Vandaag naar de cb gegaan met mijn dochter voor het 1 jaarlijkse controle. Ze gaven aan dat ik mag beginnen met koemelk ipv kunstvoeding. Wat is jullie mening hierover of hoe hebben jullie het gedaan?
Wij gaan nog even door met kunstvoeding. Bij de oudste twee ook langer gegeven. Ondanks het advies van cb heb ik steeds in mijn hoofd dat mijn baby geen kalfje is 😅 En we hebben Etos eigen merk, dus zo enorm duur en onnodig is het ook weer niet.
Wij zijn gestopt met kunstvoeding toen hij 1 werd, maar dit omdat hij zelf ook steeds minder dronk omdat hij alles goed met de pot mee eet.
Als jou kindje er nog niet aan toe is dan zou ik gewoon lekker kunstvoeding blijven geven. Ieder op zijn eigen tempo 🥰
De mijne wil absoluut nog gewn koemelk, hij is dol op zn fles kv en griezelt van koemelk, laat het gewoon uit zijn mond lopen, honger of niet. De kinderarts gaf aan dat 12/13 mnd eigenlijk nog best vroeg is en dat het ook prima is om te beginnen bij 18 mnd. Dus wij doen nog lekker even kv
Met de oudste waren met 13 maanden volledig van de kv af. Hij vond melk meteen lekker.
Onze dochter moet er nog niet zoveel van weten, we bieden het af en toe wel aan. Dus zij zit denk ik nog wat langer op kv. Het komt allemaal niet zo precies ;)
Je kunt het eens proberen, dan weet je of ze het lekker vindt of niet. Maar je kunt ook prima eerst nog kv geven.
Doe je er ook iets in om verzadigd te blijven, hoeveel drinkt je baby per d ...
Nee gewoon alleen halfvolle melk. Ik geef 3 bekers melk verspreid over de dag. Hij eet 4 boterhammen per dag, fruit en avondeten dus voor de verzadiging hoeven we het niet te doen
Je zou ook eens de aflevering over kunstvoeding kunnen kijken van de keuringsdienst van waarde. Is wel interessant en misschien helpt het je in je keuze!
Nee gewoon alleen halfvolle melk. Ik geef 3 bekers melk verspreid over de d ...
Eigenijk hoef je dan zelfs maar 300ml per dag te geven en zou je verder water of thee of iets anders kunnen geven.
Voor de rest, kv geef je zolang het voeding is. Geef je de melk echt alleen als drinken, dan kan je gewone melk geven.