22 Reacties

vorige maand
Leuk topic!
Ons zoontje is een drukte maker en heel erg snel in zijn grove motoriek. Vanmiddag klom hij lachend de glijbaan op, ging boven op zitten en gleed zo naar beneden. Ik vind dit best bizar voor met 15 maanden. Onze dochter zette haar eerste stapjes pas met 15 maanden.
Ook merk ik dat ons zoontje met zijn karakter heel anders is dan ons allemaal. Ik kan met praten vrij aanwezig zijn en mijn man is heel stil. Maar als kind waren we allebei rustig en konden we goed stil zitten. Dochter heeft dit precies zo maar ons zoontje kan niet 1 seconde stil zitten haha.
Verder merk ik wel dat hij 0 geduld heeft net als ik hahaha.

vorige maand
Reactie op H0bbezak
Leuk topic!
Ons zoontje is een drukte maker en heel erg snel in zijn grove ...
Jaa die glijbaan! Dat doet mijn zoontje ook 😅 Sterker nog: hij kon zelfstandig 2 verschillende glijbanen de baas nog vóór hij los kon lopen, haha. Dat kon ik dus idd écht niet vroeger. Wat grappig om te lezen.

vorige maand
Hier een meisje die op vreemde plaatsen en bij vreemde mensen echt de kat uit de boom kijkt, lijkt ontzettend op m’n man vroeger, hij was een heel rustig kindje. Ik daaarin tegen vrij aanwezig, actief, levendig haha. Maar dit zie ik ook bij haar terug als ze in een voor haar veilige omgeving is met familie en goede vrienden om zich heen, dan durft ze helemaal zichzelf te zijn en dan zie ik echt mezelf als kind. Ook heeft ze redelijk wat temperament en word elke dag weer geconfronteerd met hoe ik was als kindje. Mijn ouders zeggen dat ze ontzettend op mij lijkt! Helaas leven de ouders van mijn ma niet meer dus kan niet aan hun vragen hoe mijn man precies was vroeger, dat mis ik soms wel ❣️

vorige maand
Reactie op SS21-1
Hier een meisje die op vreemde plaatsen en bij vreemde mensen echt de kat u ...
Grappig, ons zoontje is ook super extravert. Hij loopt naar wild vreemde mensen toe en steekt zijn armpjes in de lucht om opgetild te worden. Dit had en heeft onze oudste totaaaaal niet. Zij was overal bangig voor en verlegen voor. Zo’n verschil haha

vorige maand
Leuk topic!
Ik ga even verder waar we waren. Ik ben dus zelf helemaal niet meer verlegen nu. Ik hou gewoon van rust en heb geen zin in energie steken in mensen waar ik verder niks mee heb.
Qua karakter met 2 kinderen. Onze kinderen lijken in niks op elkaar. Alleen dat ze rete snel en bijdehant zijn en een waanzinnig temperament hebben. Dat vonden we al van onze dochter, maar ons zoontje is nog veel erger.
Hij is nu wakker, ik type later verder! 😆

vorige maand
Ons zoontje van 15 maanden is erg ondernemend en is die ook al echt vandaag het begin. Qua motorische ontwikkeling is hij redelijk vlot en dit heeft hem ook de gelegenheid om alle hoeken van het huis te ontdekken. Hij trekt het liefst alles overhoop. Het is echt een jongetje. Met de bal spelen is grote favoriet en als hij met dingen kan gooien en lomp kan doen is hij helemaal in zijn element.
Verder kan hij ook best wel een temperament hebben. Als iets niet zo gaat als hij wil gaat hij zwaaien met zijn armen en maakt hij het gebaar voor klaar. Ook kan hij echt boos worden. Dit hebben zowel mijn man als ik niet heel sterk, maar onze vaders wel. Dus we denken dat het een generatie overgeslagen is

vorige maand
Hier een zoontje van 16 maanden die erg sociaal en ondernemend is. Thuis, bij de opvang of ergens onbekend maakt niet uit, hij gaat op onderzoek en kletst/speelt met iedereen. Laat de laatste dagen ook wel een temperament vol karakter zien; alles zelf willen doen, als iets niet lukt gelijk boos reageren(gillen/huilen), volop aan het ontdekken waarbij hij erg lomp is en toch ook wel zijn zin kan door drammen al.
Zelf was ik vroeger een rustige dreumes/peuter die alles wel best vond. Mijn vriend was precies zo als ons zoontje nu..

vorige maand
Ons dochtertje van 15 maanden is erg temperamentvol!
Ze kan heel vrolijk en enthoudiast zijn, maar ook heel boos worden als t haar niet bevalt, niet snel.genoeg gaat, als ze mort.wachten, n luier om moet, de banaan niet meteen klaar staat ;-).
Ze brabbelt al maanden in melodietjes en kan goed schater lachen. Ze is dól op ballen en geeft al haar mnuffels en de pop kusjes.
Zodra er bezoek binnen komt, bekend of onbekend, is ze heel eenkennig en kan echt heel bang zijn. Huilen, verstoppen, het liefst mijn baarmoeder terug in. Bij bekend bezoek is t meestal na 15min over en dan komt ze haar speelgoed en boekjes brengen. Bij onbekend(er) bezoek kan ze stilletjes blijven en dicht bij mama.
Ze heeft nu 11nnschten ip rij doorgeslapen. Dat ik ze tel, zegt genoeg 😂

vorige maand
Ohja, ze is dus lekker enthousiast en energiek . My God- hoevaak ik al gehoord heb: zal ze.adhd hebben?🙈 ze is 15 maanden. Pff.
Verder vind ik dat ze de laatste tijd wel enorm aan mij hangt en moeilijk tot spel komt. Heel liefde, zo'n koala knuffel, maar het jammeren en vastplakken is soms ook best moeizaam. Het zal vast een fase zijn😅😵💫.

vorige maand
Reactie op Chb1989
Ons dochtertje van 15 maanden is erg temperamentvol!
Ze kan heel vrolijk e ...
Hahaha die luier die om moet en die banaan die niet snel genoeg klaar staat, herken ik heeeel erg
Was bijna op het punt de banaan even helemaal af te schaffen zo verslingerd is hij eraan 😂

vorige maand
Oh dat van die glijbaan herken ik! Op de opvang doet ze dat nu al een tijd. Ik vind het maar spannend. 😅 En ze steekt niet echt haar handen uit naar vreemde normaal maar van de week was er een man die kwam onze kozijnen meten voor het wrappen. En ze wou dan weer naar mij, dan naar heitie en op een gegeven moment (hij was 10 minuten binnen ofz) toen haar armen naar hem uitsteken. 😂 Ik ben introvert, haar heitie extravert. Maar vorig weekend kwamen vrienden helpen met de bijkeuken slopen en toen moest ze echt de kat uit de boom kijken. Sommige ziet ze vaker, sommige iets minder. Maar was toen wel in ene veel mensen. Maar verder is ze niet eenkennig. Ze vind iedereen eigenlijk leuk. Ze is een enorme kletskous. Al sinds 11 maanden. Inmiddels een beste woordenschat.
Verder is ze nooit goed geweest in stil zitten. Met 3 maanden wou ze eigenlijk alleen maar echt heel recht, rechtop zitten als je haar op schoot zette. 😅 Veel te jong voor natuurlijk. Maar ze wou al snel veel (zelf) kunnen. Wat ik blijkbaar ook wou. Mijn moeder liet mezelf de avond er voor kleding uitzoeken want anders werd ik boos. 🤭
Ze is wel erg ongeduldig als het op eten aankomt. Dan moet het gelijk voor haar neus staan. 😬 En ze houd van eten. Dat heeft ze van ons beide. 😜 Ik was als kind al een hele makkelijke eter (spruitjes waren mijn lievelings, ja echt!). Ze is wel makkelijk. Tot nu toe weinig driftbuien en niet heftig. Wel als ze moe of niet fit is (heel logisch), dan kan ze wat meer driftbuien hebben en ongeduldig zijn.

vorige maand
Reactie op Chb1989
Ohja, ze is dus lekker enthousiast en energiek . My God- hoevaak ik al geh ...
Hier ook een zoontje van 16 maanden die de laatste dagen erg aan mij geplakt zit en zich moeilijk kan vermaken met zijn speelgoed. Samen spelen vind die wel oke maar zodra ik weg loop stopt die gauw met spelen en komt me achterna. Hopelijk is deze fase snel over!

vorige maand
Reactie op Kimm96
Hier ook een zoontje van 16 maanden die de laatste dagen erg aan mij geplak ...
Hier ook hoor! Met alles mee willen doen en alles nadoen. Ik vind het stiekem heel leuk 🥰 Het jammeren natuurlijk niet, maar wel het meedoen. Merk ook dat het jammeren minder is als ik hem gewoon alles op laat pakken waar ik mee bezig ben... Vanmiddag heeft hij plakplintjes gelegd 😂

vorige maand
Wat leuk dit om van iedereen te lezen☺️
Ons dochtertje is nu 16 maanden. Ze is eigenlijk altijd heel makkelijk en vrolijk geweest. Sinds ze 1 is merk ik meer karakter en eigen willetje. Ze kan heel lekker zelf spelen (op de fase toen de kiezen doorkwamen paar weken terug na) en heeft hele verhalen met zichzelf. Ze neuriët ook heel veel. Ook observeert ze heel erg, dan kijkt ze wat “donker” van zich af. Zo veel dingetjes ook nu zelf willen doen en steeds meer snappen wat je zegt. Heerlijke leeftijd. Verder houdt ze echt van haar bed en hoeven we er snachts nooit heen. Over het algemeen een makkelijk, vrolijk meisje, maar wel heel levendig, zit geen seconde stil. Op schoot zitten? Daar doet ze helaas niet aan haha , we moeten het doen met een knuffel van 3 seconden😅

vorige maand
Wat een leuk topic! Mijn dochtertje is ook erg ondernemend en houdt heel erg van klimmen! Ze is motorisch vrij snel en klimt nu overal op en in: de openhaard, keukenkastjes, klimrek. Wat ik zelf best hilarisch vindt is dat ze overal op de kleine tafeltjes klimt en dan heel trotst daar op gaat staan… 🤣
Ze kletst aan 1 stuk door maar ze zegt nog niet echt veel woordjes terwijl ze wel veel begrijpt.
Ze is erg extrovert en voor niks en niemand bang. Naar iedereen lekker zwaaien en overal op af rennen. Maaarrrr wat ze niet leuk vindt is als iemand anders haar optilt. Ze is wel bijdehand, maar op een afstandje 😅

vorige maand
Hier een zoontje van bijna 16 maanden.
Hij is heel erg temperamentvol en weet precies wat hij wil (en vooral: wat hij niet wil).
Hij is motorisch ook erg sterk en liep al vroeg. Klimmen vind hij ook super leuk.
Zoontje kent echt geen angst 🤭 Ziet geen gevaar maar dat is ook wel kind eigen. In monkey town oid loopt hij zo naar andere ouders toe om hoi te zeggen en hij speelt graag met/bij andere kindjes in de buurt.
Nu de verlatingsangst fase is gearriveerd is hij wel iets terughoudender, dat vind ik niet zo heel erg want voorheen ging hij zo een keer op schoot zitten bij een mevrouw in monkeytown nadat ze heel vrolijk hoi zei tegen ons zoontje 🤭
Het temperament heeft mijn zoontje overigens écht van zijn vader. Als kind was hij super pittig, snel boos en ongeduldig. Ik daarintegen was heel erg rustig, verlegen en keek de kat uit de boom.

vorige maand
Reactie op Domensino
Hier ook hoor! Met alles mee willen doen en alles nadoen. Ik vind het stiek ...
Ik doe ook veel samen met hem: was opvouwen (hij gooit alles uit de mand en ik vouw ondertussen), samen vaatwasser leegruimen, als ik poets krijgt hij ook een spons en doek. Maar merk wel dat dat ook niet altijd goed genoeg voor hem is om hem te vermaken. Bij de opvang merken ze het ook dat hij op dit moment even in de knoop zit en ook veel jammert om niks?

vorige maand
Reactie op H0bbezak
Hebben jouw schoonouders misschien tips om met een temperamentvol kindje om ...
Ja! Ze zijn altijd heel duidelijk en super streng geweest voor mijn man. Maar in sommige dingen wel ouderwets hoor. Laten huilen etc.
Maar ze hebben het ook echt wel heel zwaar gehad met hem. Mijn man was vanaf basisschool leeftijd echt heel explosief (boos) als hij bijvoorbeeld verloor met een spelletje of iets niet mocht. Hoop dat dit bij ons zoontje mee valt. Met mijn man is het gelukkig goed gekomen en hij is echt de rust zelve (kan alleen nog niet heel goed tegen zijn verlies 😂)