18 Reacties

9 dagen geleden

Ik had half volle melk gekocht en dat heeft ik nu in de middag

9 dagen geleden

Wij gaan nog even door met kunstvoeding. Bij de oudste twee ook langer gegeven. Ondanks het advies van cb heb ik steeds in mijn hoofd dat mijn baby geen kalfje is 😅 En we hebben Etos eigen merk, dus zo enorm duur en onnodig is het ook weer niet.

9 dagen geleden

Wij zijn gestopt met kunstvoeding toen hij 1 werd, maar dit omdat hij zelf ook steeds minder dronk omdat hij alles goed met de pot mee eet. Als jou kindje er nog niet aan toe is dan zou ik gewoon lekker kunstvoeding blijven geven. Ieder op zijn eigen tempo 🥰

9 dagen geleden

De mijne wil absoluut nog gewn koemelk, hij is dol op zn fles kv en griezelt van koemelk, laat het gewoon uit zijn mond lopen, honger of niet. De kinderarts gaf aan dat 12/13 mnd eigenlijk nog best vroeg is en dat het ook prima is om te beginnen bij 18 mnd. Dus wij doen nog lekker even kv

9 dagen geleden

Met de oudste waren met 13 maanden volledig van de kv af. Hij vond melk meteen lekker. Onze dochter moet er nog niet zoveel van weten, we bieden het af en toe wel aan. Dus zij zit denk ik nog wat langer op kv. Het komt allemaal niet zo precies ;) Je kunt het eens proberen, dan weet je of ze het lekker vindt of niet. Maar je kunt ook prima eerst nog kv geven.

9 dagen geleden

Hier sinds 2 weken over op koemelk. Gewoon flesje geprobeerd en sindsdien gestopt met nutrilon. Dronk het gewoon op

9 dagen geleden

Reactie op Kimm96

Hier sinds 2 weken over op koemelk. Gewoon flesje geprobeerd en sindsdien g ...
Doe je er ook iets in om verzadigd te blijven, hoeveel drinkt je baby per dag ?

9 dagen geleden

Reactie op Ak_

Doe je er ook iets in om verzadigd te blijven, hoeveel drinkt je baby per d ...
Nee gewoon alleen halfvolle melk. Ik geef 3 bekers melk verspreid over de dag. Hij eet 4 boterhammen per dag, fruit en avondeten dus voor de verzadiging hoeven we het niet te doen

9 dagen geleden

Aah oke, drinkt hij ook melk in de avond? Geef je het gewoon uit een fles

9 dagen geleden

Reactie op Ak_

Aah oke, drinkt hij ook melk in de avond? Geef je het gewoon uit een fles
Ja om 19 u krijgt hij het in de fles, andere 2x uit een beker.

9 dagen geleden

Reactie op Kimm96

Ja om 19 u krijgt hij het in de fles, andere 2x uit een beker.
Welke beker gebruik je hiervoor?

9 dagen geleden

Reactie op Ak_

Welke beker gebruik je hiervoor?
Begon met rietjes beker, maar nu kan die ook uit de anti lek beker en zelfs uit een gewone plastic beker

9 dagen geleden

Je zou ook eens de aflevering over kunstvoeding kunnen kijken van de keuringsdienst van waarde. Is wel interessant en misschien helpt het je in je keuze!

9 dagen geleden

Reactie op Kimm96

Begon met rietjes beker, maar nu kan die ook uit de anti lek beker en zelfs ...
Aaah oke, zo een munchkin beker? Doe je het dan alsnog opwarmen?

8 dagen geleden

Reactie op Kimm96

Nee gewoon alleen halfvolle melk. Ik geef 3 bekers melk verspreid over de d ...
Eigenijk hoef je dan zelfs maar 300ml per dag te geven en zou je verder water of thee of iets anders kunnen geven. Voor de rest, kv geef je zolang het voeding is. Geef je de melk echt alleen als drinken, dan kan je gewone melk geven.

8 dagen geleden

Reactie op Jurst

Eigenijk hoef je dan zelfs maar 300ml per dag te geven en zou je verder wat ...
Ja klopt! Ik denk dat ik totaal op 300 ml melk zit, verder drinkt hij gewoon de hele dag door water.

8 dagen geleden

Reactie op Ak_

Aaah oke, zo een munchkin beker? Doe je het dan alsnog opwarmen?
Overdag drinkt die het koud en in de avond maak ik het een beetje lauw/warm