10 Reacties

2 jaar geleden
Toevallig zat ik hier ook aan te denken net. Ik drink ook cola, vooral tegen de misselijkheid. Tijdens de vorige zwangerschap adviseerde de huisarts dit ook. Ik las dat teveel cafeïne de kans op een miskraam kan vergroten

2 jaar geleden
Eerst dronk ik met gemak meer dan een liter cola light weg op een dag, maar nu doe ik 1 kopje koffie en een grote glas cola... Dan zit ik volgens mij net op de hoeveelheid cafeïne wat mag

2 jaar geleden
Het is wel handig om op te zoeken hoeveel caffeine veilig is en wat er in een glas frisdrank zit. Zelf weet ik dat ik met 1 kop koffie onder het limiet zit en dus nog een kop thee kan nemen als ik dat wil. Verschilt heel erg, ik heb pas bij Starbucks laten vragen hoeveel caffeine er in hun cappuchino zit, dat is ongeveer 2,5 keer zo veel als een kopje dat je thuis maakt 😅 het is best tricky dus even uitzoeken is wel goed!

2 jaar geleden
In Fanta en Sprite zit geen cafeïne. In cola wèl, maar in een kop koffie zit wel 3x zo veel cafeïne.
Ik ben een fanatieke cola zero drinker en dacht ook dat ik enorm moest gaan afkicken, maar je mag nog bijna 2 liter cola drinken voor je in de buurt komt van het maximale voor zwangere vrouwen.
Let er wel op dat dit dan je enige cafeïne is, want koffie en thee bevatten echt veel meer cafeïne en als je dat dan ook nog drinkt ga je wel over het maximum.
Bron: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/cafeine.aspx)

2 jaar geleden
Ik drink tegenwoordig Cola Zero Caffeïne vrij, de first choice variant is prima te drinken en minder duur dan de officiële Coca Cola. Verder dronk ik op mijn werk veel koffie, helemaal mee gestopt. En thuis veel thee, maar daar ben ik overgestapt op PickWick Caffeïne vrije thee of losse thee en dan vruchtenmelange. Eens in de zoveel tijd drink ik nog thuis een groot mok latte of cappuchino. En verder idd fanta zero of sprite zero. Als ik echt kotsmisselijk ben werkt een glas gewone cola erg goed, maar dat is dan ook het enige.

2 jaar geleden
Fanta en Sprite bevatten geen caffeine. Als je Cole wilt blijven drinken zou ik kiezen voor de Zero Sugar Zero Caffeine versie!

2 jaar geleden
Ik drink 2 kopjes koffie en 1 mok cafeïne vrije thee. En dan drink ik soms ook nog wel eens een glas cola. Ik heb het aan de verloskundige gevraagd en die gaf aan dat dit prima was. En als je een keer een feestje hebt en je drinkt een paar glaasjes cola, is dat ook niet erg. Maar over het algemeen zou ik gewoon wat opletten met cafeïne. Je mag 200 mg cafeïne per dag. 1 kopje koffie van 125 ml bevat 60 mg cafeïne. Als je er gewoon een beetje op let zal het echt wel goed komen 😊