15 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Ik heb de elvie handsfree dubbele kolf en ik doe er zelf alles mee, wandelen, autorijden, stofzuigen etc. Echt ideaal en ben heel blij met de aanschaf ervan!

2 jaar geleden

Hoi! :) Ik heb zelf die van Medela dus ik kan alleen voor die kolf antwoorden. Hij is echt handsfree dus je kan ondertussen eigenlijk alles doen waarmee je rechtop blijft zitten. Aan de bovenkant van de borstschelpen zit namelijk de opening waar je de gekolfde melk uit giet. Dus een vaatwasser uitpakken, een luier verschonen of andere dingen waarbij je voorover buigt of bukt kan niet. Dan loopt de melk er uit.

2 jaar geleden

Reactie op Hello38

Hi! Ik heb de elvie handsfree dubbele kolf en ik doe er zelf alles mee, wan ...
Oh wat heerlijk zeg! Heb je dan ook een speciale bh daarvoor?

2 jaar geleden

is zeker handsfree! je plaatst hem in je bh. je hoort wel een zoem, maar je hoeft hem dus niet vast te houden. ga alleen niet horizontaal/op zn kop etc. want dan loopt de melk eruit:)

2 jaar geleden

Ik heb de Nutrea EasyFlow en hetzelfde als hieronder is gezegd: je kan echt vanalles doen, maar niet vooroverbuigen of liggen. Dus inderdaad geen vaatwasser uitruimen of baby uit de box tillen. Maar wel heel veel andere dingen! Heb geen speciale BH ervoor. Hij past in m’n voedingsBH en topjes. Je krijgt er een extra verlengstukje bij zodat je je bh bandje wat langer kan maken zodat het goed past. Ik vind het een aanrader! Heb zelf ook een kolfconsult gedaan bij een lactatiekundige (vergoed door zorgverzekeraar) waarbij ik 6 verschillende hands free kolven heb uitgeprobeerd, voordat ik er eentje aanschafte. Ook een tip!

2 jaar geleden

Reactie op Anon92

Ik heb de Nutrea EasyFlow en hetzelfde als hieronder is gezegd: je kan echt ...
Zat er veel verschil in de handsfree kolven? Ik heb er even een geprobeerd, maar zodra ik tijdens het kolven bezig was, was de productie minimaal dus moest er wel echt voor gaan zitten. En dan een stuk langer dan dat ik anders met handkolf bezig ben, dus ben daar toch weer op terug gestapt.

2 jaar geleden

hi! ik heb na een kolf consult de Youha dubbele handsfree aangeschaft. Deze stop ik in mn voedings bh, past perfect. Kan er redelijk wat mee doen, maar niet achterover zitten/liggen of te ver naar voren buigen. Dus meestal doe ik het tijdens mn ontbijt/lunch/avond eten (+ het maken ervan), voeding dochter,kleding opvouwen, huis opruimen, tv kijken. Er zijn momenten dat ik ook mn dochter heb moeten oppakken en verzorgen, dit gaat redelijk.

2 jaar geleden

Bij m’n oudste fulltime gekolfd na 7 weken en de youha aangeschaft. Ik was er eeuwig blij mee! Zelfs al zou je slechts enkele keren kolven, het is zo handig! Ik had eerst een medela swing maxi, alleen de draden stonden me tegen en dat je het niet zomaar in je bh stopt dus echt wat met je kleding moet. De Youha doe ik zo in m’n bh en haal ik er 10 minuten later weer uit. Bukken is misschien wat onhandig, het voelt dan voor mij wat gek maar verder doe ik van alles tussendoor: strijken, stofzuigen, koken, noem maar op. Voor mij voelt het fijn en minder beperkend zo een kolf!

2 jaar geleden

Ik heb geen handsfree kolf maar wilde even pleiten voor een gewone kolf.. Volgens de lactatiekundige zijn gewone kolven daadwerkelijk beter dan de handsfree modellen... Het kolven duurt maar 15min en die tijd is prima even rustig te gaan zitten en te ontspannen. Ik weet niet of ik ondertussen allerlei andere dingen zou willen doen, komt de melkproductie niet ten goede volgens mij. Oh en ik kreeg deze video als tip voor het maken van een kolfbh waardoor je tijdens het kolven alsnog je handen even vrij hebt. Werkt super goed! https://www.youtube.com/watch?v=VwqdT_931Tc&feature=youtu.be

2 jaar geleden

Ik heb de Horigen wearable en inderdaad, je kunt er vanalles mee doen tijdens het kolven. Alleen niet bukken en echt kracht zetten op je armen/borst (bijv. door tillen).

2 jaar geleden

Reactie op Mevrouw_W

Ik heb geen handsfree kolf maar wilde even pleiten voor een gewone kolf.. V ...
Ik zou hier wel op willen reageren. Ik ben het volkomen eens dat ontspannig belangrijk is tijdens kolven, dat bevordert de opbrengst ook. Alleen ontspanning is niet voor iedereen stilzitten. Ik kan er heel zen van worden als ik bijv tussendoor aan het koken oid ben. Daarnaast heb ik dus zowel een draadkolf (gewone) en draadloze gebruikt. De gewone heb ik 12 weken in gebruik gehad, de draadloze daarna en opbrengst was gelijk. Belangrijk is vooral dat je een kolf hebt die natuurlijk beschikt over een goede motor en met passende borstschilden

2 jaar geleden

Ik heb ook de medela freestyle handsfree kolf. Bovenin zitten er 2 kleine openingen om het melk uit te gieten, dus ik kan er niet mee bukken. Voor de rest kan ik er alles mee doen. Ik ben het trouwens helemaal eens met het bericht hieronder. Voor de een werkt het ontspannend om op de bank te kolven en krijg je hierdoor een goede productie, voor mij werkt het juist ontspannend als ik wat rommel in huis. Ik merk geen verschil tussen een handkolf of een handsfree kolf als het gaat om mijn productie.

2 jaar geleden

Reactie op Mevrouw_W

Ik heb geen handsfree kolf maar wilde even pleiten voor een gewone kolf.. V ...
Mooi dat je dit deelt! :) Ik wil nog even toevoegen dat ik voor de Medela handsfree kolf de Medela swing maxi had en ik de handsfree kolf echt beter vind. Mijn productie is ook behoorlijk toegenomen met de handsfreekolf. Ik weet niet of dat komt doordat ik zelf meer ontspan of doordat de kolf krachtiger is, maar ik kolf fulltime en hoef dit maar vier keer op een dag te doen. In totaal kolf ik dan ongeveer een liter borstvoeding per dag. Met de medela swing maxi lukte deze hoeveelheid me niet, daar bleef ik “steken” op ongeveer 750-800 ml per dag en moest ik echt elke voeding mee kolven. Ik heb beide geprobeerd (ook met speciale beha van medela voor de swing maxi) en vind de handsfree zelf veel fijner. Maar dit kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

2 jaar geleden

Ik heb de elvie handsfree en youha. Maar ook een horigen kolf te leen gehad in de kraamweek mèt snoer. Dat vond ik dus helemaal niks. Ons zoontje huilde/huilt ook heel erg veel, dus handsfree kolven is soms al vervelend als je hem de hele tijd in je armen hebt. Voor mij dus niet meer met snoer. Al heb ik inderdaad wel het idee dat die kolf wel wat sterker is!

2 jaar geleden

Reactie op I-89

Zat er veel verschil in de handsfree kolven? Ik heb er even een geprobeer ...
Ik vond dat er tussen een aantal wel duidelijk verschil te voelen was in (maximale) zuigkracht. Maar het uitproberen gaat er vooral om dat je er eentje kunt kiezen die voor jou prettig aanvoelt, zodat je het ook daadwerkelijk gebruikt. En dat je kan kijken of je de juiste maat borstschild gebruikt etc.