7 Reacties

10 dagen geleden

O, en langer wakker houden om het te rekken resulteert alleen maar in een overstuur kind dat de slaap niet goed meer kan pakken. Dat doen we dus ook niet, we hebben liever een blije baby!

10 dagen geleden

Herkenbaar hoor! Na een dutje in bed is zijn wakkertijd ook echt geen anderhalf uur, want dan heeft hij maar 45 minuten geslapen. Langer lukt hem niet in bed alleen. Hij wordt ook significant minder vrolijk van alleen dat soort slaapjes, dus pakken we hem ook ieder dagdeel nog een keer in de draagzak. Daarin slaapt hij wel lekker een uurtje of 2 door en daarna is zijn wakkertijd inderdaad zo'n anderhalf uur, soms nog een kwartiertje langer. Is het mogelijk om hier en daar een langer slaapje te creëren? In de wagen, auto of draagzak? Zoontje weigert hier te slapen in de wagen of auto, maar dat verschilt per kindje natuurlijk. Misschien kan ze na een langer slaapje wat langer door? Maar als ze verder prima vrolijk is met korte dutjes is dat ook prima natuurlijk.

10 dagen geleden

Veel kindjes hebben een "inkakmomentje" na een uurtje wat dan meestal nog niet betekent dat ze echt moe genoeg zijn om te slapen. Mijn zoontje heeft dit ook. Z'n wakkertijd is inmiddels een goeie 2 uur (nu 18 weken), meestal per 2 wkn komt er zo'n 10 minuten bij. Hij slaapt in de middag wel 2 uur, alleen het ochtenddutje en het namiddagdutje zijn zo'n 45 min. Maar als het voor jouw kindje zo werkt en ze 's nachts ook goed slaapt, dan is dat natuurlijk helemaal prima!

10 dagen geleden

Reactie op MBeekmans

Herkenbaar hoor! Na een dutje in bed is zijn wakkertijd ook echt geen ander ...
Af en toe plakt ze 2 slaapjes aan elkaar en maakt ze een ruk van 1,5 uur. Maar, ook daarna toch weer snel moe 😅😂 Tot een week of 14 ging ze idd ook einde middag voor een lange ruk nog in de draagdoek. Nu lijkt ze in bed prettiger te vinden en in de draagdoek wordt ze inmiddels ook na 45min weer wakker!

10 dagen geleden

Reactie op Domensino

Veel kindjes hebben een "inkakmomentje" na een uurtje wat dan meestal nog n ...
Is dat zo? Wat goed dat je dat bij jouw kindje 'gevonden' hebt. 2 uur lijkt me een fijne wakkertijd. Ik probeer soms wel wat te rekken dus, maar krijg er vooral een overstuur kind voor terug dat echt slaap nodig heeft 🫤 Natuurlijk komt een keer een langere wakkertijd hier wel voor hoor, bijv rond het avondeten. Doorgaans is het alleen steeds een uur ongeveer.

9 dagen geleden

Heel herkenbaar! Als mijn dochter van 4,5maand de dutjes van 45 min doet kan ze ook niet veel langer volhouden. Tussen de middag heeft ze eigenlijk een dutje van 2-3u nodig, maar dat lukt nog vaker niet dan wel. (Vaak lukt wel 1,5u als ik na 45min even help met speentje of aai over de bol). Als we op pad zijn geweest is ze wel eens langer wakker (bijv 1,5/2 uur), maar dan is ze ook zó aan de latten rest van de dag.. Op opvang/oppasdagen begint ze haar nacht vaak om 17:00 al, ze ligt dan echt in coma als ik haar probeer wakker te maken. Enerzijds denk ik: ik maak me niet druk, ze is bijna altijd super vrolijk en dus heeft ze het vast nodig. Wat jij ook zegt: ze is druk aan het ontwikkelen, begint nu te rollen en ene kindje heeft meer slaap nodig dan de ander. Anderzijds hoe ik soms lees hoelang andere kindjes wakker zijn maak ik mij wel eens zorgen en vraag ik mij ook af of het normaal is. Vergelijkingsmateriaal heb ik niet!

9 dagen geleden

Toevallig kan mijn zoon hier de afgelopen dagen ook steeds minder lang wakker zijn. Hij is nu 18 weken. Steeds na een half uur of driekwartier begint hij alweer slaapsignalen af te geven terwijl hij altijd wel een wakkertijd had van 1,5-2 uur. Hij slaapt dan wel 30-45 minuten. Ik denk maar zo hij zal het vast nodig hebben! Ik ga zeker dan ook niet zijn wakkertijd verlengen. Ik zie het allemaal wel ik hou zijn ritme dan ook aan