36 Reacties
2 jaar geleden
Die van mij is inmiddels iets ouder dan die van jou (morgen 16 weken).
Ik heb geen eigen ritme. Ik doe alles op verzoek. Is hij moe? Dan gaat hij slapen. Heeft hij honger, dan krijgt hij een flesje.
Gelukkig komt hij vaak wel rond dezelfde tijden, dus kan het volgende een beetje aanhouden:
Eerste flesje rond 06:00 uur daarna over de hele dag om de drie uur. Hij krijgt 5 flesjes van 180(+6).
Voor 12 uur doet hij 2/3 dutjes en rond 12/13 uur weer. Rond 15:00 uur nog een en rond 18:00 uur gaat hij naar bed.
Eerste dutje in de ochtend duurt ongeveer 1,5 uur. De rest van de dutjes vaak tussen de 30/45 minuten.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is ook 3 maanden. Ik doe alles op verzoek en houd dus geen vaste tijden aan. Houd alleen rekening met de wakkertjjden, dus na 1,5 uur ongeveer gaat hij weer naar bed. We staan in de ochtend meestal rond 7 uur op, dus dan slaapt hij om half 9 weer. Meestal slaapt hij dan 2-3 uur. In de middag wisselt het wat, soms 1,5 uur, soms 3 uur. Eind van de middag hebben we vaak een wat korter slaapje van 45 minuten. En dan ‘s avonds 1,5 uur. Meestal gaan we rond 8 uur naar boven met z’n tweetjes
2 jaar geleden
Hier komende week ook 3 maanden en het blijft zoeken. Vaak is hij erg vroeg wakker, waardoor ik de hele dag bij voorbaat al niet meer uit kom.
Hij is 's ochtends na een goed uur wakker zijn vaak weer moe, hij ligt dan voor 8 uur weer in zijn bed. Zijn eerste dutje komt vaak niet voorbij 8:30. Daarna is het een zooitje. Hij is moe, maar slaapt horizontaal bijna nooit langer dan een half uur. Tenzij dus in de draagdoek. Afgelopen 2 dagen heb ik dat weer wat meer gedaan, maar mijn lijf trekt dat echt geen 4-5 uur per dag. En het is ontzettend zwaar om dan ook nog met mijn peuter van 2,5 te slepen. Zijn vindt het ook heel moeilijk als haar broertje altijd letterlijk tussen ons in zit.
Van de week hadden we 1 latere dag, toen sliep hij nog best ok ook. Heb ik geprobeerd hem ook wat aan de tijden uit het schema te houden en de slechtste nacht sinds tijden volgde daarop. Dus je kindje volgen is denk ik toch nog het handigste op deze leeftijd.
Van de eerste weet ik nog dat in de komende 4-8 weken er wel echt meer structuur kwam. Dus daar hoop ik op.
2 jaar geleden
Reactie op 2021Baby1
De korte van 45min is hier lang😅
Maar zoals je zegt, het gaat de komende ...
Ja, ik moet echt lachen als ik dat soort dingen lees.
Mijn moeder heeft 4 kinderen, die weet ook niet wat ze ziet bij die van mij.
Mijn eerste was een huilbaby. De 2e laat ik af en toe dus echt even gaan. En dan zou je denken, hij gaat wel slapen, nou mooi niet hoor. Hij is gewoon wakker en wil zijn hele riedel doen. Erheen gaan voor een speen en aai over de bol, dan weet ik helemaal zeker dat hij niet eens meer kalmeert als ik weer weg ga😅
2 jaar geleden
Reactie op 2021Baby1
De korte van 45min is hier lang😅
Maar zoals je zegt, het gaat de komende ...
Baby's slapen veel is de grootste leugen die er is.
Mijn dochter van 2,5 is nu op het punt dat ze nachtjes van 9 uur doet en dat is het dan. Ik moet me er bij neerleggen dat ik tot zij tiener is een het echt helemaal zelf regelt dus nooit meer een heerlijke nacht van 10 uur kan maken. Wat ik eigenlijk dagelijks deed voor ik kindjes had🙃
2 jaar geleden
Geen tips want hier gaat alles ook op verzoek. Ik let op de wakkertijd en de vermoeidheidssignalen.
Maar ik vind het al netjes dat jouw baby om 10:30u toch 2 uur slaap pakt.
Bij mijn baby zijn het overdag hazenslaapjes van 45 min. Het is hem tot nu toe (maar) 2x gelukt om weer opnieuw in slaap te vallen zonder hulp. Met hulp slaapt hij ook niet verder.
Maar snachts slaapt hij super goed dus dit werkt voor nu prima.
2 jaar geleden
Wij hebben een kinderfysiotherapeut. Deze geeft als tip om overdag slaapjes te doen van max 2 1/2 uur en ze dan wakker te maken en dan minimaal ze
1 1/2 uur wakker te houden. Dan tot een uur of 21:00 a 22:00 die 2 1/2 uur slaapjes en daarna de lange slaap laten doen. Wij bakeren ze dan in. Dan slapen ze door tot ongeveer 8 a 9 uur
MOD
2 jaar geleden
Reactie op Jurst
Ja, ik moet echt lachen als ik dat soort dingen lees.
Mijn moeder heeft 4 ...
Mijn moeder heeft er ook 4, die was bij m'n oudste (zelfde slaapgedrag) ook al helemaal verbaasd over zijn slaapgedrag en nu nog meer door het urenlange huilen wat ze in de eerste weken deed😅
Laatst was ik weer eens naptrapped en toen vroeg ik aan m'n moeder (aangezien ik altijd op m'n telefoon zit op die momenten) wat zij deed als ze tijdens een dutje geen kant op kon "jullie sliepen gewoon in je bed" 😂 oké dan🥲
Ik probeer nu 10 minuten om een dutje te verlengen, daarna geef ik het op. Dat geeft wel rust ten opzichte van hoe ik het bij de oudste deed.
Hier ook vergelijkbare nachten met de peuter🙈 En als ze tieners zijn liggen we weer wakker omdat we ons zorgen maken🥲
2 jaar geleden
Reactie op Lau12345
Geen tips want hier gaat alles ook op verzoek. Ik let op de wakkertijd en d ...
Hier hetzelfde, hoe doe jij het met de hazenslaapjes ? Welke wakkertijd houd je dan weer aan? Ik kom zo wel eens op 6 dutjes per dag van dus maar 45 min en merk dat ik er alleen maar mee bezig ben dat hij genoeg slaapt
2 jaar geleden
Reactie op Jurst
Als mijn kindje zulke lange dutjes zou doen, zou ik me zeker ook niet druk ...
Omgg ben dus niet de enige😵💫 hahaha die van mij wilt nie eens overdag alleen slapen.. moet altijd haar op de arm nemen en dan meestal gevallen max 40/30 minuten