38 Reacties

één maand geleden

Zeker herkenbaar. Mijn kindje slaapt ook nergens anders dan in de armen in de slaapkamer.. ik heb geen advies want loop dus tegen hetzelfde aan..

één maand geleden

Hier gaan we binnenkort ook voor het eerst naar de dierentuin. Mijn meisje is heel sociaal en wilt veel mensen rond haar hebben. Maar op zich kan ze wel makkelijk in slaap vallen in hare buggy als ze moe is. Ze slaapt alleen nooit lang (ook snachts niet jammer genoeg).

één maand geleden

Reactie op EmilyClerens

Hier gaan we binnenkort ook voor het eerst naar de dierentuin. Mijn meisje ...
Hier ook! Heel sociaal en hij vond de aapjes echt reuze interessant. Maar slapen ho maar.. vond het zo zielig maarja. Dan ga je je toch een beetje schuldig voelen.

één maand geleden

Reactie op A1n9n9e1

Zeker herkenbaar. Mijn kindje slaapt ook nergens anders dan in de armen in ...
Poeh, ik vond het ook erg stressvol. Ik dacht als we optijd gaan kan hij thuis gewoon zijn middagslaapje doen.. dat was ook gelukt maar de ochtend was een drama hahaha 🙈

één maand geleden

Onze meid doet soms dutjes in de kinderwagen, maar is hier vaak echt te nieuwsgierig voor. Dan doe ik haar in de draagdoek of draagzak. Dan kan ze zich lekker afzonderen en doet ze fijn daarin een dutje

één maand geleden

Wij kiezen voor uitjes waarbij je niet de hele dag weg bent, zodat er in ieder geval 1 goed slaapje in bed gedaan kan worden. Op deze leeftijd hoort het er bij de meeste baby's bij dat je wat meer aan huis vast zit. Zeker als het je eerste is, voor je baby maakt het niet uit of je een ochtendje gaat zwemmen of de hele dag in een dierentuin loopt ☺️ Onze andere optie is om wat verder weg te gaan zodat ze een lang slaapje in de auto doet. Wij gaan zaterdag bijvoorbeeld 's ochtends vroeg naar een kleine dierentuin/speeltuin en zorgen ervoor dat ze dr middagslaapje in bed kan doen. Dinsdag gaan we naar een grote speeltuin met de oudste en is de baby bij oppas zodat we langer weg kunnen. Hier ook een buikslaper, dus dutjes in de wagen zijn kort sinds ze niet meer in de bak past. Ohja de draagzak was ook fijn omdat ze dan ook een soort op dr buik "ligt". Alleen is dat nu bij ons geen optie meer omdat ze niet tegen daglicht kan en ik vind het vervelend als ze de hele dag dr zonnebril op moet, want dat vindt ze niet prettig.

één maand geleden

Reactie op dewihh

Onze meid doet soms dutjes in de kinderwagen, maar is hier vaak echt te nie ...
Dat zou ik ook nog kunnen overwegen. Hier ook erg nieuwsgierig haha. Wat voor draagzak gebruik jij? Onze grote man is al 9kg en onze draagzak is tot 9kg dus kan ik niet meer gebruiken 🙈

één maand geleden

Reactie op 2021Baby1

Wij kiezen voor uitjes waarbij je niet de hele dag weg bent, zodat er in ie ...
Haha kijk! Dit had ik dus ook allemaal bedacht.. gewoon vroeg weggaan zodat je inderdaad thuis 1 goed dutje gedaan kan worden. Is soms ook wel lastig hoor dat thuis zitten, vooral als je dan straks vakantie hebt. Ik zat te denken an 2 a 3x in de week een ochtendje weg, anders is dat voor hem ook zoveel indrukken 🫢

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Haha kijk! Dit had ik dus ook allemaal bedacht.. gewoon vroeg weggaan zodat ...
Ja is ook lastig🙈 Wij maken het thuis dan gewoon gezellig met lekkere hapjes enzo. Wij gingen met de oudste bijna elke zondagochtend zwemmen samen met vrienden en als de baby's dan op bed lagen hadden we gezellig tijd voor spelletjes etc, dat is misschien ook nog een idee om met anderen te gaan. (Nu zou ik willen dat m'n oudste van net 3 nog een dutje deed😅)

één maand geleden

Wij gaan vaak een dagje weg. Ik zorg dan dat ze 1 slaapje goed thuis heeft geslapen in haar eigen bed. Wanneer het tijd is voor haar slaapje tijdens het uitje, zet ik de kinderwagen in ligstand en geef haar speentje + doekje en doe een soort van doek erover heen en ga met haar heen en weer rijden. Eigenlijk valt ze dan meestal binnen 5 a 10 minuten in slaap. Het zijn niet de uren die ze thuis maakt in haar bed, maar toch kan ze er best lang liggen, zodat je wel een dagje weg kan. Vaak zorg ik dan wel dat ze de volgende dag weer een dagje thuis is, zodat ze eventueel te kort aan slaap in kan halen. Voor zover dat kan.

één maand geleden

Hier is het diepste slaapje bijna altijd in de ochtend (soms wel 2 uur) rest van de dag minder lang. Dus als dat bij jou ook zo is zou ik pas na dit slaapje vertrekken en wat leuks gaan doen. In de middag slaapt ze dan in de wandelbak (ze kan nog niet goed zitten ivm reflux vanaf geboorte) en soms is ze na zo’n uitje ook overprikkeld. Tsja het is dan even wat het is. Troosten en de dag erna lekker rustig aan thuis

één maand geleden

Hier moeten we sws al vrij lang rijden voor een dierentuin, minimaal 45 minuut tot 1 uur en ze slaapt al vaak in de auto. In t park zelf zodra we merken dat ze wat moe word of we zelf denken dat ze al een tijd wakker is doen we die klep(dat ding bovenop buggy/kinderwagen die je kan open en dichtklappen zegmaar?😂) die doen we zo ver mogelijk naar beneden zodat ze eigenlijk niet veel meer ziet en door het wandelen en beperkt zicht valt ze 9/10 x vaak snel wel in slaap. De terugweg in de auto slaapt ze ook vaak weer.

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Dat zou ik ook nog kunnen overwegen. Hier ook erg nieuwsgierig haha. Wat vo ...
Ik heb de tula free to grow en een draagdoek van bykay. Beiden via Vinted gekocht. Persoonlijk ben ik meer fan van de draagdoek. Omdat ze wat zwaar werd voor op de buik te dragen heb ik pas een consult gehad bij een draagconsulent om op de rug te leren dragen. Het is nog even oefenen maar heel fijn en minder zwaar dan op de buik!

één maand geleden

Het ligt heel erg aan je kindje mijn oudste slaapt bijvoorbeeld echt niet in de kinderwagen en heeft hij ook nooit gedaan dus dan gingen we na een tijdje gewoon naar huis. Bij mijn jongste nu die slaapt overal en die leg ik plat in de kinderwagen en is weg. Dus met hem ga ik gewoon overal heen ook van 11:00 tot 17:00 naar een dierentuin etc. maar dit had ik met de oudste niet kunnen doen. Dus lang verhaal kort zoals andere zeggen of alleen in de ochtend dan weg of wat later van huis na de ochtend slaap. Veel plezier in de dierentuin!

één maand geleden

Ik ga geen dagjes weg totdat hij meer uur op kan blijven, zodat hij altijd in een bedje kan slapen

één maand geleden

Mijn kindje slaapt helaas niet (meer) in de auto of in de buggy. Dus wij gaan alleen weg in zijn wakkertijd, met uitzondering van familie waar hij in een campingbedje kan slapen. Dus onze uitjes zijn beperkt tot de kinderboerderij, we willen nog een keertje gaan zwemmen, samen boodschappen doen, naar een speelgoedwinkel, prenatal oid. Mijn zoontje vind alles best, wil vooral lekker van zich af kunnen kijken. Dierentuin kan in ons geval dus wel, maar dan zijn we er alleen in de wakkertijd en dat vind ik zonde van het geld omdat wij voor best wat dingen ook moeten reizen en dat dus ook in zijn wakkertijd doen.

één maand geleden

Reactie op Lizzietje007

Hier is het diepste slaapje bijna altijd in de ochtend (soms wel 2 uur) res ...
Hier slaapt hij meestal allebei de slaapjes erg goed. Dus dat is het lastige haha. Maar inderdaad het is even zoals t is.

één maand geleden

Reactie op dewihh

Ik heb de tula free to grow en een draagdoek van bykay. Beiden via Vinted g ...
Ik heb ook een draagdoek inderdaad! Dat wouden wij dus ook proberen op de rug maar ik durf niet zo goed haha. Op de buik wordt het zo zwaar. Slaapt ze daar goed in ja?

één maand geleden

Reactie op NvanB

Wij gaan vaak een dagje weg. Ik zorg dan dat ze 1 slaapje goed thuis heeft ...
Ja hier hadden we de kinderwagen ook op ligstand gezet maar dat was meteen drama. Na dat slaapje van een half uur/3 kwartier was hij opzicht wel te spreken maar in de auto terug totaal niet. Speentje wil hij niet meer en hij heeft ook nog geen knuffeltje of doekje. Dus dan maar een flesje drinken en daar werd hij dan wel rustig van. 🙈

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Hier slaapt hij meestal allebei de slaapjes erg goed. Dus dat is het lastig ...
Ja hier nu ook hoor… denk door de tandjes die doorkomen. Gisterenmiddag heeft ze ochtendut klein uurtje gedaan en in de middag was bijna 3 uur dat ze sliep. Een soort ‘coma’ op een gegeven moest ik boven stofzuigen en ben ik ook naast haar bedje gaan stofzuigen ze moest wakker worden voor de fles (en ze drinkt geregeld al slechter nu dus moet echt opgelet worden anders krijgt ze echt te weinig binnen) en wat denk je ze sliep in het begin gewoon ook daardoor heen lol 🫢😅😂 helemaal in coma… 😲