13 Reacties

2 jaar geleden

Is er een kamer waar de kat niet komt? Misschien daar de schoon gemaakte/ uitgekookte flesjes laten drogen? Voor de speen weet ik zo ook even geen oplossing. Wel vervelend!

2 jaar geleden

Katten kunnen een soort jaloers gedrag gaan vertonen inderdaad. Super lastig.

2 jaar geleden

Ik heb zelf silliconen speenhouders (Mushie). Die kun je aan de box, ledikant of je tas hangen. Misschien is dat iets?

2 jaar geleden

Dit is drama, onze kat deed dit ook bij mijn zoontje 2 jaar geleden en is 2 keer geopereerd voor darmobstructie door een speentje, hij heeft wel 10 spenen opgegeten maar andere keren is het vanzelf uitgepoept. Bij ons kwamen de katten niet in de keuken maar misschien kan je het inderdaad in andere.kamer laten drogen. Wat betreft speentje deden wij een speenkoort zodat speentje altijd bij baby is en zoveel mogelijk alleen in slaapkamer speen gebruiken en niet in woonkamer maar helaas als we het speentje 2 minuten uit het oog hadden zat die in de maag van de kat.. 🥲 Onze katten zijn om andere reden naar mijn zusje gegaan vorig jaar dus ik heb er deze keer niet meer mee te maken gelukkig maar het is enorm lastig.

2 jaar geleden

In een afgesloten bakje doen op het aanrecht na gebruik?

2 jaar geleden

Wat vervelend. Kun je de flesjes in een keukenkastje laten drogen en kastdeur(een stukje) open laten?

2 jaar geleden

Misschien zo'n fruitvliegjes net erover doen?

2 jaar geleden

Kan je geen hamster vervoer kooitje kopen en ze daar in laten drogen? Dan kan de kat daar alleszins al niet bij en die kan je mooi op het aanrecht zetten. En voor de rest, als de kat bij de kleine is, hem daar niet onbewaakt laten. Gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Zou de kat niet gaan beginnen straffen want hij gaat niet weten waarom je boos bent. Hij is misschien wat jaloers en vraagt jouw aandacht op die manier.

2 jaar geleden

Dank jullie voor de tips! Ik heb speenbakjes besteld en een droog rek met deksel.. voor de kolf ga ik zo’n fruitvliegjes net kopen.

2 jaar geleden

Reactie op angela070

Dit is drama, onze kat deed dit ook bij mijn zoontje 2 jaar geleden en is 2 ...
Gelukkig spuugt ze het weer uit. Hadden vanmorgen kattenkots met alles erin. 4 speentjes, 1 flessen ding en 1 onderdeel van de kolf 😅.

2 jaar geleden

na uitkoken/spoelen spenen en flesjes opbergen in de koelkast. Scheen volgens KV de juiste en veiligste plek te zijn om op te bergen.

2 jaar geleden

Reactie op Sannel.

na uitkoken/spoelen spenen en flesjes opbergen in de koelkast. Scheen volge ...
Goede! Hier had ik nog niet over na gedacht

2 jaar geleden

Ik heb ook katten en leg kleine dingen ge droge onder zo'n ding die je in de zomer koopt om over je eten buiten te leggen. Een halve bol van soort gaas zeg maar