22 Reacties
2 jaar geleden
Wij rijden een renault scenic ouder model daar past zoiezo een kinderwagen in
2 jaar geleden
Wij hebben een fort fiesta uit 2010 voor 4/5 duizend via marktplaats. Hele fijne auto!
Ik raad je wel echt aan om te zorgen dat de auto ook achterdeuren heeft. Wij hadden hiervoor een mega mooie fijne auto maar had helaas geen achterdeuren. Was echt een drama met de maxicosi en super onveilig mocht er iets gebeuren.
De kinderwagen past prima in de achterbak en boodschappen tassen passen er eventueel ook bij, maar die zetten we meestal op de achterbank
2 jaar geleden
Ik zelf heb een Skoda Fabia en mijn vriend een Peugeot 307 station ofso iets.. beide hebben genoeg ruimte.
2 jaar geleden
Volkswagen Up. Ook een kleine auto, maar onze Bugaboo Fox ging er met gemak in. We gaan nu na 2jr pas voor een grotere auto, omdat een twee kindje onderweg is. De Up was groot genoeg al die tijd.
2 jaar geleden
Wij rijden in een Seat Leon station. Niet een hele grote achterbak maar goed het past.
2 jaar geleden
Peugeot 207. Voor algemeen gebruik gaat het op zich prima.
Toen we vorig jaar op vakantie gingen paste het allemaal net (moet wel zeggen dat we ook nog 2 bananendozen met boeken mee hadden). Maar met een tweede gaat dit wel krap worden. Dus als we volgend jaar op vakantie gaan nemen we geen kinderwagen/buggy mee. Dus moet de baby toch wel kunnen zitten 🙈
2 jaar geleden
Nu nog een Mercedes gla, maar ga naar een grotere hogere versie 😊 onze hond moet ook nog mee als we weg gaan 😊
2 jaar geleden
Reactie op Aiko
In vrijwel alle auto’s past een kinderwagen. Hangt af van de kinderwagen, h ...
Nou, je hebt passen en "passen" hè 😉 Wij hebben een Matiz, maar daar past de wagen dus, zelfs niet uit elkaar en helemaal ingeklapt, niet in de kofferbak.
Nu de tweede op komst ik zijn we aan het kijken naar een Citroën Picasso of Berlingo. Zijn niet perse gigantische wagens, maar wel lekker hoor en ruim opgezet.
2 jaar geleden
Reactie op ncvb
Wij hebben mijn fiat 500 ingeruild voor een Peugeot 308 station. Daar rijdt ...
Niet bedoeld als kritiek, maar je verhaal (er komt een nieuwe auto, de kleinere schuift door naar jou, de grotere is voor hem) doet me denken aan een gezin dat ik ken dat het omgedraaid heeft, en vond het wel een eye-opener.
Ze hebben een wat traditionelere rollenverdeling, waarbij de vrouw deeltijd werkt en het meeste van het huishouden/kinderafspraken doet. Hij rijdt in het kleine wagentje, want die staat de hele dag bij de zaak op de parkeerplaats, zij rijdt de grote bak waar genoeg plek is voor kinderen boodschappen etc.
Overigens heb ik ook een grotere auto dan mijn vriend, maar wij kopen elk onze eigen en hebben andere prioriteiten. (Ik: auto als werktuig, bv om schuttingdelen of rolstoelen te versjouwen, hij: Japanse degelijkheid)
2 jaar geleden
Reactie op Leake
Niet bedoeld als kritiek, maar je verhaal (er komt een nieuwe auto, de klei ...
Jaa dat zou ik inderdaad logisch vinden als onze rolverdeling anders zou zijn, maar wij hebben geen traditionele rolverdeling 😋 wij doen werken, het huishouden en de kinderafsprak zo goed als 50/50. Daarnaast heb ik 7 jaar in een klein autootje gereden, waardoor ik de overgang naar een Citroën c3 al enorm vond 🤣 heeft niks te maken met dat de grotere voor hem is, maar dat ik liever in een kleinere auto rij. Maar ieder z’n ding natuurlijk haha
2 jaar geleden
Wij hebben een Renault talisman estate, deze is wel vrij groot maar wij hebben vaak de hond mee dus moet de kinderwagen tussen de achterbank en bijrijder stoel en dat past prima. Dadelijk met de 2e zal de hond want minder vaak mee kunnen omdat we dan de kofferbak nodig hebben voor de kinderwagen en buggy..
2 jaar geleden
Wij rijden in een kia picanto. Dat gaat nu prima. Met de reiswieg van de kinderwagen was het soms wat krap als de hond (middelmaat) ook mee ging en een boodschappentas ofzo. En met de maxicosi zat de bijrijder voor wat krap.
We gaan nu wel kijken naar een grotere auto omdat er een tweede kindje komt. Dat past gewoon niet meer.
Misschien nog even afwachten of t echt niet past in de huidige auto?