5 Reacties
21 dagen geleden
Zolang ze niet te hard aankomt, zal de hoeveelheid eten gewoon bij haar passen. Hoeveel geef je haar?
Ik ben jaloers, wij moeten alles erin tricken zegmaar. Hooguit de eerste 1 tot 3 happen gaan soepel. En het enige dat hij zelf eet zijn cracottes.
Maar, geef anders eens meer en kijk wanneer ze stopt.
21 dagen geleden
Het ene kind geeft dat duidelijker aan dat het andere is mijn eigen ervaring. Oudste was dat moelijker toen hij baby was en vroeg ik mij wel eens hetzelfde af, maar nu als peuter stopt hij heel netjes wanneer hij genoeg gehad heeft. De jongste geeft het nu al goed aan (stopt zelf, weigert, duwt weg etc.)
Je zegt dat je voor je gevoel best veel geeft - weet je ook hoeveel dat is? Misschien valt het namelijk ook best mee en past de hoeveelheid gewoon bij haar, ook dat verschilt per kindje.
19 dagen geleden
Ik hou qua hoeveelheden de richtlijnen aan die in de GroeiGids van CB staan. Maar ze eet dus veel meer dan dat. Ze eet ook echt alles, en wil alles proberen wat wij eten.
Het enige waar ik mij soms zorgen over maak is dat ze dus geen rem heeft. Maar ik weet ook wel dat wij hier ontzettend veel geluk mee hebben en het elk moment kan veranderen.
19 dagen geleden
Reactie op LizaSil
Ik hou qua hoeveelheden de richtlijnen aan die in de GroeiGids van CB staan ...
Die groeigids vind ik de hoeveelheid overdag echt weinig een de avond dan ineens heel veel. Hier wordt overdag meer gegeten en in de avond misschien maar de helft.
Ik zou vooral echt naar je kindje kijken en hoe ze groeit. Je kan in het gewicht topic hier ook ziet dat kindjes van nu ongeveer 1 tussen de 8 en 12 kilo zijn dus de voedingsbehoefte is gewoon ook niet voor al die kindjes gelijk. Het is maar een richtlijn. Zo lang ze niet ineens met haar gewicht van haar lijn af groeit, gaat het goed!
18 dagen geleden
Ik maakte mij hier ook zorgen om. Ook om zijn drinken. 1,5 liter op een dag dronk hij plots. Aan de bel getrokken en welja natuurlijk dronk meneer opeens zijn fles niet meer helemaal leeg. Haha toeval? Wij denken een groeispurt.
Borden die gaan ook goed erin. Hij geeft wel aan dat hij genoeg heeft. Dit doet hij door het dan uit te spugen. It zij. Mond te halen en ermee willen spelen.
Dan weet ik dat die genoeg heeft gehad.