Dag allen,
Morgen wordt mijn zoon 2 jaar! We zijn hier totaal nog niet bezig met zindelijk worden en dat maakt me ergens wel nerveus. Volgend jaar in september begint hij met school en dan moeten ze zindelijk zijn. Af en toe een accidentje kan natuurlijk wel gebeuren maar over het algemeen moeten ze pampervrij zijn.
We hebben hier een potje staan waar hij af en toe op gaat zitten maar we hebben niet de indruk dat hij het potje linkt met de WC en je behoefte doen.
Als ik vraag of hij kaka heeft gedaan kan hij wel ja of nee zeggen. Soms zegt hij wel nee wanneer het ja is maar ok 🤨
Ik lees online dat je weet wanneer ze er klaar voor zijn, maar hoe weet je dat dan? En wat als ik straks niet zindelijk is en naar school moet gaan? Nu hij morgen 2 wordt begin ik toch wat zenuwachtig te worden ☹️
Hoe lang duurde zindelijk worden bij jullie (eventueel al oudere) kinderen?
Bij onze oudste duurde het 3 dagen, ze was toen 2,5 jaar. We gebruikten de methode van Big Little Feelings (zie Insta), dat willen we met de tweeling ook doen.
Inderdaad rond 2,5, gewoon doen en doorzetten. Eerste paar dagen ging top, daarna vroeg ik me af waarom we het in godsnaam deden. Maar na een week oid was het gewoon gedaan en daarna altijd goed gegaan. Ik zou me er nu niet druk om maken.