453 Reacties

3 jaar geleden

Als het goed is ben ik op 8 december uitgerekend. Volgende week kan ik pas het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken en voor nu vooral last van brandend maagzuur en een kriebel/jeuk in mijn buik. Thuis heb ik een dreumes lopen van 15 maanden waardoor ik nu soms moet oppassen met mijn buik en zijn karate trappen😅

3 jaar geleden

Ik ben 9 dec uitgerekend en heb over precies een week mijn eerste echo! Zoooo spannend😍 ik ben zo opgeblazen, ik heb het idee dat iedereen het ziet (het zal allemaal vast wel meevallen haha). Aantal mensen weten het en dat was heel leuk om te zeggen. Na de tweede echo mijn ouders, ben benieuwd (ben 21) naar hun reactie. Nu lekker genieten in onze eigen bubbel🤰

3 jaar geleden

ik ben uitgerekend op 12 december van de tweede! 4 mei eerste echo dus daar kijk ik enorm naar uit. Ik merk dat het een stuk zwaarder is met een kleine die rondkruipt dan de vorige keer. Ook heb ik het idee dat mn buik al veel eerder zichtbaar is. Ik weet dat het alleen nog darmen etc zijn, maar ik zie er al zwanger uit 😂 Er zijn een aantal mensen die het weten, maar de meeste familie en vrienden nog niet. Gaan denk ik wachten tot de eerste echo geweest is voor onze hechte familie/vrienden kring. Mensen die iets verder staan, na de termijn echo! Momenteel precies de zelfde kwalen als vorige keer, ben benieuwd of dat ook het zelfde geslacht betekend. We gaan het zien!

3 jaar geleden

Uitgerekend op 13 december. Is onze 4de zwangerschap met 1 bengel om voor te zorgen. Heb enorme last van mijn darmen! Buik is mega opgezet, kan niet naar de wc en lig nachtenlang wakker van de buikpijn. Ik hoop zo dat dit wat gaat verminderen. Komende dinsdag eerste echo (medisch) en hopelijk dan positief nieuws. We willen dan ook onze zoon inlichten voordat hij zelf wat opvangt (hij is bijna 10) Verder weten alleen onze beste vrienden het.

3 jaar geleden

Ik ben 14 dec uitgerekend en een dreumes rondlopen van nu 14 maanden. Ik heb ook een enorm opgezwollen buik, echt niet normaal!!! Lijk al wel 3 maanden zwanger...

3 jaar geleden

Reactie op Francesca00

ik ben uitgerekend op 12 december van de tweede! 4 mei eerste echo dus daar ...
Hoe oud is je kleine? Vind het ook zwaar met mijn hyperactieve dreumes van 14 maanden. Ik ben moe en heb buikpijn en wil gewoon rustig op de bank liggen maar hij wil continu vermaakt worden... Heb ook het idee dat iedereen het al kan zien en nu al een buik (met 5 weken!) Dat was bij de 1e echt niet zo...

3 jaar geleden

Reactie op Rabarber

Hoe oud is je kleine? Vind het ook zwaar met mijn hyperactieve dreumes van ...
Dezelfde leeftijd! 14,5 maand nu. Ze kan ook nog niet los lopen, dus dat gesjouw begint nu al zwaar te worden 😭

3 jaar geleden

Reactie op Francesca00

Dezelfde leeftijd! 14,5 maand nu. Ze kan ook nog niet los lopen, dus dat ge ...
Ik wacht ook op het moment dat die van mij kan loslopen, want mijn conditie is 0 geworden en telkens die trappen op met een 10 kilo dreumes....

3 jaar geleden

Ik wacht ook op het moment dat die van mij kan loslopen, want mijn conditie ...
wat dat betreft ben ik heel blij dat wij geen trap hebben, bij mn moeder klimt ze zelf de trap op dus dat scheelt ook. Maar ik kan me voorstellen dat dat heel pittig is 😭 Ik heb enorm veel last van de poepluiers. De geur 🤢

3 jaar geleden

Die van ons klimt gelukkig zelf de trap op. En kan goed lopen. Maar buiten laat hij zich op de grond vallen en wil gedragen worden.

3 jaar geleden

Ik ben rond 10 december uitgerekend. Voor het eerst zwanger dus super spannend! We zijn ruim een jaar bezig geweest en waren net begonnen met een fertiliteitsonderzoek. Geduld was het enige wat niet goed was blijkbaar ;) Heb nog niet veel kwalen, behalve ontzettend moe, en vaak ‘s nachts wakker wat het niet beter maakt. Verder fingers crossed dat de misselijkheid wegblijft! Heb 26 april eerste echo 😍

3 jaar geleden

Ik ben 13 december uitgerekend van onze eerste , heel erg misselijk en moe maar voor derest geen klachten nog

3 jaar geleden

Hier 9 december uitgerekend! 25 april de eerste echo en vind het enorm spannend. Vorige zwangerschap kwamen we namelijk bij de echo op 9+1 erachter dat het kindje geen hartslag had. Nu gelukkig bij 7+4 al een echo. Hier ook weinig klachten. Moe, hele licht gevoelige tepels en verder niks.

3 jaar geleden

10 december uitgerekend 💗🤭 Mijn eerste zwangerschap, ik vind het onwijs leuk en spannend. Ik heb de ene dag veel last van vermoeidheid, geen eetlust en heel lusteloos, en de andere dag gaat het eigenlijk wel prima op wat “misselijke” vlagen na. Ik heb pas op 1 mei mijn eerste echo en ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen tot die tijd 😜 ik kan niet wachten! Mijn schoonouders en schoonbroer weten het al, en zij zijn net zo blij als dat wij zijn ❤️ Wel heb ik veel last van verstopping en daardoor ook maag pijn op momenten (iemand tips?)

3 jaar geleden

10 december uitgerekend 💗🤭 Mijn eerste zwangerschap, ik vind het onwijs ...
Jaaa hier ook! Ik let nu op dat ik echt voldoende vezels binnen krijg, ik start de dag met een lauw glas water en heb van die vezelzakjes maar alsnog lig ik krom van de buikpijn.

3 jaar geleden

Hoi! Ik ben 27 jaar en naar eigen berekening ben ik 9 December uitgerekend, ik heb een zoontje van 17 maanden die sinds een paar dagen volledig losloopt, gelukkig klimt hij zelf de trap op, scheelt een hoop gesjouw🙈. Ik ben medisch omdat mijn vorige zwangerschap een bbz was. Hierdoor al 3 echo’s gehad en al een mooi vruchtzakje met embryo mogen zien, nog geen hartactiviteit, volgende echo (vitaliteitsecho) is 25 April.

3 jaar geleden

Hoi Allemaal, ik ben 34 en nu 6 weken zwanger van ons 1e kindje. Ik ben uitgerekend op 8 december en zal dan 35. Wij zaten in de medische molen zonder een oorzaak te kunnen vinden. In augustus was ik zwanger en bij 1e echo klopte er geen hartje helaas. Nu weer zwanger na iui, afspraak/start ivf stond al gepland. Ik ben heel erg zenuwachtig, heb pas een echo op 24 april.

3 jaar geleden

13 december uitgerekend 🫶 ben 30 jaar en al mama van een prachtige dochter van 1,5! voor verstopping raad ik kefir aan! Heb dat mijn vorige zwangerschap ook gedronken om de dag en heb nooit meer ergens last van gehad 🤍 25 april onze eerste echo stiekem toch wel weer zooo spannend hihi 🍀✨

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ben denk ik 9 of 10 december uitgerekend, precies weet ik nog niet.. Heb al een dochter die bijna drie is. Voel me nu nog helemaal niet misselijk gelukkig en daar probeer ik ook maar van te genieten, bij mijn vorige zwangerschap vanaf een week of 6/7 iedere ochtend moeten overgeven tot 20 weken, dus heel benieuwd of dat nu ook nog gaat komen of hopelijk meevalt ;) Wel last van stemmingswisselingen, wat ik juist bij mijn vorige zwangerschap niet had.. 26 april eerste echo <3

3 jaar geleden

Reactie op 🤍🤍🤍🤍🤍

13 december uitgerekend 🫶 ben 30 jaar en al mama van een prachtige dochter ...
Die ga ik gelijk proberen! Dankjewel voor de tip