9 Reacties

2 jaar geleden

Kan het erger worden?

2 jaar geleden

Ik zou even met je verloskundige overleggen. Bloedarmoede komt van ijzertekort, en je kindje heeft ijzer nodig. Je verloskundige kan je adviseren of je supplementen moet slikken en zo ja, welke.

2 jaar geleden

Ik heb ook bloedarmoede, slik nu gentle Iron. Bij mijn eerste zwangerschap een ijzer infuus gehad. Zou het goed laten controleren en idd bespreken met je verloskundige.

2 jaar geleden

Ik neem deze keer gewoon vast regelmatig roosvicee ferro. Vorige keer heb ik mijn lage ijzer daar zelfs wat mee op kunnen krikken aan het eind van de zwangerschap.

2 jaar geleden

Ik slik ijzer bisglycinaat. Ijzer is aan de lage kant, maar geen bloedarmoede. Ik doe dit om het ijzer goed op peil te houden, dan is het risico op klachten na de bevalling wat minder groot. Tijdens mijn vorige zwangerschap slikte ik het ook de laatste weken (kwam er toen pas later achter dat t laag was). Ik verloor 800cc bloed bij de bevalling, maar voelde me toch heel prima na de bevalling. Niet duizelig, was snel weer op de been, borstvoeding kwam goed op gang. Dus ik dacht, in overleg met de verloskundige, dat dit wel slim was :-)

2 jaar geleden

Ijzer kun je trouwens ook via voeding makkelijk binnen krijgen. Check de pagina van t voedingscentrum maar eens.

2 jaar geleden

Reactie op Karen86

Ijzer kun je trouwens ook via voeding makkelijk binnen krijgen. Check de pa ...
Normaal gesproken absoluut, maar bij mij kelderde de waarde toch tijdens mijn zwangerschap, dus dan is een beetje extra wel fijn. Maar ook eet ik weer extra groente en bijvoorbeeld linzen en appelstroop met veel ijzer 馃挭

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

Normaal gesproken absoluut, maar bij mij kelderde de waarde toch tijdens mi ...
Alle beetje helpen uiteindelijk toch :-)

2 jaar geleden

Reactie op Karen86

Alle beetje helpen uiteindelijk toch :-)
Precies!