38 Reacties

één maand geleden

Reactie op Lizzietje007

Ja hier nu ook hoor… denk door de tandjes die doorkomen. Gisterenmiddag hee ...
Haha is wat he! Het drinken is hier ook al een tijd drama hoor. Ik heb mij er maar bij neergelegd.. tegenwoordig drinkt hij ook ander drinken naast zijn melkflessen en die drinkt hij tegenwoordig op. Dus vocht krijgt hij zat binnen gelukkig 🫢

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Haha is wat he! Het drinken is hier ook al een tijd drama hoor. Ik heb mij ...
Ja hier gaan de hapjes helaas nog niet geweldig maar we proberen het soms gaat er bijna de hoeveelheid van een half potje in 🙂 we komen van ver met de reflux dus ja het komt wel goed 💖🙏🏻🔥 ‘S nachts slaapt ze zo’n 9 uur achter elkaar en ook door ook. Hier geen last van slaapregressie. 😄👍🏻

één maand geleden

Hoe wij het doen..... hmm niet. Haha. Niet het antwoord waar je op hoopte vrees ik.. Geduld. Volgend jaar kan het weer gemakkelijker zeg maar. Nou is het onze tweede en heb ik hier bewust rekening mee gehouden dat het slapen onderweg na x aantal maanden moeilijker zou worden. Uitstapjes doet 1 van ons met de oudste (meestal ik en dan neem ik een vriendin mee). Op vakantie uitstapjes van max 2,5 uur (wakkertijd). Ik houd mezelf steeds voor dat het volgende zomer veel gemakkelijker is! Dan nog 1 slaapje waarschijnlijk. En verder dus leuke dingen voor mezelf en met de oudste!

één maand geleden

En in de auto slaapt ze ook nauwelijks.. alleen langere ritten en als ze heel moe is (dan even jammeren en 6x speen geven dus ook niet ideaal qua veiligheid)

één maand geleden

Reactie op 2lievekindjes

Hoe wij het doen..... hmm niet. Haha. Niet het antwoord waar je op hoopte v ...
Ja zo probeer ik er ook over te denken! Ik vind het ook niet erg maar mijn man is een echte sjouwerd, en baalde al dat ik niet op vakantie wilde (om deze reden ook). Maar na de Apenheul avontuur is hij er wel achter gekomen waarom het niet zo vanzelfsprekend is! Haha.

één maand geleden

Reactie op Lizzietje007

Ja hier gaan de hapjes helaas nog niet geweldig maar we proberen het soms g ...
Ach dat komt vanzelf wel inderdaad! Hier eet onze kleine ook maar halve potjes hoor, een heel potje lijkt me zoveel? Haha.

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Ik heb ook een draagdoek inderdaad! Dat wouden wij dus ook proberen op de r ...
Ik vond het op de rug ook spannend, ik raad een consult echt aan! Zij leert je het echt goed aan en kan tips geven. We hebben nog maar korte stukjes gelopen, het consult is van de week pas geweest en ik moet er nog even mee oefenen. Maar met die korte stukjes voel ik haar hoofdje wel regelmatig tegen mn rug aan liggen. Als we langer wandelen denk ik dat ze dan ook in slaap zal vallen

één maand geleden

Vorige week naar de Beekse Bergen geweest. 2x een dutje van 20 minuten en 1x een dutje van 45 minuten gedaan. ‘s avonds gewoon om half 8 naar bed lukte gelukkig wel gewoon en ze heeft de hele nacht lekker doorgeslapen. Heb niets anders aan haar gemerkt. Dus ach, als we weg gaan en de dutjes zijn een zooitje dan is dat een keertje zo

één maand geleden

Deze vakantie al meerdere dagen op pad geweest. Onze jongste dochter die slaapt op haar slaaptijden in de kinderwagen. Ik heb een joolz kinderwagen en daarbij een zonnekap, die doe ik na beneden zodat het iets donkerder is en ze krijgt dan geen prikkels meer. Haar drie oudere zussen willen natuurlijk wel dagjes weg.

één maand geleden

Wij zijn vorige week naar ouwehands geweest. Een drama, hij vondt het te leuk en heeft de hele dag maar 25 minuten geslapen echt van alles geprobeerd. Toen een maal thuisn viel hij snel in slaap in zijn eigen bedje.

één maand geleden

Bij ons staan de komende week ook een paar leuke dagjes uit op de planning. Dan zijn we ook echt de hele dag weg. En ja, ook hier slaapt ze maar heel kort in de wagen, maar gelukkig wordt ze ook niet boos door minder slaap. Dit is zo verschillend per baby. Maar over het algemeen: hoe vaker ze zoiets meemaken hoe sneller ze er makkelijker in worden.

één maand geleden

Wij nemen onze zoon sinds hij 2 weken is overal mee naartoe. Het is een goede slaper in de auto. Als ik zie dat hij moe aan het worden is leg ik hem in de kinderwagen en daar slaapt hij prima. We volgen gewoon hem en letten wat op zijn moe-signalen. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet zo evident is als je kindje een moeilijke slaper is of een vaste plek nodig heeft. Die van ons slaapt letterlijk overal. Geen idee of dat aan het kind zelf ligt of omdat we hem van in het begin mee naar buiten namen om dingen te doen 🤷‍♀️

één maand geleden

Wat bij ons goed helpt is de dooky zonnescherm over de kinderwagen doen. Hierdoor kan ik geen oogcontact meer met haar maken en kan ze ook minder zien/rondkijken. Daarnaast wordt het ook iets donkerder. Als ze dan moe is, slaapt ze lekker. Inderdaad wel minder lang dan thuis, maar vaak is haar wakkertijd daarna ook korter en valt ze ook wel weer eerder in slaap

één maand geleden

Reactie op Oostende

Wij nemen onze zoon sinds hij 2 weken is overal mee naartoe. Het is een goe ...
Ik moest er met 2 weken nog niet aan denken om weg te gaan haha. Ben in mijn verlof veel thuis geweest, ook om het feit dat ik heel erg moest wennen aan een kindje in huis.. maar ook omdat ik zelf wel een huismus ben. Hij sliep altijd wel goed in de kinderwagen, maar sinds hij 6 maanden is begint hij zoveel te ontdekken en is hij zo nieuwsgierig dat hij alles om zich heen interessant vindt.. wat voor hem denk ik ook wel moeilijk maakt om in de wandelwagen in slaap te komen.

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Ik moest er met 2 weken nog niet aan denken om weg te gaan haha. Ben in mij ...
Die van ons is ook heel nieuwsgierig en wil overal bij zijn, maar als ik de kap naar beneden doe en hem zijn zicht dus wat ontneem dan vallen die ogen zo dicht. Even speen erin en klaar. En in die tijd ook niet met hem bezig zijn, niet tegen hem praten, hem niet aanraken. Zo kan hij gemakkelijk rustig worden. Misschien zo ook eens proberen?

één maand geleden

Reactie op Oostende

Die van ons is ook heel nieuwsgierig en wil overal bij zijn, maar als ik de ...
Onze kap kan niet heel ver naar beneden helaas. Speentje gebruiken we al een aantal maanden niet meer (dat begon hij te weigeren.. niet afgeleerd dus haha). Hij zette het al meteen op krijsen zodra we hem plat gelegd hadden. Maar misschien is een zonnescherm nog een idee inderdaad.

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Onze kap kan niet heel ver naar beneden helaas. Speentje gebruiken we al ee ...
Of een tetradoek ofzo, dat heb ik ook al mensen zien doen. Handig wel, geen speentje, als mijn zoon zijn speel ‘s nachts verliest is het drama. Ik zoek ongeveer 10 keer per nacht naar die verdomde speen hahaha.

één maand geleden

Reactie op Oostende

Of een tetradoek ofzo, dat heb ik ook al mensen zien doen. Handig wel, gee ...
Hahaha och ja, dat heb ik ook gehad! Op een gegeven moment wou hij hem gewoon niet meer en schrok ik ervan dat ik hem toen een keer niet mee had genomen in de tas. Dus ik had het bijna niet door dat we de speen niet meer gebruikten. Maar als hij overstuur is en hij is ontroostbaar krijg ik hem alleen stil met een flesje.