel handig om lid te worden en mee te lezen over bv. Maar als je echt een probleem hebt, schakel dan gewoon hulp in.
2 jaar geleden
Ik heb dat ook gehad. Smeer nu na elke voeding mn tepels en borsten in met rauwe kokosolie. Werkt wel maar is nog niet helemaal over. Het is niet pijnlijk bij mij maar wel gevoelig. Aanhappen is eerste halve minuut gevoelig/licht pijnlijk, daarna is het prima en voelt het ‘prettig’.
2 jaar geleden
Hier precies zelfde. Ik heb van mijn kraamhulp advies gekregen om silver nipple guards te bestellen. Hele goede ervaringen. Ik heb die dingen besteld en krijg ze vrijdag binnen. Ze zijn niet goedkoop maar ben benieuwd. Dit is overigens mijn tweede kind met bv en bij mijn eerste had ik eerste anderhalve maand ook hele gevoelige tepels. Dus probeer nu andere middelen uit.
2 jaar geleden
Kokosolie smeren na elke voeding kan heel goed helpen! Wellicht is het spruw? Ook dan helpt kokos olie misschien. Bij mij geen pijn, alleen de tsr kan ontzettend scherp voelen, wordt wel beter (6 weken nu)
2 jaar geleden
Nee het is geen spruw en hij drinkt echt een halfuur effectief per borst dus die zijn wel leeg. Na verder analyse van mezelf is het vooral links en zit daar idd wel een kloofje. Heb kokosolie gehaald en hydrogel pads. Ga maandag naar de lactatiekubdige. Bedankt!!
2 jaar geleden
Reactie op Daisyxx123
Nee het is geen spruw en hij drinkt echt een halfuur effectief per borst du ...
Heb je al enigszins verlichting van de pijn?
2 jaar geleden
Jaa de kokosolie is echt een toptip. Direct een soort massage en ruikt lekker. Ik heb nu alleen nog last met aanhappen aan de linkerborst door de kloof. Hoop dat dit snel herstelt met de pad.
2 jaar geleden
Reactie op Daisyxx123
Jaa de kokosolie is echt een toptip. Direct een soort massage en ruikt lekk ...
Oh fijn zeg! Ja ik was ook heel blij met de kokosolie tip toen ik zulke gevoelige borsten/tepels had. Smeer je het kloofje ook in met kokosolie?
2 jaar geleden
Reactie op Daisyxx123
Jaa jij ook?!
Ik heb geen kloven, nog nooit gehad gelukkig. Maar m’n borsten en tepels smeer ik preventief nu in. Niet elke voeding meer maar wel regelmatig. En heb ook hydropads gebruikt. Werkt ook zeer goed! Maar ik doe of of. Dus of de hydropads op m’n tepels of insmeren met kokosolie.
2 jaar geleden
Reactie op sarah19854
Ik heb geen kloven, nog nooit gehad gelukkig. Maar m’n borsten en tepels sm ...
Even een update; helemaal over nu en ook geen pijn meer! Smeer m’n borsten nu nog twee keer per dag in met kokosolie.