37 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Kippetje94
Hij blijkt in z’n grove motoriek een paar maanden achter te lopen. Z’n fijn ...
Goed dat je de test hebt laten doen, krijg je toch nog wat beter inzicht in hoe het gaat. Hebben ze ook gezegd of die achterstand vanzelf weer bij kan trekken? Even benieuwd omdat we hier ook nog niet veel vooruitgang zien..
Fijn dat jullie een verwijzing hebben gekregen. Hoop dat jullie op korte termijn terecht kunnen!
2 maanden geleden
Reactie op Leeuwtje91
Goed dat je de test hebt laten doen, krijg je toch nog wat beter inzicht in ...
Een achterstand trekt in principe niet bij. Dat is opzich geen ramp, maar hij zal waarschijnlijk wat later gaan lopen etc.
Maar bij onze zoon is de reden van zijn achterstand onduidelijk. Vandaar dat wij ook even langs de kinderarts gaan. Fysio houden we ook aan, zodat wij hem kunnen ondersteunen en hopelijk de achterstand kunnen beperken :)
2 maanden geleden
Reactie op Kippetje94
Een achterstand trekt in principe niet bij. Dat is opzich geen ramp, maar h ...
Ik ben benieuwd zeg. Is fijn op tragere motorische ontwikkeling na wel een blije tevreden en goed groeiende baby?
Hier was het dus puur reflux en daardoor ontstoken slokdarm. Ons zoontje deed níets echt en in 6 weken tijd loopt hij nu achter zijn loopkar. Het is waanzinnig. Ik hoop heel erg voor jullie dat er iets boven tafel komt een je kindje lekker in kan halen!
2 maanden geleden
Reactie op Kippetje94
Een achterstand trekt in principe niet bij. Dat is opzich geen ramp, maar h ...
Hoe bedoel je 'een achterstand trekt in principe niet bij'? Ik heb altijd geleerd dat het mooie van kleine kinderen is dat ze hun eigen ontwikkeling doorgaan. Soms gaat het ene dan even snel en het andere wat langzamer en dan daarna andersom. Een zogenaamde 'ontwikkelingsachterstand' op een bepaald vlak kan daardoor in de loop der tijd weer 'bijtrekken'. Tenzij er een duidelijke reden achter zit, waardoor de ontwikkeling altijd langzamer zal verlopen (bijvoorbeeld bij verlaagde spierspanning of spasmes)
2 maanden geleden
Reactie op Esmée87
Hoe bedoel je 'een achterstand trekt in principe niet bij'? Ik heb altijd g ...
Dit dus het trekt altijd bij. Het ene kind is rapper dan het andere maar elk kind zijn eigen tempo.
Ik was zelf 7 toen ik liep/stapte zonder hulp heb jaren psychomotoriek gevolgt en logo wat ze dachten dat ik nooit ging kunnen kan ik wel.
Heb nu zelfs 2 diplomas op zak en mijn bedrijfsbeheer op zak. Bij mij zat er wel een oorzaak achter maar dan nog heb ik alles ingehaald tegen ik naar het middelbaar moest.
5 dagen geleden
Even een update voor als mensen dit toch nog later lezen.
Hij kan sinds 11 maanden kruipen en kruipt de hele kamer rond. Als een speer. 2 dagen voor hij 1 was ging hij met zn handjes klappen.
Wijzen doet hij nog steeds niet en optrekken tot staan is ook nog niet aan de orde
4 dagen geleden
Reactie op Kippetje94
Hij kan sinds 11 ...
Wat fijn dat hij kan kruipen, grote mijlpaal 😊 Elk kindje heeft zijn eigen leerlijn! Het doet vast goed dat je vooruitgang merkt, de rest volgt wel.
3 dagen geleden
Reactie op Kippetje94
Hij kan sinds 11 ...
Elk kindje gaat op zijn / haar eigen tempo…!
Wat fijn dat hij nu kruipt!
💖🙏🏻🔥
3 dagen geleden
Reactie op Lizzietje007
Elk kindje gaat op zijn / haar eigen tempo…!
Wat fijn dat hij nu kruipt!
� ...
Dat klopt, maar als er iets is dat de ontwikkeling in de weg staat, kan het wel zijn dat je je zorgen maakt, omdat de ontwikkeling niet past bij hoe ver je kindje mentaal is.
3 dagen geleden
Reactie op Jurst
Dat klopt, maar als er iets is dat de ontwikkeling in de weg staat, kan het ...
Jaa precies. Hij was zo snel verveeld omdat hij niet voort bewoog. Ik heb nu een zoveel makkelijker en blijer kind!
3 dagen geleden
Reactie op Kippetje94
Jaa precies. Hij was zo snel verveeld omdat hij niet voort bewoog. Ik heb n ...
Dat hoor ik inderdaad meer, wat fijn dat het hem zelf dan nu ook zo goed doet! Hier een meisje die het allemaal nog steeds wel prima vindt 🤭 Dus ze neemt nog steeds haar tijd. Inmiddels ook fysio en ze gaat zeker met kleine stapjes vooruit, maar ze heeft veel oefening en aansporing nodig.
3 dagen geleden
Reactie op Jurst
Dat klopt, maar als er iets is dat de ontwikkeling in de weg staat, kan het ...
Heb ik niets over gezegd Jurst…
Alleen ter bemoediging, heel vaak komt het gewoon goed. Spreek ook uit ervaring. 💖🙏🏻🔥
3 dagen geleden
Reactie op Leeuwtje91
Dat hoor ik inderdaad meer, wat fijn dat het hem zelf dan nu ook zo goed do ...
Qua beweging/grove motoriek bedoel ik dan.. Want met de rest is ze snel; woordjes, gericht wijzen met 1 vingertje met 'die' etc. Ze weet wel al goed wat ze wil 😅
één dag geleden
Reactie op Leeuwtje91
Dat hoor ik inderdaad meer, wat fijn dat het hem zelf dan nu ook zo goed do ...
Dat was hier ook het geval. Maar zodra hij het door had…… ging hij als een speer. Komt bij jou vast ook snel!