18 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb nu sowieso deze drie in vriezer gedaan:
- Pasta met rookworst, spinazie en tomaatjes en kruidencreme ( nooit zelf rookworst gekozen maar langleve tiktok recepten en uitproberen maar)
- kip met ui, paprika en kruiden, gemakkelijk om bijvoorbeeld fajitas te maken of een wokgerecht
- verschillende soorten aardappeltjes en dan makkelijk vlees erbij (altijd goed en is ook zo klaar)
2 jaar geleden
Hier ligt de vriezer vol met aantal maaltijden voor de eerste fase. Paar keer speciaal voor gekookt. Zit in 2persoons porties plat ingevroren zodat het snel ontdooit.
Goed gevulde soepen
Pasta saus, alleen nog pasta koken
Linzen curry
Kip curry met naanbrood
Lasagne
Vulling voor ovenschotel
Vulling voor wraps
Familie woont niet in de buurt, dus zullen echt voor ons zelf moeten zorgen.
2 jaar geleden
Ik heb verschillende soorten soep (linzen, groente, bonen), curry (met kikkererwten en veel groenten), pastasaus, stoofpotje met boter bonen. Hoeven er dan alleen nog rijst of pasta bij te koken.
Ik kook de laatste tijd driedubbele porties. Dat eten we dan 's avonds en dan gaan er twee maaltijden de vriezer in :)
2 jaar geleden
Ik heb dit ook gedaan en in de vriezer ligt nu:
- Pastasaus
- Stoofpotje (en dan met rode kool en aardappel is dat ook geen echte moeite meer)
- Chili con carne met vooral heel veel groenten
- Vissticks, aardappelpartjes en sperziebonen (niet zelf gemaakt, wel lekker makkelijk 🫣)
- Curry (afbak naanbrood in de kast)
Ik heb ook aan mijn ouders gevraagd dat mocht het lukken we het de eerste weken heel fijn vinden om wat hulp te krijgen met eten. Dus mijn mam is zo lief dat ze al lasagne, zuurkoolschotel en boerenkool in hun vriezer heeft liggen voor ons.
Genoeg opties dus om lekker in te vriezen! En als je niet zo veel zin/tijd/puf hebt kun je ook bijvoorbeeld alleen groenten snijden voor soep, dat in zakjes portioneren en invriezen zodat als het zover is je dat alleen nog maar in bouillon hoeft te koken en pureren. Broodje afbakken voor erbij en dan heb je ook een gezonde maaltijd.
2 jaar geleden
Ik had zelf twee weken lang dubbele porties gekookt en het extra dan ingevroren. Ook had ik lieve vrienden die een "meal train" organiseerden voor ons, zie mealtrain.com. op die manier kunnen memsen intekenen om je een warme maaltijd te brengen of te laten bezorgen. In de eerste week kregen wij zo elke dag eten thuis gebracht! Mensen snappen wel dat ze niet lang moeten blijven, de meesten gaven het eten af, keken even bij de baby en hielden hun jas aan. Dus als je een vriendin/zus/... hebt die zoiets wil organiseren, dan is dat niet heel moeilijk. En mensen willen graag helpen en iets concreets voor je doen! Bij ons waren het sommige mensen van wie we het totaal niet verwachtten 😊
2 jaar geleden
Reactie op xLaan
Ik heb nu sowieso deze drie in vriezer gedaan:
- Pasta met rookworst, spin ...
Pasta met rookworst is erg lekker 😉 mijn moeder die maakte vroeger op haar makkelijke kookdagen macaroni met kaas en rookworst ( dit deed haar moeder ook weer voor haar) op koud weer waarop ik heel moe ben, dan heb ik daar echt zin in!
2 jaar geleden
Soep, macaroni, stampot, vulling voor wraps
En inderdaad heel handig om eten in te vriezen, want wij hadden de eerste 2 weken echt geen puf om te koken. Onze dochter is nu 3 weken oud en mijn man begint nu weer een beetje te koken. We hebben deze week wat verspakketten gemaakt.
2 jaar geleden
Wij hebben bij de oudste grotendeels op maaltijdsalades geleefd. Oké het was hartje zomer.
2 jaar geleden
Ik heb erwtensoep en stoof gemaakt. Boerenkool vers ingevroren. En gevraagd aan mensen om straks eten mee te nemen ☺️
2 jaar geleden
Wij zijn momenteel de vriezer aan het leegeten en ik ben zo blij dat ik die goed volgepropt had! Ik ben, zodra mijn verlof begon, dagelijks driedubbel gaan koken waarvan we dan één die avond aten en er twee de vriezer in gingen. Alles in porties van twee ingevroren in platte ziplockzakjes, en alleen gerechten waar we dan alleen nog rijst, aardappels, pasta oid bij hoeven te koken.
Wat ik heb ingevroren:
Thaise mango curry
Palak paneer
Dhal
Pompoencurry
Mushroom bourguignon
Erwtensoep
Linzen bolognesesaus
Foe yong hai
Roti
Witte bonensoep
Linzensoep
Knolselderijsoep
Preisoep
Paddenstoelenragout
En vast nog wel meer, ik weet niet zo goed meer wat er allemaal in zit haha.