17 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter heeft ook eczeem (in haar halsje) en wij hebben op advies van de ha 1 week hydrocortizon gesmeerd, dat is hormoonzalf maar laagste dosis. Dit mocht 1xper dag. Daarnaast smeerde ik Lanette (ook vet, iets minder dik dan Cetomagrol) 2x per dsg. Na 3 dagen was het zo goed als weg en hebben we de hydrocortizon niet meer gebruikt. Lanette doe ik 1x per dag omdat ze het ook lekker vindt om ingesmeerd te worden. Ik zou vragen of je iets anders mag. Ik wilde ook geen hormoonzalf maar had wel snel resultaat en nu is het al 7/8 weken weg.
2 jaar geleden
Reactie op Anouk1994x
Onze dochter heeft ook eczeem (in haar halsje) en wij hebben op advies van ...
Sorry, is hydrocortison, niet met een z.
2 jaar geleden
Reactie op toetjedvt
Dat is fijn om te horen! Had ze ook last van krabben/vegen? En is dat ook g ...
Ja en ze vond het niet fijn als ik eraan zat ook. Krabde zichzelf regelmatig!
2 jaar geleden
Hey! Bij mijn dochter ziet het er precies hetzelfde uit. (Ook eczeem over het gehele lijfje) De huisarts gaf aan dat het berg icm eczeem is. Ik heb de lichtste hormoonzalf gekregen welke ik in combinatie met vette zalven (ik heb koelzalf en vaseline lanette) moet smeren. De combi van hormoonzalf + vette zalf helpt super goed hier! Misschien is de creme die je nu gebruikt dus net niet voldoende? Succes!
2 jaar geleden
Reactie op toetjedvt
Precies! Daarom ben ik ook zo terughoudend met het smeren ervan
Snap ik heel goed! Ik zou iets anders vragen. Ik heb het gekregen toen m’n dochter 6/7 weken was 🤷🏼♀️ en ze is nu 13 wkn.
2 jaar geleden
Wat sneu! Mijn zoontje had iets berg ik heb dit behandeld met babyolie iedere avond voor het slapen gaan insmeren. Kan ook vaker op de dag natuurlijk. Misschien kun je dat nog proberen, is zacht voor de huid en kan volgensmij weinig kwaad! Succes hopelijk knapt haar hoofdje gauw wat op
2 jaar geleden
Reactie op BodineLianne
Wat sneu! Mijn zoontje had iets berg ik heb dit behandeld met babyolie iede ...
Ja ze heeft ook nog eens berg maar dat is wel onder controle. Dat smeren we idd in met babyolie en de volgende dag is dat ook weer zo goed als weg. Alleen bij haar voorhoofd bleef ze echt die ruwheid maar ook roodheid houden
2 jaar geleden
Reactie op toetjedvt
Ja ze heeft ook nog eens berg maar dat is wel onder controle. Dat smeren we ...
Ah snap ik! Hopelijk kan je een lichte hormoonzalf krijgen zoals hieronder genoemd en werkt dit i.c.m. vette zalven. Beterschap voor je dochterje 🤎
2 jaar geleden
Wij hebben een shampoo variant voor 2x per week in bad. Ook een kindje met een heeeeele droge hoofdhuid. Hier lijkt het een stuk rustiger erdoor geworden. We doen nadat we de shampoo hebben gebruikt en elke nacht de vette zalf van leenaarts erop, helpt ook vooral voor de jeuk. Elke ochtend smeer in zijn voorhoofd in met de cetamacrogol zalf. We hebben het hiermee nu goed rustig gekregen. Blijft aan de droge kant maar niet meer zoveel jeuk en last ervan. Ons zoontje bleef z'n hoofdje maar op en neer wrijven op zijn matrasje als hij jeuk had.
2 jaar geleden
De ketan
ketoconazol wordt trouwens gewoon vaker voorgeschreven voor eczeem, dat is niet ongebruikelijk!
2 jaar geleden
Ik heb zelf ketoconazol shampoo voorgeschreven gekregen door de dermatoloog om hoofdhuideczeem onder controle te houden. Anti-schimmelmiddelen worden vaak gebruikt om eczeem tegen te gaan. Hormoonzalf e.d. werkt ook en klinkt voor ons wellicht logischer tegen eczeem, maar is veel heftiger en dus niet altijd nodig. Ik zou dus zeker de ketoconazol gewoon eens proberen.
2 jaar geleden
Ik zou zeker wel met hormoonzalf gaan smeren. Mijn dochter van inmiddels 3 jaar heeft flink eczeem en de dermatoloog zei altijd dat actief eczeem veel meer nadelen heeft dan de hormoonzalf. Je kunt het beter kort en sterk behandelen dan steeds een beetje aanmodderen. Zou dus zeker terug naar de huisarts om hydrocortison vragen en als dat onvoldoende werkt zelfs sterker, of als je huisarts er weinig ervaring mee heeft dan een verwijzing naar de dermatoloog vragen. Succes!