10 Reacties

3 jaar geleden

Boven de 1.0 betekend dat je de antistoffen in je lichaam hebt, dit betekend dat je hiermee besmet bent geweest of nog steeds mee besmet bent. Je gyn zal je hier denk ik meer over vertellen? Dit is wat ik iig op internet erover kon vinden

3 jaar geleden

Reactie op HCR.

Boven de 1.0 betekend dat je de antistoffen in je lichaam hebt, dit beteken ...
De antistoffen blijven trouwens 4-6 maanden na besmetting aanwezig dus rond deze periode zou je ook besmet moeten zijn.

3 jaar geleden

Ik stuur alleen door wat ik erover kan vinden! Ik weet niet of dit op jou ook van toepassing is. Misschien de spoedlijn van je verloskundige bellen als je je erg druk hierover maakt?

3 jaar geleden

Stonden er referentiewaardes?

3 jaar geleden

Reactie op HCR.

Stonden er referentiewaardes?
Ja er staat: 0,85-1,0:grijze zonne en dan er onder: >1.0:positief

3 jaar geleden

Ja er staat: 0,85-1,0:grijze zonne en dan er onder: >1.0:positief
Ja dan zou ik idd contact opnemen met je gyn, misschien kan zij je er meer over vertellen. Het is minimaal boven de 1.0 dus misschien val je nog binnen de waardes

3 jaar geleden

Ik heb afgelopen jaar een CMV infectie doorgemaakt en er zijn twee waarden van belang:igM en igG. Als ik het goed herinner is igG je langdurige antistoffen voor CMV (dit stijgt over de eerste weken als je voor het eerst de infectie mee maakt of is al hoog als je de infectie eerder heb gehad). De igM geeft aan of je een actieve infectie meemaakt of wordt geheractiveerd (dit kan tot 3/6 maanden in je bloed aanwezig blijven). Ik moest na mijn eerste positieve test een tweede test doen 1/2weken later, omdat ze hieraan kunnen zien of je voor het eerst de infectie doormaakt of het een heractievatie van het virus was (laatste is veel minder groot risico voor je baby).

3 jaar geleden

Reactie op Christine*

Ik heb afgelopen jaar een CMV infectie doorgemaakt en er zijn twee waarden ...
Dit is ook hoe ik het begreep, dat je igm waarde een acute besmetting is en de igg zegt je over of je het ooit al hebt meegemaakt.