15 Reacties

2 jaar geleden

Een babynestje is zeker niet nodig! Alleen handig 😊

2 jaar geleden

Het is echt een 'extraatje', in principe niet nodig, maar het geeft je kind in het begin wel een stukje extra geborgen gevoel! En het is handig om mee te nemen als je ergens op visite gaat, dan heb je altijd een plekje voor je kind om te liggen

2 jaar geleden

Als je een Voedingskussen hebt kan je deze dubbel doen met een hoes van het verschoon kussen eromheen dan heb je een baby nestje :) zorg wel dat het strak is en de baby er niet tussen kan komen

2 jaar geleden

Nee hoor! Je kan ook van een voedingskussen met een aankleedkussenhoes er overheen een soort nestje maken. Dat vonden wij fijner dan het babynestje zelf.

2 jaar geleden

En als je er toch eentje wil zijn ze vast ook goedkoop op Vinted! Dan heb je t gwn als extra

2 jaar geleden

Heb er nooit één gehad bij onze eerste en ook niet gemist. Dus ik zeg: nee, niet nodig. Bovendien: "Kinderveiligheid.nl raadt het gebruik van een babynestje af in het ouderlijk bed, de wieg of het ledikant. De opstaande zachte randen vormen een risico. Zodra je baby kan omrollen, bestaat de kans dat hij met het gezichtje tegen het kussenachtige materiaal aankomt, waardoor de ademhaling belemmerd wordt."

2 jaar geleden

Niet nodig, maar ik vind ze ideaal!. In het begin zijn ze nog zo klein in een grote box. Of om er even bij te leggen op de bank. Verder legden we onze dochter aan het einde van de nacht nog wel eens tussen ons in in het babynestje (vonden wij veiliger, op onze dekens en voorkomt dat je als ouders niet op/tegen je kindje aan gaat liggen). Zo sliep zij verder omdat ze graag bij ons wilde zijn. Vanaf 3/4 maand wel opletten geblazen ivm beweeglijkheid/omrollen.

2 jaar geleden

Ons babynestje is nu twee jaar aan het verstoffen... Wij legde de kleine altijd in de box, waar we een matrasje in hadden. Het idee was eerst om het nestje op de bank te doen, maar het was veel leuker om de kleine op ons te leggen. 😄

2 jaar geleden

Nee niet nodig. Ik vond het persoonlijk wel knus, ze lag dan overdag op de bank naast ons met een dekentje eroverheen. Altijd onder toezicht overigens!

2 jaar geleden

Niet nodig maar ik heb hem wel veel gebruikt! Ik nam het babynestje ook mee naar bijvoorbeeld mijn ouders etc dan kon ik hem naast mij op de bank leggen. Veder gebruikte ik hem ook in de box hij sliep er dan veel in de eerste weken. Ik heb er eentje van Doomoo, die heeft waar het hoofdje ligt aan de zijkanten en onderkant ademende stof zodat mochten ze perongeluk draaien stikken ze niet ☺️

2 jaar geleden

Ik heb het voedingskussen met een aankleedkussenhoes gebruikt onder toezicht om echt kleine op te leggen. Geen babynestje gehad en ook niet gemist.

2 jaar geleden

Niet per se nodig maar onze dochter heeft de eerste 2 maanden er veel in geslapen. Wel overdag onder toezicht van ons. Wij namen het nestje ook wel eens mee naar familie. Dan hoefde we niet een hele kinderwagen mee te nemen.

2 jaar geleden

Niet gehad en niet gemist, wij hebben (toevallig) een extra boxkleed en die ging mee naar bijvoorbeeld mijn schoonouders.

2 jaar geleden

Wij konden bij onze eerste niet zonder, maar hebben de box nauwelijks gebruikt. We hadden haar altijd of in de wagen of in het nestje bij ons op de bank.

2 jaar geleden

Heel eerlijk, wij hebben echt niet zonder gekund. Maandenlang gebruikt. En inmiddels slaapt ze met de vlecht van het babynestje voor de geborgenheid. Ze slaapt sinds enkele weken niet meer bij ons in bed maar in haar eigen bedje. Dus de vlecht geeft dan toch de warmte die ze nodig heeft. Voor baby 2 hebben we nu ook weer hetzelfde nestje aangeschaft. Vond hem ook handig om mee te nemen op vakantie afgelopen zomer, en als we op bezoek gingen. We hebben dat nestje van babyluxury die je dus uit elkaar kunt halen https://baby-luxury.nl/product-category/babynestjes/