9 Reacties
2 jaar geleden
Ben je recent gewijzigd van flesvoeding?
Mijn zoontje en dochtertje hebben destijds elk kunstvoeding voor anti reflux gekregen. Bij het overgaan naar deze voeding, verandere ook hun kleur van stoelgang naar zo’n donkergroene kleur (en zeer felle geur)
Mijn jongste dochter heeft even geleden ook even andere kunstvoeding gehad (nan complete comfort) en ook hier had ze deze donkere stoelgang van. (Nu gewone nan optipro en mosterd gele kleur stoelgang)
Ik heb dit elke keer nagevraagd bij de kinderarts en opgezocht op internet, en conclusie was dat dit perfect normaal is.
Kinderarts gaf ook aan dat enkel witte stoelgang of zwarte stoelgang abnormaal is, maar alle andere kleuren zijn perfect normaal.
Het artikel dat Maima98 meegaf, heb ik ook soortgelijk te horen gekregen en online gevonden, maar mijn kindjes hebben geen koemelk allergie (dochter van 4, zoontje van bijna 2 en dochter van 3 maand)
2 jaar geleden
Onze dochter heeft dit ook en drinkt Hero standaard. Geen klachten verder en doet het goed dus niets geks 😊
2 jaar geleden
Wij hadden ook dit soort ontlasting bij onze kleine man en hij bleek koemelk allergie te hebben, heeft bij hem er wel mee te maken. Als jullie kleine verder geen klachten heeft hoef je er niet zoveel zorgen over te maken, heeft ze wel klachten zou ik even contact opnemen met het CB
2 jaar geleden
Ons dochtertje nu 12 weken en heeft dit ook al een tijdje. Ze krijgt flesvoeding AHeijn eigen merk (bio).
Geen klachten, behalve dat ze op sommige momenten onrustig drinkt: wegdraaien, schoppen.
We gaan volgende week (voor de 3e keer) naar ostheopaat voor behandeling nekje (5x totaal). Dan gaan we de groene kleur ook even bespreken.
Ik vermoed geen koemelk allergie, want geen krampjes of andere klachten.
Ik las ook ergens dat licht en donkergroene kleur heel normaal is. Maar kan nooit kwaad om in de gaten te houden hoe je kindje verder doet.
10 maanden geleden
Reactie op Exxxx
Ons dochtertje nu 12 weken en heeft dit ook al een tijdje. Ze krijgt flesvo ...
Ik heb nu precies hetzelfde hier! Zeker het onrustige drinken en dezelfde voeding alleen de niet bio variant. Hoe is het bij jullie verder verlopen? Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet en of ik er iets mee moet