4 Reacties

10 uur geleden

Niet op deze momenten, maar luier verschonen is zeg maar echt een uitdaging momenteel 😅 Ik weet dat je niet om tips vroeg, maar ik doe het toch even: ondertitelen. Dus iets zeggen in de trand van "Ik merk dat je boos bent" en dan gevolgd door iets als "En boos zijn mag, maar xxx (slaan, schoppen, schreeuwen, whatever) niet." Vooral voor later belangrijk, want daardoor leren ze hun emoties herkennen, benoemen en weten ze wat ze dan wel en niet mogen

10 uur geleden

Reactie op Esmée87

Niet op deze momenten, maar luier verschonen is zeg maar echt een uitdaging ...
Dat is een goede tip ja! We zijn aan het oefenen met emoties “teleurgesteld, verdrietig, boos, blij, verrast, etc”. Ze gilt nu heel hard “booooooooooos” als we dus bijvoorbeeld ergens weg gaan waar ze wilt blijven 🤣

9 uur geleden

Ja herkennen wij heel erg hier thuis! Sinds hij 2 is geworden is niets goed meer. Vaak boos en chago. Wilt ook vaak gewoon in bed liggen met zn speen en knuffel, hij roept dan “boveee bedje bedje” 😅. Geen idee wat het is, zal wel een soort sprong zijn.

9 uur geleden

Absoluut herkenbaar! Onze peuter is soms echt niet gezellig. Vandaag ook weer. Ben uit pure wanhoop gaan wandelen met deze vrieskou en hem laten fietsen op z'n loopfiets. Nu speelt hij nog even buiten. Laat maar razen en koud worden. Vanmiddag geen dutje gedaan door z'n woedeaanval, dus door dezs energie vanavond maar vroeg op bed 🤪