11 Reacties
vorig jaar
Dit was zowel bij onze oudste als onze dochter van nu 7 maanden ALTIJD een loopoor/oorontsteking (zie foto). Onze zoon is nu 3 en had gemiddeld 8/9 keer per jaar een kuur nodig om er bovenop te komen. Begin met een vies oor, maar hij liep nooit/,knapte nooit volledig dus altijd druk achter het trommelvlies. Hij is 8 weken geleden geopereerd: neusamandel eruit en buisjes en is een compleet ander kind ❤️. Hier lang niet altijd koorts en toch echt flinke ontstekingen! Onze dochter heeft ook al haar 5e kuur te pakken en wordt na haar eerste verjaardag ook geopereerd. Wij zitten nu ook weer met dit zelfde verhaal en was hier opnieuw een ontsteking. Kijken in de oortjes bij de huisarts is zo gepiept! Zal het voor het weekend wel laten checken, het wordt heel warm en als het een oorontsteking is dat erger en erger wordt dan gaan ze vaak ook slecht drinken en doet plat leggen veel pijn❤️

vorig jaar
Dit heeft ons zoontje ook altijd. Als het bruinig is zou ik me niet zoveel zorgen maken. Als het een pusachtige kleur is zou ik wel bellen.. maar je merkt meestal ook wel aan ze als ze oorontsteking hebben. Hier ging dat gepaard met koorts, hangerigheid, niet neergelegd willen worden. Gapen, boeren etc. Deed allemaal zeer en begon hij te huilen.
vorig jaar
Reactie op Ilmi
Dit was en is bij onze kinderen nooit het geval (zie bovenstaand bericht)
Ons zoontje heeft 1 keer eerder een oorontsteking gehad maar had toen niet veel oorsmeer. Hij liet toen ook niks merken behalve dat hij verhoging had. Bij ons dochtertje ook. Ze liet nooit iets merken maar had alleen verhoging.
Onze dokter toen in principe niks aan een oorontsteking. Het moet vanzelf weg gaan. Vandaar dat ik het nu even hier vraag.
vorig jaar
Hier komt veel oorsmeer ook vaak voor. Ik maak het oorschelpje en randje van de ingang dan een beetje schoon met een speciaal (soms nat) babywattenstaafje. Als het dan niet gelijk terugkomt/erger wordt/pijn geeft dan vertrouw ik erop dat het weer rustig is. Als het toch pijn en/of koorts zou geven, zou ik wel naar de dokter gaan.