17 Reacties
2 jaar geleden
Ik lees veel, ook op dit forum, over de Kruidvat voeding dat er meer baby’s zijn die hierdoor niet genoeg verzadigd zijn. Zelf geen ervaring mee. Schijnt wel dat alle voeding qua ingredienten gewoon hetzelfde is maar dat er wel andere samenstellingen oid in zitten…(weet niet precies hoe of wat, dit las ik laatst)
2 jaar geleden
Hoi hoi, ik lees dit ook wel eens. Ben het er zelf niet mee eens, ik geef zelf al sinds het begin geitenmelk van de Kruidvat (misschien geldt dit enkel voor koemelk, kan ook!) Ze drinkt iedere 3 a 4uur overdag, en ‘s nachts slaapt ze de nachten door van 22:00 tot 7:00 ongeveer. Ze is altijd een tevreden voldaan meisje :)
2 jaar geleden
Wij zijn aantal weken geleden ook overgestapt van Nutrilon naar Kruidvat. Hier geen last van dat het minder verzadigd. Maar je geeft aan zit in 2e sprongetje. Dus is ook al 7 weken waarschijnlijk? Waar ga je de flesvoeding niet ophogen naar 150cc, misschien laat hij er dan wat meer tijd tussen laat.
Wij merken tot nu toe niet zoveel van de sprong, althans niet van de 1e. Denk dat we nu pas in de 2e sprong zitten, qua voeden gaat het vandaag wat anders dan andere dagen, maar dat kan ook toeval zijn.
2 jaar geleden
Hoi, ik gebruik de voeding Kruidvat eigen merk en dan gewoon de normale. Mijn zoontje is 4,7 kg en krijgt 6x 120 + 4 scheppen aangeboden (zonder afgieten). Hij heeft hieraan voldoende. Sterker nog, ik moet hem 's nachts wakker maken omdat er anders langer dan 6 uur tussen komt en we anders de 6 voedingen in 24 uur niet redden.
2 jaar geleden
Hier juist het tegenovergestelde; van kruidvat naar nutrilon gegaan. Ondanks dat ik de flessen had opgehoogd naar 120 bleef ze om de 2,5 uur komen. Toevallig sinds gisteren begonnen met nutrilon en ze lijkt nu al langer verzadigd!
Mijn zusje gaf ook altijd nutrilon aan haar dochter en had ook een keer kruidvat voeding geprobeerd, en ze merkte meteen dat haar dochter al snel weer honger had. Ondanks dat het allemaal hetzelfde schijnt te zijn, merk ik al met al toch wel dat nutrilon wat beter voedt.
2 jaar geleden
Reactie op Muurbloem
Wij zijn aantal weken geleden ook overgestapt van Nutrilon naar Kruidvat. H ...
Ik ben bang dat hij dan zes flesjes drinkt van 150, aan de andere kant zou dat wel minder zijn dan dat hij nu denkt dus dat vind ik een hele goeie tip dank je wel
2 jaar geleden
Reactie op oemmohamed
Ik ben bang dat hij dan zes flesjes drinkt van 150, aan de andere kant zou ...
Het is altijd te proberen waard, het is natuurlijk wel zo dat als ze niet verzadigd zijn dan komen ze natuurlijk sowieso eerder. Hier in de buurt een baby van 4 weken inmiddels, erg hongerig mocht van CB met 2/3 weken al Max 7 flessen van 120. En anders even overleggen met jullie eigen CB.
2 jaar geleden
Hier ook recent de overstap gemaakt naar Kruidvat (eerst nutrilon) en heb ook het idee dat ze niet verzadigd is. Waar ze eerst 3 tot 4 uur tussen haar flessen liet, begint ze nu al na 2.5 uur honger te krijgen. We merken dit nu zo’n 2.5 week. Eerst dachten we is het de sprong? Maar die is al even voorbij.
Hoe is dit nu bij jou? Ben je overgestapt?
2 jaar geleden
Bij onze eerste dochter (juli ‘22) na een aantal weken overstap van Nutrilon naar Kruidvat gemaakt. Naast dat ze daar erg aan moest wennen, merkten we idd ook dat ze sneller honger had. De melk in het flesje was naar ons idee ook “dunner”.
Bij onze tweede dochter (december ‘23) gelijk gestart met Kruidvat, ze kwam na een aantal weken ook steeds sneller idd voor een voeding (ondanks dat ze al meer in haar fles kreeg). Toen overgestapt naar Nutrilon, ze was toen langer verzadigd.
De voedingsstoffen die ze nodig hebben moeten hetzelfde zijn, maar idd wellicht wat andere stoffen in de voeding die ervoor zorgen dat ze minder lang verzadigd zijn.
2 jaar geleden
Reactie op hilde32
Hier ook recent de overstap gemaakt naar Kruidvat (eerst nutrilon) en heb o ...
Hooihoi, inmiddels een maand verder en we geven nu Kruidvat eigen merk voor hongerige baby’s (forte)
We hebben eerst Nutrilon content gebruikt maar naar mijn idee hielp dat voor geen meter. Qua voeding voor hongerige baby’s vind ik dus Kruidvat eigen merk wel echt top. Morgen komen er een stuk of 10 pakken binnen via de post 🙈 zo zie je maar hoe tevreden ik daarover ben