28 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Mina96
Hebben ze dat gezegd bij CJG? Want mijn babyboy zat op 5 maanden gewicht: 8 ...
Ik woon in België sinds kort, ik heb 10 juli opnieuw een afspraak bij hun om te kijken naar zijn hoofdje, als het alsnog sneller groeit dan normaal moet ie een scan maken om te kijken of alles goed zit.. 🥲
Hoe oud is je baby nu? Nee want 43 was juist goed ik denk dat mijne 1 cm groter is Ofzo..
2 jaar geleden
Volgt jouw zoon zijn eigen curve?
Mijn dochter heeft ook een enorm hoofd. Zelfs zo groot dat ze haar zonder schaamte een dikkop noemen. Met de geboorte had ze een omtrek van 37 cm, met 12 weken een omtrek van 42 cm en ik dacht met 16 weken al 44 cm, maar dat vind ik niet meteen terug. Hier hebben ze bij kind en gezin niks van gezegd. Ze volgt haar eigen curve en dat zou volgens hen dan oké zijn. Wij moeten dinsdag 11 juni terug gaan voor controle met 6 maanden, dus dan eens navragen hier 😅.
Ik heb wel een stuit baby. De pediater had, toen ze 1-2 maanden was, aangegeven dat een groter hoofd normaal was voor stuit baby’s, maar geen idee of dat nu nog het geval mag zijn 😅.
2 jaar geleden
Reactie op Poogie
Volgt jouw zoon zijn eigen curve?
Mijn dochter heeft ook een enorm hoofd. ...
Ik zou het niet weten of hij zijn eigen curve volgt, ben je serieus? Als zij het op die manier hadden overgebracht was ik super kwaad geworden.
Ik weet zelf niet wat normaal is en wat niet, op internet lees je ook super veel verschillende hoofd omtrek.
Waarom is dat normaal bij stuit baby’s dan?
2 jaar geleden
Reactie op HafFar1
Ik zou het niet weten of hij zijn eigen curve volgt, ben je serieus? Als zi ...
Doordat het hoofd van een stuit baby omhoog ligt en daardoor heeft het hoofd alle ruimte om te groeien. Als een baby met hoofd naar beneden ligt, dan wordt het beperkt in ruimte en kan het minder enthousiast groeien.
Tonen ze bij kind en gezin nooit curves van zijn gewicht, lengte, BMI, hoofd omtrek, .. ?
2 jaar geleden
Reactie op HafFar1
Wat houdt dat dan in? Dat ik dingen in kan zien? Ik heb het boekje waar ze ...
Alles wat bij kind & gezin gedaan wordt kom in dat rapport te staan, inclusief metingen, curves, etc etc. Zoek het maar eens op, zou ik zeggen 😅 of vraag eens binnen kind & gezin ernaar.
2 jaar geleden
Als ik dit zo zie, ziet hij nog mooi “gemiddeld” 😃
Het mag niet te snel groeien ivm kans op ontwikkelen van een waterhoofdje. Maar dan merk je ook wel andere dingen aan je kindje.
Die van ons werd ook als te groot gemeten bij CB. Bij de kinderarts bleek haar hoofdje weer 1.5 cm kleiner 😅
Het is maar net wie meet en hoe ze meten..

2 jaar geleden
Reactie op HafFar1
Ik zou het niet weten of hij zijn eigen curve volgt, ben je serieus? Als zi ...
Een kindje kan een groot of een klein hoofd hebben. Net als bij lengte en gewicht is het belangrijk dat de groei van de hoofdomtrek netjes het eigen lijntje volgt.
Dus wat normaal is, hangt af van hoe groot het hoofdje bij geboorte was. Bij jouw kindje zal het niet om de absolute omtrek gaan, maar om hoe snel het groeit.
Ik lees het ook als 44,95.
Een stuitbaby daalt niet in het bekken van de moeder en het hoofdje heeft daardoor een wat andere vorm, waardoor de omtrek dus ook anders kan zijn. Maar alsnog moeten ze gewoon het eigen lijntje volgen in de groei.
Over een maandje nog eens meten is gewoon goed, en als het dan prima is kan je het loslaten en anders gaan ze dus nakijken of het goed gaat.
Ik zou inderdaad de groei gegevens van je kindje online erbij zoeken, zodat je zijn curves kan zien. Dat geeft ook beter inzicht in waarom de arts dit nu gezegd heeft.
2 jaar geleden
Reactie op Poogie
Doordat het hoofd van een stuit baby omhoog ligt en daardoor heeft het hoof ...
Ah op die manier.
Jawel, dat lieten ze mij wel zien, ook dat hij voor de rest goed ontwikkeld en ook zijn motoriek is gewoon goed. Het is enkel zijn hoofdje dat de pijltjes wat omhoog waren
2 jaar geleden
Reactie op xeala
Als ik dit zo zie, ziet hij nog mooi “gemiddeld” 😃
Het mag niet te snel g ...

Oh echt? Wat zijn de andere dingen, ik ga even Google, want de rest van zijn ontwikkeling en motoriek is wel gewoon goed. Ja ik zag die ook maar weet ook niet of die klopt qua metingen. En welke zij gebruiken.
Ah serieus? Ja ik heb ook elke x een andere arts die hem dan controleert 😔
2 jaar geleden
Reactie op Jurst
Een kindje kan een groot of een klein hoofd hebben. Net als bij lengte en g ...
Super bedankt! Ja dat zou kunnen ik ben benieuwd ik heb 10 juli opnieuw een afspraak staan om te kijken hoe en wat, hij gaf idd aan dat het te snel groeit maar kwam ook omdat ie wat meer ruimte heeft, maar ik wacht af
Ik ga het even online opzoeken strakjes