13 Reacties

2 jaar geleden

Ik leg mijn kolf tussentijds in de koelkast en was hem thuis aan het einde van m'n werkdag af

2 jaar geleden

Op het werk zeg ik ‘m vaak in de koelkast tussen het kolven. Na de laatste keer spoel ik hem een beetje af en dan was ik m thuis eerst goed af

2 jaar geleden

Ik spoel hem alleen even met koud water af en doe de onderdelen dan in een hydrofiele doek. (Ik bewaar de kolf niet in de koelkast). Einde van de dag thuis in een sopje of in de vaatwasser.

2 jaar geleden

Ik bewaar de kolf in een wetbag in mijn kolftas. Moedermelk mag op kamertemperatuur tot 8 uur bewaard blijven en zo lang zit er niet tussen mijn eerste en mijn laatste kolfbeurt

2 jaar geleden

Ik was mijn kolf thuis om de 2 kolfbeurten. Zo doe ik dat op mijn werk ook. Ze hebben op mijn werk heel lief een bakje neergezet waar ik al mijn afwasspulletjes in kwijt kan zodat niemand eraan zit 🤗

2 jaar geleden

Ik bewaar de kolf in een hydrofiele doek in m'n kolftas, voor de tweede sessie spoel ik hem heel even met heet water af, zodat het niet plakt..

2 jaar geleden

Ik was alle kolf onderdelen af na iedere kolfbeurt. Ik heb een bakje met een sponsje etc op mijn werk staan. De onderdelen laat ik dan drogen op een theedoek.

2 jaar geleden

Ik zet hem tussentijds in de koelkast en was hem na de laatste kolfbeurt af

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties!

2 jaar geleden

Ik spoel alles af met warm water en droog alles af met keukenpapier. Thuis laat ik ze opdrogen maar die ruimte heb ik niet op werk dus moeten ze in mijn mini kluisje en moet het wel droog zijn.

2 jaar geleden

Ik spoel na elke kolfbeurt alle onderdelen eerst af met koud water en dan met warm water (schijnt goed te zijn om te voorkomen dat de eiwitten in de melk gaan vastplakken aan de onderdelen) dan zet ik hem weer in elkaar en droog ik alleen de buitenkant af, dan zit ie in ieder geval droog in mn kolftas. Maar dat is ook afhankelijk van wat voor kolf je hebt. Ik heb die van Philips en die kan je ook nat in elkaar zetten en gewoon gebruiken. Bij Medela kolven moeten de onderdelen allemaal goed droog zijn, anders kolft ie niet goed.

2 jaar geleden

Ik deed de kolf gewoon in mn koeltas en waste deze savonds thuis af. Ging echt prima.

2 jaar geleden

Ik doe mijn kolf zonder de motor in van die diepvrieszakjes en leg hem dan in de koelkast. Einde van de dag gaat alles thuis in de vaatwasser. Ik was mijn kolf dus eigenlijk nooit zelf. Ik vind dat zoveel gedoe en kost zoveel tijd, voor mij werkt het goed op deze manier.