8 Reacties

één maand geleden

Héél herkenbaar! 😅

één maand geleden

Ik volg. Ons meisje (bijna 7 maanden) kruipt nog niet vooruit, maar gaat in de achteruit. En sindsdien ook onrustig in de nacht. Het speentje uit-speentje in verhaal is mega herkenbaar. Ze huilt in haar slaap als de speen uitvalt sinds kort en dan snel opstaan om speentje weer te geven. Zodra dat gedaan is, stopt het huilen in haar slaap. Geen idee wat ertegen te doen..

één maand geleden

Hier ook heel herkenbaar tot het moment dat hij zelf de speen kon pakken. Hij is nu 7 maanden en kan sinds een week of 2 echt goed zijn speentje terug vinden en in doen. Hij gaat nu echt eerst zelf “op zoek” en pas als het dan niet lukt begint hij te jammeren. Wij hebben overdag heel veel geoefend door hem de speen aan te geven en zelf in te laten doen waardoor hij dat nu al heel vroeg zelf kan.

één maand geleden

Reactie op Billy94

Ik volg. Ons meisje (bijna 7 maanden) kruipt nog niet vooruit, maar gaat in ...
Lastig is dat hé. Heeft jullie dochter al tandjes? Wij hebben namelijk ook het vermoeden dat ons zoontje daar last van heeft. Overdag kauwt hij als een dolle op alles, zelfs z'n duim.

één maand geleden

Reactie op Sabineee

Hier ook heel herkenbaar tot het moment dat hij zelf de speen kon pakken. H ...
Dat is wel een goede. Die van ons kan z'n speentje zelf al in doen, maar misschien moeten we er eentje extra in bed leggen zodat hij er altijd eentje kan vinden

één maand geleden

Reactie op Susanhop

Dat is wel een goede. Die van ons kan z'n speentje zelf al in doen, maar mi ...
Ja wij hebben ook Glow in the dark spenen, helpt hier goed! Speendoekje wordt ook vaak geadviseerd maar dat werkte hier juist tegen..

één maand geleden

Wij hebben een zoontje die geen speen wil, een vloek maar ook een zegen als ik het zo hoor. Ik heb een vriendin met een wat ouder kindje, maar die heeft haar kindje destijds relatief snel “geleerd” om zelf de speen weer in te doen. En zij had altijd een stuk of 5 speentjes in het bedje van haar dochter liggen. Geen idee of dat werkt hoor, maar haar dochter mepte wel eens speentjes uit het bedje of kon het speentje niet zo snel vinden, waardoor je er zelf dan uit moet. Met meerdere speentjes in bed is die kans misschien wat kleiner? Overigens werd hier toen mijn zoontje met 11 weken oud in het ziekenhuis lag, een hydrofiel doekje (spuugdoekje formaat, zo’n kleintje dus) aan zijn speentje gemaakt maar helaas werkte dat bij ons niet—> al accepteerde zoontje eigenlijk nooit echt een speentje dus misschien voor jullie nog een optie? Een andere optie kan natuurlijk ook zijn om (evt cold turkey) te stoppen met de speen of er een knuffeltje oid voor in de plaats te doen. Maar verder is het heel herkenbaar hoor. Mijn zoontje begon ook net door te slapen zonder droomvoeding, 4 heerlijke nachten gehad waarin we konden bijtanken en nu is het al weken drama. Vaak wakker ‘s nachts . Al lijkt hij niet perse wakker maar huilt/jammert hij wel. En onze dag begint vaak al tegen 05:00, echt ellende. Dus stiekem zoek ik ook nog naar de gouden tip haha!

één maand geleden

Reactie op Susanhop

Lastig is dat hé. Heeft jullie dochter al tandjes? Wij hebben namelijk ook ...
Nee nog geen tandjes, maar zie ze wel heel goed onder haar tandvlees. Ik denk dat vanalles meespeelt nu, meer willen dan ze kan (kruipen), rechtop zitten, meer vaste voeding, tandjes… we gaan maar weer lekker mee in deze fase…