144 Reacties

2 maanden geleden
Heftig! En ja, soms vraag je je af waar die diarree toch vandaan komt als er werkelijk niks ingaat qua eten. Hier gaan we al sinds september van verkoudheid naar buikgriep en weer naar verkoudheid. We wisselen elkaar wel af, maar we kijken enorm uit naar de zomer..
Wat betreft naar de huisarts gaan terwijl je kindje diarree heeft: wij hadden haar een dubbele luier aangetrokken, daarover een romper en dan zo’n absorberend luiermatje onder haar rug en billen. Geen broekje. Dekentje erover in het autostoeltje. Veel doekjes en extra luiers mee!
Veel beterschap en succes 🍀

2 maanden geleden
Arm kind. Hopelijk vinden ze de oorzaak.
Slim kan zijn vast beetje poep mee te nemen. Die zullen ze nodig hebben voor een kweek en dan kan het direct worden ingezet ipv weer later brengen.
Verder moeten wij het snel afkloppen dat hier er ziek seizoen nu eindelijk over is.

2 maanden geleden
Reactie op Twinkelstar
Arm kind. Hopelijk vinden ze de oorzaak.
Slim kan zijn vast beetje poep m ...
Ja dat stelde ik de assistente voor, maar die zei nog van niet meenemen. Ik las ook dat de buisjes waarin je dat kan schepen iets zit om te voorkomen dat er dna verloren gaat. Dus misschien zijn normaal bewaarde monsters ook wel niet goed genoeg.
Inmiddels duidelijk dat als hij wel ergens een hapje van neemt, hij dat hapje ook gewoon weer uitbraakt. Hij is nu echt nog niet uitgedroogd, maar hij valt zo af en het moet echt niet te lang duren zo 😳

2 maanden geleden
Reactie op Jurst
Ja dat stelde ik de assistente voor, maar die zei nog van niet meenemen. Ik ...
Wil hij wel iets drinken? Ben je al met de ors gestart? Dan kan in elk geval geen kwaad in deze situatie.

2 maanden geleden
Reactie op Twinkelstar
Wil hij wel iets drinken? Ben je al met de ors gestart? Dan kan in elk geva ...
Ja hij drinkt wel, maar ors lust hij helaas net als de meeste kindjes niet. Dat had ik gister gemaakt, maar na een paar slokjes wilde hij toen niet meer drinken. Toen heb ik uiteindelijk weer wat anders aangeboden. Zijn curve is al matig, maar na een paar dagen ziek zijn doet het dit.

2 maanden geleden
Als ze ziek zijn raken ze ook berg vocht kwijt. Vaak trekt de curve wel weer bij als het eten weer binnenblijft.
Jammer van de orc, paar slokjes helpt in elk geval al iets lijkt me.
Hopelijk kan de ha uitsluitsel geven of dat het puur afwachten is.
De buikgriep heeft hier toen een kleine week geduurd. Niks bleef binnen. Daarna heeft hij gegeten voor twee.

2 maanden geleden
Reactie op Twinkelstar
Als ze ziek zijn raken ze ook berg vocht kwijt. Vaak trekt de curve wel wee ...
Ja het eten voor 2 zit er niet in niet ivm aanhoudende reflux is dat echt een dingetje. Dus waar hij kwijt raakt kost echt tijd om er weer aan te komen. Hij is krankzinnig actief, zit echt geen moment stil, loopt en rent de hele dag en eet altijd matig.
Voor nu advies sportdrank te proberen. We hebben 14spuitluiers gehad vandaag en een paar rondes overgeven. 😔

2 maanden geleden
Ohwww Jurst ik lees het nu, wat heftig! ☹️ Kan me voorstellen dat je er flinke stress van krijgt ook.
Onderweg naar de huisarts goed gegaan? En nu staat het op kweek?
Enige advies wat ik nog had voor je is appelsap ipv ORS, mij heeft dat op m'n 4e op het nippertje van een zekere ziekenhuisopname wegens uitdroging gered. Sportdrank kan natuurlijk ook, als hij dat lust zit daar wrs meer in. En droog beschuit? Zul je vast ook al geprobeerd hebben...
Pff wat een pech. 😓 En voel me echt gezegend dan, zoontje is al verkouden vanaf september en tussendoor HVM, buikgriep en gewone griep gehad, maar laaang niet wat jij nu beschrijft, ook niet bij buikgriep... sterkte!!!

2 maanden geleden
Reactie op Jurst
Ja het eten voor 2 zit er niet in niet ivm aanhoudende reflux is dat echt e ...
Jeetje wel heftig. Dat is wel flink ziek. De wasmachine zal wel non stop draaien. Ook heftig voor mama 😘. Zijn de nachten wel beetje ok? Zodat je wat kan bijkomen.
Probeer het drinken met kleine beetjes aan te bieden. Meer kans dat het binnenblijft.

2 maanden geleden
Reactie op Domensino
Ohwww Jurst ik lees het nu, wat heftig! ☹️ Kan me voorstellen dat je er fli ...
Appelsap kan ook juist diarree geven, dat kreeg ik vroeger ook, maar mijn dochter heeft er ook juist veel diarree van gekregen toen ze ziek was.
Beschuit mag hij niet, zit ei in. Dat is zo balen, anders zou ik bijvoorbeeld ook een lange vinger proberen oid. Maar met die allergieën is het echt beperkt in dit soort situaties. Er is net nog een 15e luier bij gekomen, hopelijk kan hij nu rustig slapen.

2 maanden geleden
Die dreumes koekjes, van bolletje zijn geloof ik ei vrij. Mogelijk de moeite waard om te checken.
Maar moet eerlijk bekennen dat ik hier bij de buikgriep ook niks naar binnenkreeg. En als er dan toch hap in ging was hij er zo weer uit.
Straks maar energie rijke dingen die met de reflux wel gaan.
Probiotica starten als het beter gaat kan mogelijk geen kwaad bij een kleintje met gevoeligheden.

2 maanden geleden
Reactie op Twinkelstar
Jeetje wel heftig. Dat is wel flink ziek. De wasmachine zal wel non stop dr ...
Ja het slaat nergens op. Ik weet echt dat ziek zijn erbij hoort, maar ik zou me toch minder zorgen maken ook als hij wat spekkies zou hebben. Maar je ziet echt zin ribbetjes joh en zijn buik is opgezet van de ellende. Ik kreeg er echt een hongerbuik gevoel bij toen ik hem in het bad zag staan, ons scharminkel.
Afgelopen nacht was voor mij goed. De nacht ervoor niet. Zeker met dat spugen en de diarree schieten we toch bij elke kik helemaal aan.
Hij drinkt inderdaad de hele dag steeds een paar slokjes, dat gaat best aardig. Hij is ook echt nog niet uitgedroogd.
We hebben ivm zware allergie antibraakmiddel in huis, ik moet bekennen dat we dat wel een paar keer gegeven hebben nu. Hij eet nog steeds niks dan een daar gebruiken we het niet voor, maar hij kan dan in ieder geval iets meer tot rust komen. Hij is net sinds 2 weken terug aan de maagzuurremmers ivm de reflux. Hij is zo sneu.
En heel raar, maar ik geniet er wel van om zo voor hem te kunnen zorgen. Hij haalt zoveel steun en troost bij ons. Hij ontwikkelt enorm ook deze week. En roept ons nu ipv dat hij gaat gillen, zo genieten en volgens mij dat extra sterk nu omdat hij de hele dag zo aan ons en vooral mijn kan hangen. Mijn man werkt thuis, want ik kan bijna niet voor onze dochter zorgen nu ik de hele dag met spuitluiers de was daarvan een spuug bezig ben. Dus verder zijn de omstandigheden wel goed, hoor.

vorige maand
Ja! Ons zoontje had dus een parasiet 😩. Hij poepte gemiddeld 7 keer per dag en het begon op de dag vaak als een soort papje en werd al snel diarree. En dat elke keer dag weer.
We hebben toen een buisje met ontlasting ingeleverd voor onderzoek en meneer had een parasiet. Antibioticum gekregen en sindsdien is hij er vanaf. Alsnog poept hij wel 3 a 4 keer op een dag maar dat is zoveel beter dan 7 a 8 keer een diarree luier 😅