15 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op Milagro
Soms hebben ze rondleidingen, dan kun je een kijkje nemen en je vragen stel ...
Oke dankjewel..
Hahah nou denk dat hij dan zegt hij kan toch alleen blijven🤣😅 ..
Nee maar wat nu nog fijn is .. is dat ik me moeder om de hoek heb wonen. Ze werkt wel, maar dat zit dan wel goed.

2 jaar geleden
Oke stomme vraag misschien maar mag alleen moeder (en vader?) en kind in kraamhotel? Of mogen eventueel andere kinderen er ook bij zijn? En hoe zit het met verzekering? Betaal je het uit eigen zak gewoon?

2 jaar geleden
Oke stomme vraag misschien maar mag alleen moeder (en vader?) en kind in kr ...
Met kind bedoel ik de baby natuurlijk* 😅

2 jaar geleden
Ik werk in een geboortehotel en ben nu zelf ook zwanger.
Voordelen: je mag 24 uur per dag bellen voor vragen en hulp. Er worden 2x per dag controles uitgevoerd van moeder en kind. Zelf komen de kraamverzorgende 3x per dag de kamer op en daarbuiten komt er alleen iemand als er gebeld word voor hulp.
Zelf hoef je je geen zorgen te maken over luiers, billen doekjes, kraamverband ect. Dit zit er allemaal bij in begrepen
Nadeel: controle word vroeg in de ochtend uitgevoerd.
Qua verzekering word dit gezien als kraamzorg uren. Je hebt recht op max 49 uur en er word meestal per dag 8 uur kraamzorg berekend voor het verblijf in het kraamhotel. Ook geld er net als kraamzorg thuis een wettelijke eigenbijdrage van ongeveer €4.
Buiten deze kosten word er service kosten in rekening gebracht voor het overnachten en het gebruikmaken van de spullen. Dit verschilt per kraamhotel. Bij ons ligt deze kosten ongeveer €17 per dag. Deze kosten worden niet vergoed door de verzekering.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen. 💕

2 jaar geleden
Reactie op MyLegacy
Dankjewel! Ik heb hier zeker wat aan!
Dichtstbijzijnde voor mij is Rotter ...
Is dat die van het sint franciscus? Daar wil ik ook naar kijken!

2 jaar geleden
Ik ben bij m’n vorige bevalling in het ziekenhuis bevallen, maar omdat de kleine toen in het vruchtwater gepoept had, moesten we langer blijven. Was in de coronatijd (juli 2020) en hebben toen een nacht in het kraamhotel geslapen. Vond het super fijn, even het eerste nachtje lekker zo met m’n vriend en de kleine. M’n andere dochter is toen ook een paar uurtjes op bezoek geweest, maar verder gewoon heerlijk onze rust en de zorg in hand bereik.
Ik wil dat nu het liefst ook weer.

2 jaar geleden
Reactie op Joyce78
Ik ben bij m’n vorige bevalling in het ziekenhuis bevallen, maar omdat de k ...
Ja dat lijkt me ook wel heel fijn eraan.
Even de rust, en eventueel zorg die je in hand bereik heb.
Het is wel iets wat ik zeker wil.
Na de termijnecho a.s donderdag ga ik het even bespreekbaar maken met de vk en kijken wat de opties zijn etc.