142 Reacties
3 jaar geleden
Bij mn eerste zwangerschap 9 maanden lang!!! DRAAAMAAA 2e zwangerschap wat eindigde in een miskraam met 15+5 weken had ik alleen de eerste trimester misselijkheid in vlagen, vanaf 12 weken was de misselijkheid weg! Hopelijk dat dit ook bij jou het geval is!! Nu 5+2 zwanger en heb nog maar 2 x een misselijk gevoel gehad tot nu toe!
3 jaar geleden
Bij mijn dochter de volledige 9 maanden extreme hg gehad waarbij ik vrijwel in het ziekenhuis woonde. Zat tijdens de bevalling nog over te geven. Nu 6+5 weken en sinds een paar dagen continue super misselijk alsof ik op het punt sta te braken maar het braken zelf gelukkig nog niet gebeurt.
3 jaar geleden
Reactie op foochichi
Bij mn eerste zwangerschap 9 maanden lang!!! DRAAAMAAA 2e zwangerschap wat ...
Ik ben daar zo bang voor dat dit 9 maanden gaat duren. Wat erg om te horen van je miskraam❤️ hmm ja bij mij kickte HG in op precies 6 weken, daarvoor kon ik nog eten en zei ik tegen mezelf ik moet nu nog genieten!! Hopen dat je de dans ontspringt of dat je nog even kan genieten!
3 jaar geleden
Ik ben ook vreselijk misselijk. Ik lig al vijf dagen op de bank. Ben compleet uitgeschakeld. Ik vrees ook voor de komende weken…
3 jaar geleden
Bij mij is de misselijkheid deze week begonnen ben 7 weken. Hoeveel weken zijn jullie? Ik kan tot nu toe gelukkig wel eten, bij mijn zoontje kon dit niet tot weet niet meer hoe veel weken.
VRIEND
3 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap had ik t ook, en duurde helaas iets te lang voordat er wat aan gedaan werdt.
Werden al snel ZH opnames en is me gehele zwangerschap niet meer over gegaan.
De medicijnen die je opnoemt deden niks bij mij, in t ZH kreeg ik ondansetron en dat werkte als een jekko. Na 12 dagen kon ik eindelijk iets binnen houden.
Nu tweede zwangerschap, zit op 7+3 en al een aantal dagen enorm misselijk hele dagen door, ik merk dat ik steeds minder doe en minder eet en vanmorgen voor t eerst overgegeven.
Benieuwd hoe t verder gaat, morgen maar even medicijnen vragen voor de misselijkheid want ik voel me steeds zwakker worden..
Succes dames
VRIEND
3 jaar geleden
Advies aan jullie is wel om sneller aan de bel te trekken bij de gynaecoloog, ik merkte bij mij dat de huisarts hier nog lang niet de juiste informatie over heeft en je dus snel terug stuurt met de standaard medicijnen die bij hg meestal niet helpen.
Jezelf dus niet snel laten wegsturen en voor jezelf opkomen hoor!
En heel veel info is te vinden op de site van HG, had ik heel veel aan
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op ME1992
Inderdaad echt precies dit! Ik had dit bij de eerste zwangerschap ook heel ...
Och🥺 das balen inderdaad.
Weer een vocht infuus gehad?
Ik kreeg toen na te lange tijd ondansetron / zofran, dat hielp bij mij enorm, misschien kan je daar naar vragen?
3 jaar geleden
Reactie op Jeannettje
Och🥺 das balen inderdaad.
Weer een vocht infuus gehad?
Ik kreeg toen na t ...
Hey mag ik wat vragen vanaf wanneer krijg jij zofran? Hoeveel weken was je zwanger?
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op newmomtobe23
Hey mag ik wat vragen vanaf wanneer krijg jij zofran? Hoeveel weken was je ...
Ik kreeg t bij me eerste al bij 7 weken toen ik na meerdere infuusen opgenomen werdt in t ziekenhuis.
Maar ik vertel er gelijk bij dat er nog maar weinig gynecologen dit al zo vroeg willen geven.
Heb er veel over gelezen maar helaas wordt het in Nederland nog niet als veilig gezien.
Dus eigenlijk willen ze het in het eerste trimester liever niet geven.
Ik was blij van wel anders had ik aan de sonde voeding gemoeten.
Sidenote, mijn kindje heeft er helemaal niks van gekregen en is helemaal gezond, en zonder die medicijnen had ik t niet gered...🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Reactie op Jeannettje
Advies aan jullie is wel om sneller aan de bel te trekken bij de gynaecoloo ...
Dit klopt inderdaad, mijn huisarts stond al met 1 voet buiten de deur.. gelukkig heb ik een fijne gynaecoloog die er meteen werk van heeft gemaakt en me op mijn hart heeft gedrukt dat ik niet hoef te wachten totdat ik omval!
Werd overigens de eerste dag na het infuus juist misselijk en naar, daarna ging het weer beter en voelde ik weer meer kracht!
Wat ook helpt bij mij is een magnesiumbad
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Shr92
Dit klopt inderdaad, mijn huisarts stond al met 1 voet buiten de deur.. gel ...
Heel fijn inderdaad dat je een helpende gynaecoloog hebt, dat kan zoveel schelen.
1e zwangerschap zat ik letterlijk 12 dagen zonder eten en drinken voor er pas "echt" wat gedaan werd.
Gelukkig nu een protocol op laten stellen en naar de huisarts gestuurd, dus nu diet niemand moelijk 💪🏻
Hopelijk gaat t met jou ook iets beter! Tis een verschrikkelijk iets dat HG😔