33 Reacties
2 maanden geleden
Wat heftig! Ja, ik heb wel een idee. Ze gaat voor haar leeftijd te vroeg naar bed, waardoor haar dutje denk ik te vroeg valt en net wat te lang duurt.
Mijn zoontje gaat rond 21u naar bed en slaapt dan tot 08:30u ongeveer, bij overdag een dutje van een uur tussen 13:30u en 14:30u. Op de opvang slaapt hij meestal een goede 1,5u en wordt dan ook wakker tegen 8u, of rond 07:30u als ik hem er om 20:30u in heb liggen.
Een dutje van een uurtje is in mijn beleving op deze leeftijd vaak voldoende; mijn zoontje redt het daarna iig zeker nog 6u zonder enig probleem.
Zou dus echt rustig aan gaan schuiven met die tijden.
Hoe laat is haar dutje nu?
2 maanden geleden
Reactie op DenisevL93
Haar dutje is om 12:00/12:30
Oké, hier dezelfde tijd. Alleen wisselt de duur nogal op het moment en slaat ze soms ook slaapje over. Dan is het de dag erna niet erg als ze bijv. 2 uur slaapt.
Gemiddeld gezien is het hier dan 1 à 1,5 uur denk ik.
Misschien dat ze toe is aan een korter dutje? Of in de avond bedtijd wat opschuiven inderdaad. Hier is het meestal ergens tussen 19:00/19:30, behalve als ze niet heeft geslapen.
2 maanden geleden
Oké, hier dezelfde tijd. Alleen wisselt de duur nogal op het moment en slaa ...
Dan ga ik dat proberen wat later naar bed vandaag, hoop dat dat een verschil maakt. En dan inderdaad ook haar dutje iets korter.
Heel erg bedankt 😊
2 maanden geleden
Hier slaapt ze afgelopen maanden vaak nog maar 1 of 1,5 uur tussen de middag. Maximaal 2 maar gebeurd weinig. Eigenlijk kan ze wel meer slaap gebruiken maar ze was ook al met een maand of 14/15 over op 1 dutje. Want 2 werkte niet meer maar een aantal maanden was ze eigenlijk nog wel te moe. Op de opvang kan ze wel 3 uur slapen 1 dag. Dat zit nu verder de avond ook nog niet in de weg dus ik zie dat als bijslapen voor nu. Ze gaat 12:00 op bed en na 15:00 slapen is hier geen goed idee. Ze gaat afgelopen maanden ook 19:15/19:30 op bed (letterlijk op bed, bed tijd ritueel is er voor). En ze word 06:30 wakker. Regelmatig om 05:30/06:00 laat ze zich horen maar valt ze nog weg.
2 maanden geleden
Reactie op CinA
Het kan wel een paar dagen duren, ze is nu nog "geprogrammeerd" om vroeg wa ...
Dat klopt inderdaad, ga het zeker niet gelijk opgeven na een dag.
Wel vandaag beginnen met later na bed en dan morgen haar dutje wat korter doen en dan hopelijk over een tijdje dat ze weer iets later wakker word s'ochtends
2 maanden geleden
Reactie op MAHvD
Sorry, mijn dochter heeft dit getypt ahum en ik krijg het niet verwijderd.. ...
Al vroeg inspraak op het forum dus haha, kan gebeuren als die kleintjes toch eenmaal die telefoon in handen hebben.
2 maanden geleden
Same here….. Al een week lang. Hakt erin haha! Ik ben sinds gister geschoven naar 12.30 voor z’n dutje, en vanochtend was ie ineens een uur later wakker. Hopelijk is dit de oplossing 🤪
2 maanden geleden
Reactie op Laurabrdrs
Same here….. Al een week lang. Hakt erin haha! Ik ben sinds gister geschove ...
Ja het hakt er echt in het,
Ons dametje had vanmorgen besloten om 03:30 dat het tijd was om wakker te worden😫, gelukkig heb ik haar nog weer voor even in slaap kunnen krijgen.
2 maanden geleden
Reactie op DenisevL93
Ja het hakt er echt in het,
Ons dametje had vanmorgen besloten om 03:30 dat ...
Pff, pittig zeg. Wij hebben dit nu ook een week; wakker tussen 5 en 5.45 en vandaag zelfs 4.45 uur
Ik hoop eigenlijk dat het een fase is die weer over zal gaan..
vorige maand
Reactie op henkie93
Is het bij jullie ook nog zo rommelig.. man man man wat is dit slopend zeg! ...
Ja het hakt er echt in he, hier is het ook nog steeds hetzelfde ons kleine meid word ook nog steeds om 5uur wakker🥹.
vorige maand
Reactie op caajke
Hier ook. Eigenlijk steeds tussen 5 en 6 en dan huilen. Pak hem uiteindelij ...
Hier ook vanmorgen om 5u wakker. Stond ineens huilend naast zijn bed. Ik leg hem dan gewoon gelijk terug in bed, lekker nog even toestoppen met dekentje en klaar. Dan slaapt hij verder.