7 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb in het sophia kraamzorg gezeten in het EMC, vanwege de vroeggeboorte van ons kindje. Weet niet hoe het normaal gaat in een ander kraamhotel, maar ze deden bij mij 3 controles in 2 minuten en ze waren weer weg. De kraamzorg die wij thuis hadden bij ons zoontje vorig jaar was super lief, hielp heel veel en heeft ons heel veel geleerd! En zij was er ook maar 3 uur per dag. Fantastische vrouw en het was heel gezellig en ze heeft echt heel veel gedaan. Borstvoeding ging ook helemaal perfect. Ik vond 3 uur per dag echt wel genoeg hoor! Als ze een beetje efficiënt zijn komt dat echt wel goed! Daarnaast moet je zo veel meenemen naar een kraamhotel... Thuis heb je gewoon alles! Dat vond ik echt veel fijner!
2 jaar geleden
Ik ben bevallen van mijn eerste kindje in het Sophia geboortecentrum. Vond ik zelf een fijne ervaring. Mooie kamers en de mensen die er toen werkten waren aardig en voelde me daar veilig. Ik ben wel na de bevalling naar huis gegaan en heb thuis een kraamverzorgster gehad. Dat was erg fijn omdat thuis, voor ons, toch het fijnste voelde. Daar ben ik ook goed geholpen met borstvoeding. Ik ga nu voor een thuisbevalling, maar optie 2 is weer het Sophia Geboortecentrum voor de bevalling. Kan je nog rondkijken naar freelance kraamverzorgenden of andere aanbieders die wel thuis kunnen komen?
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties dames! Ik heb er echt veel stress van gehad en na heel veel zoeken online heb ik een ZZP’er gevonden die ook nacht kraamzorg doen. Ze zitten helaas wel vol in december voor de dagzorg maar hadden nog plek voor ‘s nachts. Ik heb de eerste twee nachten bij hen afgenomen, zodat ik wel de nachthulp krijg voor het aanleggen en dan krijg ik overdag hopelijk (dat moet ik straks even bespreken) van m’n huidige kraamzorg de minimale uren.
2 jaar geleden
Hey! Wat jammer dat je het zo hebt ervaren. Ik weet niet of mijn mening enigszins nut heeft maar ik ga daar ook heen en heb met de geboorte van mijn dochtertje 6/12/22 (afgelopen december) in dat kraamhotel gezeten en ik heb het zelf echt positief ervaren. Je kan 24/7 bellen en dan komen ze meteen naar je toe of ronden ze eerst nog de andere kraamvrouw even af. Ook ’s nachts liep ik vaak tegen dingen aan en dan kwamen ze even helpen. De kraamverzorgsters daar zijn super lief. Je kamer wordt elke dag van a tot z opgeruimd en verschoond. Zij hebben mij enorm goed geholpen met borstvoeding en mij verschillende houdingen geleerd en tips gegeven waardoor het echt top ging. Ze gaven mij ook echt het gevoel dat geen belletje te veel was dus ik voelde me echt op me gemak. De kamer is inderdaad niet heel ruim maar voor ons was het voldoende. Mijn man die verbleef namelijk ook bij ons. Als je even wat frisse lucht wilt kun je op de balkon gaan staan of de balkon deur even openen. Weet ook dat (als je niks anders vindt en toch daarheen gaat) je altijd nog aan kunt geven dat je naar huis wilt en dan toch verder wilt gaan met tkz. Veel succes en veel liefs❤️