17 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb op spotify een lijst gevonden met kinderliedjes om mee te zingen. Elke keer als we die opzetten gaat ze lachen of geluidjes maken

2 jaar geleden

in de maneschijn kabouter spillebeen visje visje in het water en ben ze verder even kwijt haha. maar zoek op YouTube eens juf roos op.

2 jaar geleden

ik zing ontzettend veel liedjes (ben muziektherapeut) en heb ook een zoontje van 2,5 met wie ik veel zing. Denk aan: in de maneschijn hoofd, schouders, knie en teen van voor naar achter, van links naar rechts ik zag 2 beren broodjes smeren de wielen van de bus klap eens in je handjes zo gaat de molen veel liedjes al met bewegingen. soms krijg ik een erg grote glimlach.

2 jaar geleden

een liedje dat bijna niemand kent maar waar onze baby leuk op reageert is het liedje 'Vosje' (niemand weet waar vosje woont, hij heeft een huisje maar niemand weet waar). ik ken het van de dansles van mijn nichtje en vond het toen ook zo aandoenlijk, 5 kleutertjes als vosje verkleed 馃榿

2 jaar geleden

Juf Roos Ik kan haar niet meer horen door mijn oudste zoontje 馃槀 maar geloof mij je kent alle kinderliedjes binnen no time uit je hoofd. Is ook op spotify

2 jaar geleden

wij zingen ook wel Engelse liedjes die mijn moeder vroeger voor mij en mijn zus zong (niet perse kinderliedjes haha), met name bij het slapen. Het fijne daaraan is dat oma en tante dus voor een deel dezelfde liedjes goed kennen en zingen馃き

2 jaar geleden

Hier is de playlist 'alle Nijntje liedjes' op Spotify ook erg populair! Valt ze ook heerlijk van in slaap.

2 jaar geleden

Reactie op Wianne GP

ik zing ontzettend veel liedjes (ben muziektherapeut) en heb ook een zoontj ...
O ja en mijn zoontje van 2,5 is helemaal dol op cocomelon. Staat op videoland in het Engels, maar op YouTube vind je die ook in het Nederlands. Zijn allemaal kinderliedjes, soms ook met aangepaste tekst in een bepaald thema. Merk dat de baby's soms ook meeluisteren/meekijken

2 jaar geleden

Als je op Spotify zoekt naar Ageeth de Haan met Bijt ie in je bil vind je liedjes die tegenwoordig veel op kinderdagverblijven worden gezongen

2 jaar geleden

Reactie op Wianne GP

O ja en mijn zoontje van 2,5 is helemaal dol op cocomelon. Staat op videola ...
https://happyinshape.nl/artikel/493253/expert-waarschuwt-dit-kinderprogramma-is-als-een-drug-voor-het-kinderbrein/ Mijn kinderen keken ook cocomelon tot ik dit tegenkwam. Kan het ergens wel snappen en vooral toen ik een keer meekeek, ik werd er al helemaal hyper van laat staan wat het dan met een kind doet. Hier in ieder geval een cocomelon meer 馃檲 ieder z'n ding natuurlijk hoor! Maar wou het wel even delen 馃槉

2 jaar geleden

Reactie op PBaby

Juf Roos Ik kan haar niet meer horen door mijn oudste zoontje 馃槀 maar gelo ...
Juf Roos inderdaad. Ik heb alle liedjes al eindeloos gehoord.

2 jaar geleden

https://open.spotify.com/album/0P1y1rea7i8DrsG2ltksyi?si=ve5sW-1vRkegMN7FatUOyA deze Spotify lijst vol met klassiekers, trip down memory lane. wat ik soms doe is 茅锚n oordopjes in en dan zing ik mee. langzaamaan begin ik ze weer te onthouden 馃槄

2 jaar geleden

Suja suja prikkeltje 馃榾

2 jaar geleden

Reactie op bAmbiee

Ik heb op spotify een lijst gevonden met kinderliedjes om mee te zingen. El ...
De eerste keer dat ik deze playlist hoorde, vond ik het vreselijk, niet te doen. Maar met inmiddels een peuter van 2,5, die hier al 1,5 jaar naar luistert, is dat gevoel helemaal weg. Dit is de meest gedraaide lijst hier. (Mochten er mensen zijn die ook even moeten wennen, het went dus echt! 馃槈) Voor m'n zoontje zing ik ook dit soort liedjes, maar dan wel echt zelf.

2 jaar geleden

Cocomelon is echt hysteeerisch. Onderschat niet hoe weinig prikkels een jong kind eigenlijk maar nodig heeft. Dit artikel kende ik ook ja. Hou het rustig en simpel. Blijft je kindje ook rustiger bij.

2 jaar geleden

Zo overdreven dat artikel 馃ぃ. Ik vind Bumba veel intenser 馃檲.

2 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Zo overdreven dat artikel 馃ぃ. Ik vind Bumba veel intenser 馃檲.
Bumba wordt hier gelukkig niet gekeken. Ik vind die zo irritant ook 馃槀 maar liever zekere voor het onzekere en toch geen cocomelon 馃檲