11 Reacties

2 jaar geleden
Veiligthuis en de politie inschakelen. Veiligthuis ondersteund het slachtoffer en helpt met zaken zoals maatschappelijke zorg, denk hierbij aan het vinden van een geschikte woning met urgentie, wekelijks gesprekken voeren, ondersteunen en mee denken op financieel gebied. Bij behoefte de politie inschakelen voor aangiften en eventueel een contact verbod. Verder zijn er ook moeder en kind huizen, zij bieden de moeder en het kind veilig onderdak en waar nodig ondersteunen zij het slachtoffer.
Ik heb dit gelukkig nooit mee gemaakt, maar ik werk als verpleegkundige in de ggz waar dit soort situaties ook wel eens voorkomen helaas.

2 jaar geleden
Reactie op Kimmetje2000
Veiligthuis en de politie inschakelen. Veiligthuis ondersteund het slachtof ...
Het is ook verstandig dat het slachtoffer voornamelijk de verloskundige en huisarts hiervan op de hoogte te brengen en eventueel ook zelf hulp zoeken bij een psycholoog. Het is erg lastig maar als het slachtoffer betrokken familie heeft dan word het ook aangeraden om het met hun te delen wat er speelt, vaak kan familie ook iets betekenen.

2 jaar geleden
Reactie op Emmy W
Heb je zelf te maken met huiselijk geweld?
Ik heb je een verzoek gestuurd

2 jaar geleden
Ik zou eerlijk gezegd niks met instanties te maken willen hebben. Ik heb daar slechte ervaringen mee..

2 jaar geleden
Ik heb het meegemaakt tijdens mijn 1ste zwangerschap met alle gevolgen van dien met men ex.
Buren hadden wel 2x politie gebeld die mijn ex 1x toegang tot woning hebben ontzegt maar moest hem van zijn moeder de dag erna terug binnen laten terwijl ze wist wat er gebeurt was. En 2de keer dat ze de politie hebben gebeld was het al te laat men ex had me van een mameren trap geduwd en erna met zijn veiligheidsschoenen in mijn buik gestamt die dag is mijn dochter in mijn buik gestorven.