14 Reacties

vorig jaar

Gepureerde tomaten + ei, beetje menemen (turks gerecht) idee

vorig jaar

Ik gebruik de schema van mama roos en doe tw ook een visje erdoor of een stuk vlees. Inprincipe vind die alles wel lekker

vorig jaar

Gepureerde gestoomde of geroosterde groenten smeu茂g gemaakt met boter als saus voor bij orzo.
Zoeteaardappel, gehakt, mango stukjes en wat pasta of rijst. Gepureerd, vindt hij heerlijk. Alles waar ik wat fruit door doe.. appel of mango, zoet 馃ぃ

vorig jaar

Een omeletje bakken en in reepjes geven, langwerpige stukken courgette bakken in roomboter tot het zacht is en zo uit het vuistje geven, zoete aardappel poffen in de airfryer en dan kan je de binnenkant zo uitlepelen, avocado geprakt, banaantje geprakt op een broodje, stukjes pasta (evt in tomatensaus). Maar die van mij houdt niet echt van gladgepureerde hapjes dus daar heb ik geen receptjes voor. Succes!

vorig jaar

Ben je op zoek naar stukjes of gepureerd?

vorig jaar

Reactie op EllaNaz

Een omeletje bakken en in reepjes geven, langwerpige stukken courgette bakk ...
In aanvulling hier op; wentelteefjes zonder suiker

vorig jaar

Ik gebruik de app Happje voor recepten. Bijna elk recept is een hier een hit (zolang er geen zalm in zit).

vorig jaar

Heel eerlijk, ik geef gewoon wat ik zelf ook eet als avondeten en dat gaat eigenlijk heel goed 馃檲Pasta zalm, erwtensoep, lasagne, paella, risotto, stamppot, ...ik haal het voor hem meestal door de blender, maar soms hou ik het ook bij prakken. Ik heb wel eens de babyrecepten geprobeerd maar dat was hier meestal ook geen hit 馃槄 (en ook veel werk voor mij馃檲)

vorig jaar

Reactie op Mamamama96

Ben je op zoek naar stukjes of gepureerd?
Naar stukjes!

vorig jaar

Bananenpannenkoekjes. - banaan -2 eieren - beetje bloem - kaneel

vorig jaar

Pasta met tomatensaus. - fusilli - tomaat - beetje ui - heel klein mini beetje knoflook - basilicum Fusilli koken. Tomaat, uit, knoflook en basilicum samen bakken. De saus in de blender en daarna over de pasta.

vorig jaar

Wij hebben porties pastasaus in de vriezer van tomaat, paprika en courgette met wat Italiaanse kruiden (zonder zout). Aardappel, groenten, vlees eet ze bij ons met de pot mee (alleen kipfilet of mager rundergehakt, in kleine porties uit de vriezer). En verder hebben we gewoon diepvries groenten (bijvoorbeeld Pompoen, broccoliroosjes, erwtjes) wat we met rijst/couscous en kipfilet doen. Is allemaal niet zo veel werk :)

vorig jaar

Banaan ei pannenkoekjes. 1 banaan, 1 ei, klutsen, bakken. Ze vond het smullen! De helft was goed geweest voor haar. Zo konden wij zelf pannenkoeken eten 馃槃 ( baby heeft nog geen koemelk op)