17 Reacties

2 jaar geleden

Wij gebruiken bepanthen baby zalf, vervolgens zinkzalf van neutral (geen parfum) en een plukje heilwol voor wat extra lucht tussen de billetjes en de luier. Eerlijk gezegd door deze driedubbele aanpak wat moeilijk te zeggen wat het verschil maakt of dat het juist een goeie combi is zo, maar hiermee verhelpen we het wel snel. Ons kleintje lijkt er wat gevoelig voor, zo al meerdere keren succesvol snel luieruitslag behandeld.

2 jaar geleden

https://www.etos.nl/producten/drs-leenarts-babybillen-zalf-120274583.html Ik zweer bij deze crème. Zeker als de huid al open is. Kan zo snel gaan ook.

2 jaar geleden

Bij ons bleek de uitslag uiteindelijk een schimmel infectie te zijn. Nadat de uitslag na 1,5 week smeren van zalf niet beter werd contact gehad met de huisarts. Zij gaf aan miconazol crème te smeren. Binnen 2 dagen zagen we al meteen resultaat.

2 jaar geleden

En hoelang smeren voor je resultaat ziet??😬

2 jaar geleden

Reactie op Valesca46

Bij ons bleek de uitslag uiteindelijk een schimmel infectie te zijn. Nadat ...
Hier is het door miconazol extreem veel erger geworden😔 dus kijk wel even goed wat het is voor je iets smeert!

2 jaar geleden

https://oh-lief.nl/products/oh-lief-bum-balm-100ml Wij gebruikten deze voor onze eerste dochter. Echt top spul! Als ik het 's nachts opsmeerde, was de roodheid in de ochtend al weg. Ze verkopen het volgens mij ook bij de etos.

2 jaar geleden

Calendula billenbalsem van Weleda werkt voor ons echt goed. Onze oudste kan van het ene op het andere moment echt gigantische luieruitslag hebben, ik smeer het er op en het is bij de volgende verschoning al een heel stuk minder. Als baby piepte hij bij elke voeding en nu zijn er nog wel dagen dat hij tot wel 4x per dag poept (vandaar de luieruitslag ook denk ik). Als je denkt aan spruw zou je eventueel ook voor pure kokosolie kunnen kiezen.

2 jaar geleden

Deze idd. Andere producten van drs Leenarts zijn ook heel fijn.

2 jaar geleden

Hier precies zelfde. Ik smeer nu sudocreme.. maar ik ga morgen bepanthen halen. Hooelijk gaat het snel weg.

2 jaar geleden

Calendula billenbalsem van Weleda werkt voor ons echt goed. Onze oudste kan ...
Werkte dit ook als de huid al open was? Onze kleine poept ook zo veel. Hoe weet ik of het spruw kan zijn? In zijn mondje niets te zien..

2 jaar geleden

Reactie op xxxxxxxb

Werkte dit ook als de huid al open was? Onze kleine poept ook zo veel. Hoe ...
Beide wel ja

2 jaar geleden

Reactie op xxxxxxxb

En hoelang smeren voor je resultaat ziet??😬
Bij mijn oudste zie ik na een dag verbetering. Soms is de uitslag er opeens, we smeren dan meteen. Na 1-2 dagen is het dan echt weer rustig

2 jaar geleden

Virgin kokosolie schijnt top te zijn!

2 jaar geleden

Als het open is gebruik ik liever geen zalfjes maar maïzena. Schoonmaken met een washand of sensitive/waterdoekjes. Als het alleen rood is Bepanthen. Ik gebruik preventief altijd Bepanthen. Hopelijk is het gauw beter 🥹❤️.

2 jaar geleden

Reactie op xxxxxxxb

Werkte dit ook als de huid al open was? Onze kleine poept ook zo veel. Hoe ...
Ik zelf kwam erachter dat mijn kleine spruw heeft door het slechtere drinken en ik pijn in mijn borsten tussen de voedingen door.

2 jaar geleden

Reactie op Karen86

Bij mijn oudste zie ik na een dag verbetering. Soms is de uitslag er opeens ...
Goed om te horen bij ons was het ook opeens, sochtends 8 uur niets. Twee uur later de huid open..

2 jaar geleden

Bij echt rode billetjes gebruiken wij inotyol zalf. Helpt snel!