10 Reacties

2 jaar geleden
Je stelt je zeker niet aan! Je man moet maar even in zn sop gaar koken en nadenken waaróm jij het niet kan. Dat is hartstikke belangrijk. En met wat voorbereiding dingen kun je heus wel helpen maar het schilderen zelf mag hij doen! Jij doet weer andere dingen. Hou maar even voet bij stuk zou ik zeggen 😊

2 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet voelen hoe jij jezelf voelt en hoe ver je al bent in de zwangerschap. Maar omdat ik meer ‘vrije tijd’ heb heb ik zelf het grootste gedeelte van het kamertje gedaan. Ik heb geschuurd geverfd enzenzenz…. Maar voor mij was dit prima te doen. Sommige dagen echt wel een beetje veel maar alles is me wel gelukt en ben nu wel extra trots 💪🏻 maar je moet vooral doen wat jezelf lukt en waar je toe in staat bent. Dit kan niemand anders voor jou voelen.

2 jaar geleden
Reactie op kayleighvanboxel
Ik kan natuurlijk niet voelen hoe jij jezelf voelt en hoe ver je al bent in ...
Ik ben nu 24 weken! Ik ben 1 dag in de week meer vrij dan mijn partner. Maar dan heb ik natuurlijk wel onze dochter van 2,5😅 dus dan komt het er ook niet van.

2 jaar geleden
Ha nee please je stelt je niet aan 😄
Die van mij is blij als ik hem wat opdrachten geef, want hij kan de baby (en de lichamelijke ongemakken soms) niet in mijn plaats dragen.
Vind het niet meer dan logisch dat hij op zijn manier dan ook zijn steentje bijdraagt.
Volgens mij verf je trouwens best niet zelf, die dampen lijken me niet zo gezond om nu in te ademen. Ale ja, zeker nu niet.

2 jaar geleden
Volgens mij gaat het meer om dampen van verf op terpentine basis. Dat gebruik je vaak voor kozijnen, deuren enz. Maar tex voor op de muur is dat over het algemeen niet. Dus waarschijnlijk kunnen de dampen geen kwaad maar je moet natuurlijk wel opletten met de bewegingen (reiken, bukken, enz). Als je last van je bekken hebt ook echt opletten.

2 jaar geleden
Je stelt je niet aan, anderzijds had je voorafgaand er wel over kunnen afstemmen met hem. Mijn man zou ook vastlopen, hoe logisch het ook is. Hij voelt zich dan wat overvallen. Beetje mannen eigen, denk ik.
Ik ga overigens ook meeste zelf doen, dit heb ik de vorige zwangerschap ook gedaan. Ik regel oppas en ga dan met m’n man de kamer schilderen. Maar ook heel begrijpelijk als je dit niet doet hoor. Wellicht even opnieuw met m over hebben en hand in eigen boezem steken dat je zelf ook vooraf had moeten afstemmen?

MOD
2 jaar geleden
Je stelt je zeker niet aan, maar ik denk dat dit een communicatie dingetje is? Hebben jullie het überhaupt besproken en heeft ie weleens eerder geverfd/behangen?
Met name behangen is iets wat je niet zomaar doet (vooral met een patroon). Wellicht samen doen (verf op waterbasis mag gewoon) of hij met een vriend/familielid?
Wij gaan het samen doen, maar hebben ook alles samen uitgezocht en besproken wanneer we het gaan doen enzo. Vond het de vorige keer zo leuk dat samen schilderen ☺️

2 jaar geleden
Reactie op Babydekker#2
Ik ben nu 24 weken! Ik ben 1 dag in de week meer vrij dan mijn partner. Maa ...
Snap ik helemaal! Dan gewoon op je strepen blijven staan en je man het werk laten doen 💪🏻 je doet al genoeg 🥰

2 jaar geleden
Ik denk dat dit een communicatie dingetje is + sommige mannen zien niet echt in dat zij sommige taken nu echt moeten overnemen. Gelukkig reageert mijn man er altijd wel heel lief op of zegt dan juist: nee dit mag jij echt niet doen, dit doe ik wel!
Volgende week komen de meubels binnen voor de babykamer. Ik wilde dat samen met hem in elkaar zetten 😂 nou dat mag niet hoor, ik moet maar gewoon gezellig gaan zwemmen met m’n moeder!

2 jaar geleden
Nee sorry ik heb een man die niet stil kan zitten en het liefst weken geleden al was begonnen met klussen.
Ik bedenk wat ik wil, verf en behang etc en we halen het samen en hij gaat aan de slag terwijl ik onze dochter van 2 vermaak.
Maar als je niet zo'n klusser bent, snap ik dat het hem misschien wat rauw op z'n dak valt ofzo, maar ik vind wel dat het normaal is dat hij dat doet (eventueel met jouw hulp)