12 Reacties

vorige week

Corrigeer wordt 21 december 2

vorige week

Ik zou even langsgaan bij het consultatiebureau en vragen wat hun ervaringen zijn en of ze tips hebben voor bijvoorbeeld een fysio of logopedie. Maak jij jezelf zorgen? Echt duidelijk praten doet mijn dochter van bijna 2 ook niet, nu soms twee woordjes achter elkaar maar dat is echt van de laatste paar dagen. Ik zou even bij professionals advies vragen .

vorige week

Ik dacht wel met 1,5 jaar dat dat vaak wel is waarop de meeste kindjes lopen. Is hij misschien bang? Veel ouders die zijn ook “te” beschermend. Laat hem staan met 2 balletjes in de hand zonder ergens aan vast ge houden? Dan vooral overdreven aanmoedigen. Sta er zelf ook zo bij ofzo

vorige week

Ik zou ook bij het cjg even een afspraak maken. Mijn zoontje is van dezelfde dag als jouw zoontje, ik zou mij zeker wel zorgen maken, als ik heel eerlijk ben. Ze mogen natuurlijk in hun eigen tempo ontwikkelen, maar vaak als iets achterloopt, gaat iets anders wel vlot. Dat hij motorisch èn met zijn spraak wat langzamer is, kan inderdaad een reden zijn voor wat extra ondersteuning bij de ontwikkeling.

vorige week

Onze fysio gaf aan dat ze zich vanaf 2 jaar zorgen gaan maken, als kindjes dan nog niet lopen. Meer in de zin van dat er dan wel verder gekeken moet naar eventuele oorzaken hiervoor. Aan de andere kant zijn sommige kindjes gewoon later, een kindje die we kennen liep met 2 jaar en er is nu niks meer van een achterstand o.i.d. te zien. Het lijkt me goed om het één en ander te checken. Er hoeft niks te zijn, maar mocht er wel een oorzaak zijn, dan kun je verder kijken naar wat er nodig is. Wij hebben voor onze dochter zelf contact gezocht met een kinderfysio, maar je kunt ook eerst een afspraak bij het consultatiebureau. Bij die laatste kun je ook zijn spraakontwikkeling bespreken. Waarom zou hij trouwens niet naar een andere groep kunnen op de opvang? Is er een aparte peutergroep?

vorige week

Die van mij loopt sinds een dag opeens met een hand los, maar verder ook nog niet los. Hierdoor moet ze ook op de babygroep blijven. Geef het nog even de tijd wn veel oefenen😊

vorige week

Oh grappig, mijn meid is ook van de 21e

3 dagen geleden

Reactie op Jetje2213

Oh grappig, mijn meid is ook van de 21e
Oo wat grappig ja. Dankje voor het delen 😫

3 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ik zou ook bij het cjg even een afspraak maken. Mijn zoontje is van dezelfd ...
Fysio geeft aan dat er niks is voor nu om zorgen te maken dat hij zich goed ontwikkeld verder. Consultatiebureau is super druk heb pas januari afspraak 😫

3 dagen geleden

Reactie op HoopDoetLeven

Fysio geeft aan dat er niks is voor nu om zorgen te maken dat hij zich goed ...
De fysio zal het weten! Als zij hem zien en vinden dat de manier waarop hij zijn bewegingen maakt zegmaar gewoon goed zijn, dan zou ik daar ook op vertrouwen.

2 dagen geleden

Voor taaltips raad ik als logopediste (BE) de podcast Vanzelfsprekend aan. Janne heeft ook een online cursus uitgewerkt, Peuterpraat, met een heleboel tips. Met kleine aanpassingen in het dagelijks leven kom je al best ver. Ik weet niet hoe het in NL werkt, maar anders kan je ook een adviesgesprek volgen en eventueel een eerste onderzoek bij een logopedist.

gisteren

Mijn dochter is ook van de 21e Zij liep met 1,5 ook nog niet los, Consultatiebureau maakte niet zo heel erg zorgen. kinderfysio laten kijken en zag dat ze hypermobiliteit heeft. Sinds dat we tips hebben gekregen is ze met sprongen vooruit gegaan. In januari gaan we een peutertest doen om te kijken hoeveel ze achter loopt en of we daar iets aan kunnen doen. Ze begint nu wel steeds meer woordjes te zeggen maar woordjes achter elkaar doet ze ook nog niet