9 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb vorig jaar met long-covid 4/5e jaar (deels) in de ziektewet gezeten. Nu door mijn zwangerschap sinds een maand opnieuw in de ziektewet en dit gaat zo zijn tot einde zwangerschap. Mocht ik wel wat werkzaamheden kunnen doen krijg ik die uitbetaald maar de rest valt terug op ziektewet. Ik zou inderdaad ook even kijken naar een bedrijfsarts, maar aangezien je nog maar 5 weken werkt bij deze werkgever twijfel ik hoe snel ze je kunnen zien! Wanneer je contract niet verlengd wordt, ga je ziek uit dienst en word je volledig overgenomen door het UVW. Die pakken dan re-integratie op en kijken samen met jou hoe en wat je verder kan doen.

2 jaar geleden
Ik heb me momenteel ook ziekgemeld wegens de vermoeidheid en duizelingen.. ik ben momenteel ook 20 weken zwanger en werk ook in de kinderopvang, dus ik snap helemaal wat je bedoelt! Ons werk is niet makkelijk en best pittig, laatstaan tijdens een zwangerschap, zolang jij je niet goed genoeg voelt om te werken zou ik in de ziektewet blijven. Hooguit in overleg met de bedrijfsarts dat je wat uren kunt opbouwen voor zover mogelijk. Je bent een nieuw leven aan het maken/creeëren en daar komen dit soort dingen soms helaas bij kijken. Wil niet zeggen dat dat nog duurt tot het einde van je zwangerschap, maar niemand kan jou vertellen wanneer en of de klachten zullen stoppen…. Denk vooral nu om jezelf en de kleine in jouw buik. Bekijk per dag per situatie hoe je je voelt en pas echt wanneer het beter gaat, weer aan het werk, tot die tijd, denk om jezelf

2 jaar geleden
Je kunt het beste met de bedrijfsarts gaan praten, hij of zij bepaald in overleg met jou wat het traject zal worden.

2 jaar geleden
Ik zit ook in de ziektewet vanwege vermoeidheidsklachten, werk wel tot 15u. Had deze week iemand van het UWV aan de lijn en die gaf aan dat ze over t algemeen na 20 weken geen contact meer opnemen, omdat zwangerschapsklachten eerder toenemen dan afnemen. Dat zou inhouden dat ik in principe tot t eind v m’n zwangerschap in de ziektewet zit (tenzij t voor die tijd beter gaat, wat ik wel hoop haha).

2 jaar geleden
Je moet dan in gesprek met arbo arts en die gaat samen met jou kijken naar aangepaste werkzaamheden/tijden als je contract dan afloopt ga je ziek uit dienst en dus volledig de ziektewet in

2 jaar geleden
Reactie op Sudarime
Dankjewel voor je reactie ! Fijn om te lezen dat er iemand dezelfde dingen ...
Dat is zeker waar! Fijn om dan even iemand te treffen uit dezelfde ‘werkomgeving’. Denk aan jezelf en je kleine wondertje🍀